חרף המאמץ לסייע להצלחתם של תלמידים במסגרת הכיתתית, רבים עדיין נזקקים להוראה הפרטית ונסמכים עליה. אלא שלמרות השקעת המשאבים המנטליים והכלכליים, עדיין לא ניכר שיפור משמעותי בהישגים של רבים מהם. היעדר ההצלחה נובע מבעיות מהותיות שיש בתחום השיעורים הפרטיים, ושהרוב אינו מודע להן:
מדובר בתחום "פרוץ" - המורים הפרטיים לא עוברים הכשרה, הדרכה שוטפת ובקרה על איכות העבודה, וחלקם הגדול לא מספיק מקצועי. כמו כן, ואף חמור מכך, אופי השיעורים הפרטיים אינו מאפשר למידה אמיתית לטווח ארוך. ברוב המקרים הוא מעין פתרון זמני, כדוגמת "קביים", אך לא מלמד את התלמידים כיצד לחשוב באופן עצמאי, ללמוד מטעויות ולפתח שיטות עבודה.
2 צפייה בגלריה
שיעור בזום מרכז הלמידה אסף לוינגר
שיעור בזום מרכז הלמידה אסף לוינגר
שיעור בזום מרכז הלמידה אסף לוינגר
(צילום: יח"צ)
השיעורים הפרטיים יוצרים בקרב התלמידים תלות רבה במורה הפרטי שמסייע להם, וזאת כדי להצדיק את המחיר היקר שנגבה מההורה וכדי לרצות את התלמידים ואת הוריהם. כך נוצר מעגל קסמים - התלמיד נתקל בקשיים לימודיים ונזקק למורה שוב ושוב שיפתור אותם.
אסף לוינגר (37) הוא יזם בתחום החינוך - בעלים ומנכ"ל של "מרכז הלמידה אסף לוינגר". זה שנים שהוא עוסק בעשייה פדגוגית - פיתוח חומרי למידה במתמטיקה (מט"ח - המרכז לטכנולוגיה חינוכית) לבתי ספר ברחבי הארץ, לצד הוראה פרטית וציבורית במסגרות מגוונות, בהן לימוד בתוכנית "נוער מוכשר" מטעם בר אילן ובהכנה לבגרות במתמטיקה ברשת "אנקורי".
המרכזים הפרונטליים שפיתח, נועדו להתמודד עם הכשלים של שיטת השיעורים הפרטיים, ואכן מרכזי הלמידה שגשגו, והתלמידים בהם – מכיתה ב' ועד י"ב - לא רק שיפרו הישגיהם, אלא פיתחו כלים ללמידה עצמאית.
השנה האחרונה והלמידה המקוונת יצרו הזדמנויות לשינוי בדרכי הלמידה ובאופי השיעור, כשהתלמידים נחשפו בפעם הראשונה ללמידה מרחוק.
"לצערי, חלק ניכר מהתלמידים חווה חוויה שלילית בלמידה המקוונת שהתקיימה בבית הספר", מציין לוינגר ומוסיף, כי "הסיבה המרכזית לכך היא העובדה שאין אפשרות להעניק יחס אישי לתלמיד עם עוד כ־30-20 תלמידים הנמצאים איתו בשיעור כזה, ובכך כל יתרונות הלמידה מרחוק נמוגו. לעומת זאת, אצלנו ב'מרכז הלמידה אסף לוינגר', התלמידים וההורים התאהבו בשיטה שפיתחנו, ושבאמצעותה אנחנו מצליחים לספק מוצר איכותי יותר ואף לצמצם את עלות השיעורים באופן משמעותי ביחס לשיעורים פרטיים".
2 צפייה בגלריה
 אסף לוינגר
 אסף לוינגר
אסף לוינגר
(צילום: יח"צ)

שיטת הלימוד הייחודית

 שילוב אלמנטים של העשרה – חידות, משחקים ופעילויות אינטראקטיביות מגוונות במטרה לפתח את החשיבה ולהגביר את המוטיבציה של הלומדים.
 לימוד נוסף של נושאים שטרם נלמדו בכיתה – תורם רבות לשיפור הביטחון ומתבטא בהישגי הילדים.
 לימוד במסגרת יציבה – שעות קבועות עם מורה קבוע/ה וקבוצה קבועה.
"הלמידה מבחינתנו היא אימון מתמשך, שיש לפתח אותו ולהתמיד בו עד לעצמאות מלאה".

תחומי הלימוד

מתמטיקה - בתחום זה הדגש המרכזי הוא פיתוח חשיבה מתמטית והקניית כלים ואסטרטגיות - ולא מתן פתרונות. צוות המרכז שם דגש על דרך החשיבה של התלמיד ועל יכולתו להתמודד עם פתרון בעיות מתמטיות מורכבות.
אנגלית - ב"מרכז הלמידה אסף לוינגר" מאמינים שליכולת לקיים שיחה באנגלית יש חשיבות עליונה בתחומים רבים בחיים (ולביטחון העצמי), ולכן הדגש המרכזי והערך המוסף הוא שיחה ושיפור יכולת הדיבור.
כל המורים במרכז הלמידה הם דוברי אנגלית ברמת שפת אם, אך גם דוברי עברית שוטפת. השיעורים מתנהלים באופן חווייתי, ומתוך השיחה לומדים גם דקדוק ומשפרים את יכולות הקריאה, זאת בניגוד לשיטה הרווחת של שינון כללים. כמו כן הטקסטים שנלמדים הם מנושאים הקשורים לתחומי העניין של התלמידים, ומשכך הם מייצרים מעורבות רבה.
שיעורי האונליין של "מרכז הלמידה אסף לוינגר" מתאימים לתלמידי כיתות ב'-י"ב
לפרטים נוספים: a-levinger.co.il