משבר הקורונה השפיע על כל תחומי חיינו, ויש לו השלכות מרחיקות לכת גם על הבחירות המקצועיות שלנו. בשנתיים האחרונות מקומות עבודה נסגרו, ארגונים צמצמו את מצבת העובדים, ורבים מאוד חוו משבר תעסוקתי – בין שהם חיילים משוחררים, סטודנטים ואקדמאים, עובדים שפוטרו או יצאו לחל"ת ואף מי שהחליטו לשנות כיוון עקב התקופה המאתגרת. יחד עם זאת, אחד מהתחומים הבודדים שלא נפגעו מהמשבר הגלובלי, והמשיכו לשמש עוגן וביטחון תעסוקתי, הוא העולם הפיננסי.
חברת כרטיסי האשראי ישראכרט, שזיהתה עוד לפני פרוץ המשבר את התמורות המתחוללות בשוק התעסוקה, מציעה למי שמצטרף למוקדי השירות שלה מסלול קידום פנים-ארגוני מותאם אישית ומהפכני. "כשעובד מצטרף לארגון, מותאם לו מסלול פיתוח אישי ברור", מסבירה הגר בן עזרא, משנה למנכ"ל וראש חטיבת לקוחות פרטיים. "מדי כמה חודשים עוברים הנציגים הכשרות ייעודיות, ביניהן למשל קורס לשיפור מיומנויות השירות והמכירה אחת לרבעון". העובד זקוק לסיוע מקצועי? "הארגון יודע לתפור לו את המענה המדויק. אנחנו מציעים מגוון הכשרות בתחומי טיוב השירות באמצעי המדיה והרשתות החברתיות, סדנאות פיננסיות, ניהול לקוחות, ניהול משא ומתן או קורסים בנושאים טכנולוגיים שונים", מוסיפה בן עזרא. העובד מבקש כלים להעצמה והתפתחות אישית? גם כאן האפשרויות רבות ומותאמות למגוון סוגי העובדים, מסדנת הדרכה להורים צעירים ועד פודקאסט לשיפור מיומנויות להצלחה.
3 צפייה בגלריה
הגר בן עזרא, משנה למנכ"ל וראש חטיבת לקוחות פרטיים בישראכרט
הגר בן עזרא, משנה למנכ"ל וראש חטיבת לקוחות פרטיים בישראכרט
הגר בן עזרא, משנה למנכ"ל וראש חטיבת לקוחות פרטיים בישראכרט
(צילום: בן עמי קרן)

כניסה לסטארטאפ ענק

אז איך הופך נציג במוקד השירות בישראכרט למנהל בתחום הטכנולוגי או הפיננסי? העבודה במוקדים דומה לכניסה לסטארטאפ ענק, המזמן התנסות ותרגול במגוון רחב מאוד של תחומים – קשרי לקוחות, הנפקות דיגיטליות, מו"מ, העולם הפיננסי ועוד.
כמו כן במחלקת משאבי אנוש של החברה מתקיים תהליך המכונה "מכרז". "ברגע שמתפנה או נפתח תפקיד, יוצאת על כך הודעה לכלל העובדים, ומי שמעוניין, מוזמן להגיש מועמדות. המועמדים עוברים תהליך מיון, ביניהם נבחר המתאים ביותר. כך נוצר מסלול קידום פנים-ארגוני", מסבירה לימור שאקו, סמנכ"ל משאבי האנוש ומוסיפה: "אצלנו כל עובד הוא טאלנט. אנחנו קוראים למוקדי השירות שלנו 'חברת ההשמה' שלנו, כי ברגע שבחרנו מישהו לעבודה במוקד, השקענו וקידמנו אותו – הוא דור העתיד שלנו".
3 צפייה בגלריה
לימור שאקו, סמנכ"ל משאבי אנוש בישראכרט
לימור שאקו, סמנכ"ל משאבי אנוש בישראכרט
לימור שאקו, סמנכ"ל משאבי אנוש בישראכרט
(צילום: מיכה לובטון)
יתרון משמעותי נוסף בעבודה במוקדי השירות הוא הגמישות. "המוקדים פועלים מסביב לשעון, כך, למשל, סטודנט יכול ללמוד ולעבוד במקביל, ללא צורך בניסיון קודם וללא תלות בשלב שבו הוא נמצא בלימודים", מציינת שאקו. לדבריה, קשת אפשרויות הקידום שעומדת בפני הנציגים היא כה רחבה, והיא בבחינת קרש קפיצה לתחומי פעילות שונים ומגוונים.
השאיפה לקידום מקצועי אינה נחלתם של המוקדנים בלבד, והיא חובקת את כל רובדי החברה. כך, במסגרת תפקידם ותחומי אחריותם, נדרשים כלל המנהלים בישראכרט לוודא שהעובדים הכפופים להם יוכלו להתקדם, ואף לעודד אותם לכך.
מוקדי השירות של ישראכרט הם, למעשה, אקו-סיסטם אידיאלי לניהול קריירה בקשת רחבה של תחומים, והעובדות מדברות בעד עצמן: כ־80% משדרת הניהול של החברה החלו את דרכם במוקד השירות שלה.
אחד מהמנהלים הללו הוא גל אלקיים (35), כיום סגן מנהל מטה חדשנות בחטיבת הלקוחות הפרטיים בחברה. בשנת 2009, במהלך לימודי התואר במדעי המחשב, הצטרף כנציג בשירות הלקוחות, כשמבחינתו, מדובר בעבודה זמנית בזמן הלימודים. עד מהרה התבלט בתחום הדיגיטל, והחל לפתח וליישם חדשנות באתר החברה, בנכסים הדיגיטליים שלה ועוד, לשם טיוב השירות ללקוחות. מקץ שנתיים נשלף מהמוקד כדי להקים את תחום הדיגיטל והחדשנות במסגרת השירות ללקוחות הפרטיים, כאשר כפופים לו צוותים רבים.
מה גילית על ישראכרט במהלך השנים?
"גיליתי שהיא הרבה מעבר לחברת כרטיסי אשראי ושירות לקוחות, היא כמו סטארטאפ ענק. גיליתי שלעובדים הצומחים מלמטה יש ערך מוסף עצום, שכן הם יודעים בדיוק מה הלקוח רוצה ויכולים לספק לו מענה מיטבי. גם לימודי התואר סייעו להתפתחות שלי בארגון, ובתהליך ההתקדמות בחברה, ישראכרט הוציאה אותי בכל פעם לקורסים והשתלמויות כדי להתמקצע בתחום שאותו קיבלתי לנהל ולפתח".
לדבריו, גם הקורונה הביאה ליצירת סוגי שירות חדשים ומענים חדשניים שמחליפים את הניירת. "יש לי האפשרות להשפיע על איכות השירות שמקבלים מיליוני אנשים", מסכם אלקיים ומוסיף שהוא לחלוטין רואה עצמו ממשיך לגדול עם הארגון.
3 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)

מהפכה גם בסביבת העבודה

לאחרונה עברה ישראכרט לבניין חדש באזור התעשייה של בני ברק, הסמוך לקניון איילון. המבנה החדש, שעומד בתקן ירוק ונהנה מנגישות גבוהה, כולל שלושה מתחמי מזון, חללים משותפים רבים, המאפשרים לעובדים לאזן בין הצרכים הארגוניים לאישיים, ביניהם: חללים למפגשי סיעור מוחות ועבודה משותפת, אזורי עבודה עצמית, אזורי שקט וחדרי הדרכה מאובזרים, לצד חדר כושר מקצועי, שירותי כביסה בבניין, בית כנסת ועוד. לרווחת עובדים נשכר חניון חיצוני, לצד שאטלים שיסיעו אותם ממספר מוקדי תחבורה לבניין החדש.
מערך הרווחה של החברה מציע לעובדים נופש שנתי בארץ ובחו"ל, אירועים ומסיבות, פעילויות להם ולבני משפחותיהם, מתנות בחגים ובאירועים משפחתיים, לצד מגוון עצום של פעילויות למען הקהילה, כל אחד בהתאם להעדפותיו ולבחירתו האישית.