גידולי הקפה בעולם מגוונים ומיוחדים לכל מדינה ומדינה, מקורו של הקפה הוא באפריקה, לאחר מכן הצטרפו מערב אסיה, ומרכז ודרום אמריקה. כיום, אמריקה הלטינית היא המרכז הגדול ביותר של גידול קפה בעולם כולו. לכל מדינה יש את פרופיל הטעם שמייחד אותה על בסיס המטעים הגדלים באותו אזור - אז בואו נצא לסיבוב בעולם ונבין מה הטעם שמאפיין אתכם.

לפני הכל: מנין הקפה שאתם שותים?

נראה שהמדינה הראשונה בעולם שהחלה בגילוי המשקה המופלא היא אתיופיה. האגדה מספרת על רועה צאן אפריקני ששם לב שהעיזים שלו הופכות להיות ערניות ופעילות יותר לאחר שאכלו משיח פולים שלא הכיר. הוא הביא את הפירות האדומים אל הכפר שלו כדי לבדוק אותם, וכך למעשה התגלה שניתן להכין מהם את משקה הקפה המעורר והאהוב. מאז הם גידלו לבד, קטפו ושתו את הקפה כחלק בלתי נפרד מחיי היום יום שלהם, וחלקו סודות לגידול איכותי ואותנטי של הפולים. טקס קליית הקפה באתיופיה הוא טקס בעל משמעות רוחנית של כבוד לאורח ולמשפחה.
2 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)
טעם הקפה שונה בין כל מדינה בהתאם למטע, ואזור גידול הקפה שלה המושפעים מגובה, כמות הגשמים, סוג האדמה, כמות שמש, רוחות, גיל העצים ועוד. גם זן הצמח משפיע על הטעם ואפילו היחס בין סוגי הצמחים (ערביקה ורובוסטה) – פולי ערביקה מאופיינים בטעמים פירותיים ובטעם עז ומתוק יותר ואילו פולי רובוסטה מאופיינים בעוצמה, מרירות ובטעמים אגוזיים.

תחנה ראשונה- אמריקה הלטינית

אמריקה הלטינית היא המרכז הגדול ביותר כיום של גידול קפה בעולם. ברזיל היא יצרנית הקפה הגדולה בעולם כבר מעל ל–200 שנה. שליש מכמות הקפה בעולם מגיע מהמטעים העצומים שברזיל מלאה בהם. אם תבקרו שם תוכלו לנסוע לאורך המדינה והנוף היחיד שתראו יהיה מטעי קפה מרהיבים ביופיים. לאורך הדרך רצופת הכפרים, כל מי שתפגשו הוא או מגדל קפה, או מוכר קפה, וכנראה שנושא השיחה העיקרי שלו איתכם יהיה – קפה.

עצירה קטנה בקולומביה

גם קולומביה מייצרת כ-15% מהקפה בעולם, היא ספקית הקפה השלישית בעולם ויש לה מוניטין מצוין באיכות הקפה אותו היא מייצאת לכל העולם ולכן מחירו בבורסת הקפה יהיה בדרך כלל יקר יותר מהקפה הברזילאי - מתחרו העיקרי. קולומביה נחשבת למגדלת קפה מובחרת ומוערכת בקרב אוהבי ומומחי הקפה בעולם.

תחנה אחרונה: אינדונזיה

רבים מהאיים באינדונזיה נוצרו על ידי הרי געש ועדיין נהנים מאדמה עשירה באפר וולקני ואידיאלית לגידול קפה. עצי קפה הובאו במקור לאינדונזיה בראשית המאה ה -19 על ידי ההולנדים, שביקשו לשבור את המונופול הערבי ברחבי העולם על הקפה. תוך מספר שנים שלט הקפה האינדונזי בשוק הקפה העולמי. למרות זאת, בסוף המאה הסתובבה מחלה שהרסה את היבול לחלוטין. עצי קפה נשתלו בשנית בהצלחה וזכו במהירות לנתח גדול מהשוק העולמי. אין פלא שחלק מסוגי הקפה המפורסמים בעולם גדל על איים באינדונזיה: סומטרה, סולאווסי וג'אווה. כיום, סומטרה הוא האי השני בגודלו ברפובליקה של אינדונזיה והוא מקור לקפה משובח.

אז איזה קפה הוא המועדף עליכם?

נסקפה טייסטרס צ'ויס, מותג הקפה הבינלאומי מקבוצת אסם-נסטלה משיק סדרת מוצרים חדשה במהדורה מוגבלת: סדרת Origins (מקורות הקפה) הכוללת 3 תערובות קפה משובחות ממדינות שונות ברחבי העולם המתמחות בגידול פולי קפה איכותיים. כל תערובת מספקת חוויית טעם ייחודית ועשירה המבוססת על מקום גידולם של פולי הקפה.
2 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)
נסקפה טייסטרס צ'ויס קולומביה – לאוהבי קפה מעודן עם ארומה פירותית
קפה נמס מיובש בהקפאה מ 100% פולי ערביקה מובחרים מקולומביה. הפולים נקלו בקלייה קלה-בינונית, ונטחנו לקפה משובח בטעם עדין עם תווים ארומטיים פירותיים. דרגת חוזק: 5.
נסקפה טייטרס צ'ויס אלטה ריקה – לאוהבי קפה עוצמתי עם תווי ארומת קקאו
קפה נמס מיובש בהקפאה מ 100% פולי ערביקה מובחרים ממדינות אמריקה הלטינית, שנקלו בקלייה כהה לכדי קפה משובח, בטעם מודגש ועמוק עם רמיזות של ארומת קקאו. דרגת חוזק: 8.
נסקפה טייסטרס צ'ויס סומטרה – לאוהבי קפה ארומטי עם תווי אגוזים וקרמל
קפה נמס מיובש בהקפאה מ 100% פולי רובוסטה הגדלים בג'ונגלים הטרופיים ההרריים בסומטרה, אינדונזיה, ושנקלו בקלייה כהה לקפה משובח וארומטי בעל תווי אגוזים וקרמל. דרגת חוזק: 9.
טעמי הקפה ממקורות שונים מעניקים לנו את היכולת לפתח טעם משלנו ולהשביח אותו, ובעצם נותנים לנו חוויית טעם עשירה, ייחודית ומרגשת מרחבי העולם היישר אלינו. אם נטעם ונבדוק נוכל לגלות עולמות מפתיעים של טעמי קפה עשירים ובכך להתאים את הקפה המדויק ביותר עבורנו לרגע משובח במיוחד.