היום מדובר בקונצנזוס בעולם הרפואה - תזונה מאוזנת היא היבט חשוב במיוחד בהנהגת אורח חיים בריא, מניעת מחלות והפחתת סיכונים בריאותיים.
עם זאת, הכלים המוגבלים של יועצי התזונה מובילים להמלצות התזונה הנבנות על פי נוסחאות כלליות וממוצעים. התוצאה היא תפריטים גנריים וכוללניים, מה שמקשה על הגעה לתהליך אפקטיבי.
3 צפייה בגלריה
(צילום: גלעד שעבני שופן)
כיום, על רקע התפתחויות אקדמיות וטכנולוגיות, עולם התזונה התפתח לכיוון של טיפולים מותאמים אישית. מרפאת מתאי"ם של היחידה לתזונה ודיאטה במרכז הרפואי קפלן, אשר השיקה את פעילותה לאחרונה, מביאה את חזית המדע והמחקר אל הקהל הרחב באמצעות שילוב ייחודי בין מכשור מתקדם למדידת הרכב גוף וצריכת קלוריות של כל מטופל, לבין המעטפת של אנשי המקצוע המנוסים של בית החולים.
מהו היתרון של בניית תזונה על פי נתונים אינדיבידואליים? ועבור מי מתאים השירות החדשני של המרפאה?

הבסיס להתאמת התזונה - מכשור חדשני למדידת הרכב הגוף וקצב חילוף החומרים

שתי הבדיקות הרפואיות המשמשות את המרפאה מבוססות על טכנולוגיה מוכחת, אשר היתה עד כה בשימוש בעיקר לטובת מחקר. הבדיקות אינן פולשניות ואין כואבות.
מכשיר הביו-אימפדנס מחובר לגוף באמצעות אלקטרודות על מנת למדוד במדויק את הרכב השומנים, השרירים והעצמות בגוף, באמצעות התנגדות חשמלית. הטכנולוגיה העדכנית מאפשרת את רמת הדיוק הגבוהה ביותר הקיימת כיום, ומצליחה לשקף את הפרופיל הייחודי של כל מטופלת ומטופל.
הבדיקה השניה מבוצעת על ידי קלורימטר, מכשיר רפואי המעריך את צריכת האנרגיה של הגוף במנוחה, או במילים אחרות - קצב חילוף החומרים האמיתי של הגוף.
3 צפייה בגלריה
(צילום: גלעד שעבני שופן)
שילוב שתי הבדיקות מאפשר לאנשי הצוות של המרפאה להגיע לאבחון מדויק יותר והתאמת תפריט מתאים ומיטבי עבור כל מטופלת ומטופל באופן אישי.
למי מיועד השירות החדש של המרפאה?
מרפאת מתאי"ם מספקת מענה לכל מי שמבקש לעשות שינוי בתזונה או במשקל לצורך טיפול במשקל עודף, השמנה, בניית מסת שריר בקרב ספורטאים, אנשים לפני ואחרי ניתוחים בריאטריים (ניתוחים להורדה במשקל), נשים המתכננות הריון או טיפולי פוריות, נשים בגיל מעבר המעוניינות לשמור על רקמת השריר, בני הגיל השלישי, מטופלים המתמודדים עם בעיות רפואיות שונות, ועוד.
לצד זאת, התהליך לא מתאים למי שיש לו קוצב לב, וחשוב גם לדעת כי הבדיקה מתבצעת בצום של עד 12 שעות.

מעטפת מקצועיות של בית חולים ומסלולים דינמיים של ייעוץ וליווי

אחד היתרונות המשמעותיים של המרפאה הוא הידע הנרחב, המקצוענות והמיומנות הקלינית של הדיאטניות המנוסות המובילות את פעילות המרפאה. בעזרת מכשור מתקדם והקפדה על הימצאות בקדמת הידע והטיפולים, הצוות המקצועי מסוגל לענות לספקטרום רחב של מטופלים וצרכים. המטופלים המגיעים למרפאה מקבלים התייחסות שהיא הרבה מעבר לקלוריות ו'רשימת מכולת' של תפריט תזונתי - התהליך כולל הסתכלות רחבה על הטיפולים שהמטופל מקבל, הרגלי אכילה, קשיים והתמודדויות עם סיטואציות, מחלות קיימות, תרופות ועוד.
3 צפייה בגלריה
(צילום: גלעד שעבני שופן)
מעבר לכך, אופן הטיפול של המרפאה דינמי ומותאם לצרכים של כל מטופלת ומטופל. ניתן לבחור בין מספר מסלולים, החל ממפגש אחד לצורך הבדיקה, ועד מסלול ארוך יותר הכולל ליווי תזונתי בהתאמה לצורך ולתקציב.

במקום לרדוף אחרי טרנדים - זה הזמן להתאים תזונה שמתייחסת רק אל הגוף שלכם

בתחום בו רבים מגדירים עצמם 'מומחי תזונה' ברשתות החברתיות מבלי שיהיו לנו את הכלים לבדוק מה עומד מאחורי ההצהרה, הבחירה במעטפת של בית חולים עם צוות מקצועי מהשורה הראשונה מספקת הרבה שקט נפשי.
ד"ר הילה זהרוני, מנהלת היחידה לתזונה ודיאטה במרכז הרפואי קפלן, אומרת כי "כאשר אנחנו עושים שינוי תזונתי ללא ליווי מקצועי, אנחנו עלולים להגיע למצב שהשינוי התזונתי לא ישפיע עלינו במקרה הטוב, או אף יזיק לנו במקרה הרע. פעמים רבות, אנחנו נוטים ללכת אחר טרנדים, כאשר בפועל הרבה יותר נכון להתאים את התזונה לכל אדם באופן פרטני ובהתבסס על הנתונים הרפואיים האינדיבידואליים שלו".
בנוסף, הבדיקות והייעוץ של מרפאת מתאי"ם יכולות להשלים בדיקות אחרות המוכרות בתחום, אשר מוגבלות לאיתור מזונות מסוימים המעלים את רמת הסוכר בגוף, מבלי להתייחס לתפריט התזונתי המתאים לנתונים הפיזיולוגיים של המטופל. מרפאת מתאי"ם יכולה לשדרג את האפקטיביות של תוצאות הבדיקה, עם היכולת של להתאים תפריט אינדיבידואלי ומאוזן, הכולל את המאכלים הנכונים והתייחסות לפרופיל האישי.

השיטה שמנגישה את חזית המדע והטכנולוגיה לשימוש יום-יומי ולקהל הרחב

השילוב של כלים טכנולוגיים וייעוץ תזונתי אישי מהווה פריצת דרך מדעית של ממש, אשר מנגישה את השירות המתקדם לכלל האוכלוסייה, ולא רק עבור חולים או במרפאות פרטיות ויוקרתיות.
"עד היום, המכשור היה בשימוש בבתי חולים בעיקר למטרות מחקר וטיפול בחולים", אומרת ד"ר זהרוני. "החדשנות של המרפאה משדרגת את המקצועיות שאנחנו יכולים לספק עבור כל אחד ואחת, לשימוש ביום-יום. המרפאה שלנו מאפשרת מענה לכל מי שמבקש לעשות שינוי בתזונה או במשקל שלו, תוך ליווי אישי לאורך התהליך".
מעוניינים באורח חיים בריא יותר? זו ההזדמנות שלכם לעשות את השינוי שרציתם. לפרטים היכנסו>>