שעת ערב מוקדמת באחד הפאבים הידועים בתל אביב. עשרות מבלים מרימים כוסית, נהנים מאוכל טוב ומדברים אחד עם השניה. אחרי הכל, מדובר בעוד הזדמנות נפלאה עבור החיילים הבודדים והחיילות הבודדות לפגוש אחד את השניה, לחלוק חוויות מהשירות הצבאי, לחזק ולהתחזק.
אירוע ה-Happy Hour בבר סרבסה בדיזנגוף, שאורגן על ידי קבוצת כרמל לחיילים בודדים עולים וישראלים חסרי עורף משפחתי מהמרכז לזכרו של מייקל לוין, קיבץ אליו עשרות חיילים בודדים ומשוחררים.
לא משאירים אף חייל בודד לבד. לתרומה>>>
מה חשבו החיילות והחיילים על האירוע? ומה היו התחושות אצל עובדי קבוצת כרמל אחרי המעמד המרגש?

"כשאתה חי לבד, אתה מחשב כל שקל. אירוע כזה הוא כמו יציאה לבר אבל בלי לחשוב כמה עולה כל כוס בירה"

אחד המשתתפים באירוע היה אהרון כהן, 25, במקור מבני ברק, חרדי לשעבר. כהן מספר כי "העמותה לזכרו של מייקל לוין סיוע לחיילים בודדים מלווה חיילים בודדים גם 5 שנים אחרי השחרור, משהו שהוא מאוד חשוב לדעתי. בצבא כולם עוטפים אותך, השירות עוטף אותך. אבל כשאתה יוצא לאזרחות, שם חשובה התמיכה".
2 צפייה בגלריה
(צילום: שי כהן)
כהן מספר כי "מבחינה אישית, לא היה מי שיעזור לי כשהשתחררתי, והפסדתי הרבה כסף בהונאה. במהלך חצי שנה לא הייתי מסוגל לעבוד בעקבות דיכאון. היום אני נמצא בהכשרה לעבודה ומביט קדימה באופטימיות".
עבור כהן, "האירוע הזה הוא כמו יציאה לבר אבל בלי לחשוב כמה עולה כל כוס בירה. ערב של כיף בלי לחשוב על כסף. זה משהו שאין ביום יום לאנשים כמונו. כשאתה חי לבד, אתה חושב על כל הוצאה קטנה. פתאום באירוע היתה הרגשה חופשית". עוד אומר כהן כי "העמותה, ואירועים כמו זה, מאפשרת לנו להכיר אנשים שעברו מסע, חוויות ואתגרים דומים. העובדה שיש אירועים, חיי חברה ובית שאפשר תמיד ללכת אליו, היא חשובה. חשוב שיהיה תמיד מקום שאתה מרגיש בו בבית ולא אורח. בתור חייל בודד, גם אם משפחה מארחת אותך, אתה עדיין מרגיש אורח". בפעילות עם חיילים בודדים נוספים, אומר כהן, "אתה מרגיש בבית. אתה לא חושב כמה אוכל לשים על הצלחת כי לא נעים לך".
לא משאירים אף חייל בודד לבד. לתרומה>>>
בקריאה לחיילים בודדים אחרים, כהן קורא ואומר כי "אנחנו בדרך כלל לא אוהבים לפנות לעזרה, כי אנחנו כביכול לא רוצים להרגיש שאנחנו מקבלים טובות. אבל חשוב להבין - זו לא טובה, אלא עזרה שאתה מקבל היום ומחר מחזיר". כהן מספר כי "אני התחלתי בתור חייל בודד ובהמשך ליוויתי חייל בודד ושיתפתי מהניסיון שלי. אתה מקבל, אבל זו לא עזרה כי אתה יכול גם לתת לדור ההמשך".

"זו ההזדמנות לפגוש את הקהילה שהיא כמו בית, לראות איך כל אחד התקדם"

שלומי אברג'יל, בן 33, הוא חייל משוחרר שקיבל בעבר סיוע מהעמותה, וכיום מאמן כושר ויועץ תזונה. "אחרי שיצאתי בשאלה, התגייסתי בגיל 25, ולאורך כל התהליך קיבלתי ליווי מהמרכז לזכרו של מייקל לוין לסיוע לחיילים בודדים. בצבא שירתי כקצין בחיל האוויר". מה שגרם לו להתגייס למרות הפטור "הוא המסורת המשפחתית שיש לנו של שירות צבאי. אחרי הכל, ההורים שלי הם חוזרים בתשובה ולכן שירתו בצבא. לכן, אחרי החזרה בשאלה, הרגשתי שזה משהו שאני רוצה לעשות".
2 צפייה בגלריה
(צילום: שי כהן)
על האירוע של קבוצת כרמל בפאב התל אביבי, אומר אברג'יל כי "האירועים האלו הם כייפים, קודם כל כי פוגשים הרבה חברים עם רקע משותף, זו קהילה שמרגישה כמו בית. אני אוהב לראות את כולם ולראות איך כל אחד התקדם". מעבר לכך, אומר אברג'יל כי "השתתפות באירועים כאלו עושה גם חשק להחזיר חזרה, להתנדב בעמותה". בתור מאמן כושר ומומחה לתזונה, אברג'יל מוסיף כי "חשוב לי לראות שיש באירועים האלו אוכל בריא, ואני שמח להגיד שזה באמת נכון. באירוע בבר נדהמתי לראות את השפע - בר פתוח שאפשר להזמין בו מה שבא לנו, מנות מפנקות מאוד. היה כיף להתפנק ולפגוש את החברים".

"כמו שליהודים יש חיבור ליהודים אחרים בכל מקום, גם לחיילות וחיילים בודדים יש את זה אחד עם השניה"

עמית כהן, קצין בצה"ל, בן 22 בקרוב, הוא עולה חדש מאיטליה, שהחליט לחזור לישראל, להתגייס ולתרום למדינה. "עליתי בספטמבר 2020, עשיתי אולפן בקיבוץ והתגייסתי לצה"ל. היום אני כבר קצין ומשרת בתפקיד מאוד מעניין".
בכל הנוגע לפעילות של המרכז לזכרו של מייקל לוין לסיוע לחיילים בודדים, כהן מספר כי "העמותה תומכת ומספקת אינפורמציה חשוב על העולם של חיילים בודדים, מבחינת זכויות ספציפיות לעולים אבל לא רק. ההיבט החברתי שם חזק, וזה חשוב כשאתה עולה חדש או חייל בודד ישראלי שאין לו קשר עם המשפחה. מאוד כיף ומשמח לפגוש אנשים שהם באותו מצב או היו במצב שלי, או שהם לפני גיוס ואז אפשר לעזור להם. יש חיבור בינינו - כמו שלכל יהודי יש חיבור ליהודים אחרים, גם לחיילות וחיילים בודדים יש את זה אחד עם השניה".
על האירוע של העמותה בשיתוף קבוצת כרמל מספר כהן כי "היה מאוד כיף ומשמח לראות שיש אנשים שרוצים לתרום ולעזור לחיילים בודדים. טוב לדעת שיש תמיכה. אני אישית באתי לתרום למדינה הזו, ולדעת שיש אנשים שמעריכים את זה, זה מאוד משמח. היה פשוט כיף לפגוש חברים וליהנות בבר. זו אווירה ששוברת את השגרה השוחקת של השבוע".
בקריאה לצעירים השוקלים האם להתגייס בתור חיילים בודדים, אומר כהן "אל תוותרו על החלומות שלכם. אם אתם רוצים להיות לוחמים, 'תנו בראש' עד שתשיגו את זה. תמיד תדעו שיש לכם גב תומך בכל סיטואציה. בסוף אתה מוגדר בתור חייל בודד אבל אתה לא בודד אף פעם - תמיד יש למי לפנות, במי להיעזר ולפעמים סתם לדבר אם צריך".

"אנחנו גאים להמשיך ללוות את החיילות והחיילים הבודדים"

רון יוסיפוף, מנכ"ל שטיחי כרמל, אמר כי ״קבוצת כרמל גאה להמשיך ללוות את החיילות והחיילים הבודדים מהמרכז לזכרו של מייקל לוין. אנו שמחים ומתרגשים לראות את ההתקדמות ויכולת ההתמודדות עם הקשיים והאתגרים שעברו במהלך חיים. שטיחי כרמל תמשיך לסייע ולתמוך ברווחתם של החיילים הבודדים״.
לסיום, דרורית ניצני, מייסדת התוכנית לחיילים בודדים ישראלים חסרי עורף משפחתי בעמותה אמרה כי ״אנו מודים לקבוצת כרמל המלווה אותנו מעל 6 שנים ונרתמים בכל פעם מחדש למען החיילות והחיילים הבודדים. לאורך השנים סייעו בריהוט הבתים והמועדונים שלנו ברחבי הארץ, והפעם העלו את המורל של החיילות והחיילים הבודדים אותם אנו מלווים, באמצעות בילוי מרענן ומשחרר. שותפים כמו ׳כרמל׳ בהחלט מחזקים את המרכז לזכרו של מייקל לוין לסיוע לחיילים בודדים ומהווים עבורנו עוגן משמעותי״.
לא משאירים אף חייל בודד לבד. לתרומה>>>
שיתוף הפעולה מנוהל על ידי חברת אג'נדות תוכן והפקות בע"מ.