ynet מרוויח עמלה מרכישות הנעשות דרך קישורים בכתבה; ואולם מפרט המוצרים/שירותים מתקבל מאתרי הסחר ול-ynet אין אחריות לטעויות אם יחולו ו/או למוצרים/שירותים שלא יסופקו. האחריות לוידוא הנושא חלה על הצרכן מול אתר הסחר.
גם בעידן של מכונות קפה ביתיות, נדמה כי אין תחליף לקומקום חשמלי איכותי.
היכולת להרתיח מים בטמפרטורה גבוהה במיוחד, שחיונית כל כך למשקאות חמים כמו תה, קפה או כל משקה אחר המבוסס על מים, והעלות הנמוכה - בוודאי בהשוואה למכונות קפה סטנדרטיות - הופכות את הצורך בקומקום חשמלי מומלץ למיידי כל כך.
בשורות הבאות נפרט אילו סוגי קומקומים חשמליים קיימים בשוק, נתאר מהם המאפיינים החשובים שלהם ונסקור בפניכם את הדגמים הפופולאריים בישראל.

הפרמטרים החשובים בבחירת קומקום חשמלי מומלץ

הבחירה בקומקום חשמלי איכותי תלויה במספר קריטריונים חשובים כמו קיבולת המים, חומר הגוף ממנו הוא עשוי (פלסטיק, נירוסטה או זכוכית), מהירות הרתחת המים, מקדמי בטיחות (כמו מנגנון כיבוי אוטומטי והגנה מפני הרתחת יתר של מים) ונוחות השימוש (למשל, ידית נוחה לאחיזה ומד מים ברור).
קומקום חשמלי עם פילטר, אפשרות שמירה על חום המים והאופן שבו הקומקום החשמלי מעוצב - כל אלה ועוד הם מאפיינים שכדאי לקחת בחשבון, גם מניסיון אישי, לפני שתקבלו החלטה על רכישת קומקום חשמלי מומלץ.
אז אחרי סקירה כללית, בואו נדון עכשיו בכל אחד מהפרמטרים הללו באופן מפורט יותר.
קיבולת הקומקום החשמלי: לפני רכישת מוצר חשמלי, יש נתון אחד שתמיד מעסיק אותנו, הצרכנים ישראלים - שאלת הגודל או התכולה שלו. קיבולת הקומקום משפיעה על כמות המים שניתן להרתיח בכל שימוש בו.
קיבולת גדולה מתאימה למשפחות מרובות נפשות או לשימוש נרחב, בעוד קיבולת קטנה יותר מספיקה ליחידים או לזוגות.
בחירה נכונה תחסוך בזמן ובאנרגיה ותתאים את הקומקום החשמלי לצרכים היומיומיים שלך.
חשיבות החומר - פלסטיק, נירוסטה או זכוכית: האם ידעתם שהחומר ממנו עשוי הקומקום החשמלי יכול להשפיע על טעם המים, העמידות, ונוחות הניקוי שלו? קומקום חשמלי מנירוסטה וקומקום חשמלי מזכוכית עמידים יותר מפני השפעה שלילית על טעם המים, אך יכולים להיות יקרים יותר. לעומת זאת, קומקום חשמלי מפלסטיק הוא קל ובדרך כלל גם זול יותר, אך לא תמיד מונע השפעות לרעה על איכות טעם המים.
מהירות הרתחת המים: אנחנו, הישראלים, קצרים בזמן ואוהבים לעשות הכל - כאן ועכשיו. ולכן הרתחת המים היא קריטריון חשוב בבחירת קומקום חשמלי מכיוון שהיא קובעת עד כמה מהר נוכל להכין משקאות חמים. קומקום עם יכולת הרתחה מהירה חוסך זמן ואנרגיה, והשימוש היומיומי בו נוח יותר. כך למשל, הקומקום החשמלי 43986 Morphy Richards מתאפיין בתהליך הרתחת המים מהיר במיוחד.
בטיחות: זה לא סוד שרוב האסונות והפציעות, בוודאי אם אתם הורים לילדים, מתרחשים דווקא בבית. זו בדיוק הסיבה מדוע נושא הבטיחות הוא כל כך חשוב לגבי קניית מוצרים חשמליים בכלל וקומקום חשמלי בפרט. מקדם בטיחות גבוה מקטין את הסיכון לתאונות ולשריפות כתוצאה מהשימוש בקומקום החשמלי.
כך למשל, כאשר המים מגיעים לנקודת הרתיחה, חשוב לוודא שמנגנון כיבוי אוטומטי יכבה את הקומקום באופן מידי. מקדם בטיחות אחר הוא הגנה מפני הרתחת יתר של מים שמונעת חימום ריק או לא נחוץ של הקומקום, מה שעלול לגרום לנזק או לסכנת שרפה בבית או במשרד .אם קריטריון הבטיחות חשוב לכך, הקומקום החשמלי HEMILTON HEM-189 יכול מאוד להתאים לכם.
נוחות השימוש: נניח שקניתם מוצר איכותי, אבל לא נוח לכם להשתמש בו. נכון שזה מאוד מתסכל? בדיוק בהקשר הזה, חשוב לנו לומר לכם שנוחות השימוש היא קריטריון חשוב בבחירת קומקום חשמלי. ידית נוחה לאחיזה מבטיחה שימוש בטוח ונוח גם כאשר משקל הקומקום כבד לאחר מילוי מלא במים, ומונעת נפילה שלו ושפיכה של נוזל רותח. פרמטר נוסך לנוחות, מד מים ברור, מאפשר ניטור קל ומדויק של כמות המים, ומבטיח שהקומקום לא ירתח מעבר לנדרש.
קומקום חשמלי עם פילטר: הישראלים מאוד רגישים, ובצדק, לאיכות המים שהם שותים. הקביעה הזאת נכונה גם לגבי איכות המים בקומקום. הפילטר עוזר לסנן חלקיקים ואבנית מהמים, מה שמבטיח שתייה נקייה ובטוחה יותר לבריאות שלכם. יש לציין שקומקום חשמלי עם פילטר חשוב במיוחד באזורים שבהם המים אינם נקיים.
שמירה על חום: עוד פרט שחשוב לנו בזמן שתיית תה או קפה הוא ליהנות ממשקה חם, ולא כזה שהמים בו מתקררים מהר מאוד והופכים לפושרים. אין ספק שזה יכול לפגום משמעותית בחוויית השתייה. בעניין זה חשוב לציין ששמירה על חום הקומקום החשמלי מאפשרת לכם ליהנות ממים בטמפרטורה גבוהה גם אחרי שהם כבר רתחו.
הפונקציה הזו מתאימה במיוחד למי ששותה תה או קפה בתדירות גבוהה ומעוניין שהמים יישארו חמים לאורך זמן מבלי להמתין לרתיחתם מחדש. הקומקום החשמלי1.7 ליטר Kitchen Aid- 5KEK1722EAC מתאפיין בשמירה על חום המים.
עלות הקומקום: החשיבות שאנחנו מייחסים לכל אחד מהשיקולים שהזכרנו עד עכשיו הופכת לחסרת משמעות אם אין לנו את הכסף הדרוש לרכישת מוצר חשמלי כזה או אחר.
גם ההחלטה איזה קומקום חשמלי מומלץ לקנות תלויה בתקציב שעומד לרשותכם. עם זאת, חשוב לשקול את המחיר ביחס לתכונות ולאיכות הקומקום החשמלי כדי להבטיח קבלת ערך מלא להשקעה הכספית שלכם.
טווח המחירים יכול לנוע מ-200 ש"ח לקומקום חשמלי זול ועד ליותר מ-1,500 ש"ח לדגמים יקרים מאוד.

הקומקומים החשמליים המומלצים בישראל

כדי לבחור קומקום חשמלי איכותי, שמתאים לצרכים ולתקציב שלכם, חשוב להכיר את הדגמים הבולטים הקיימים כיום בשוק הישראלי. הנה הם כאן לפניכם, כולל התכונות, המאפיינים, היתרונות וגם החסרונות של כל אחד מהם.

קומקום חשמלי מומלץ המציע חימום מים - מטמפרטורה של 50 מעלות ועד לשלב הרתיחה. מדובר בקומקום חשמלי איכותי, פונקציונלי, נוח ומעוצב, עם תצוגה בחלק העליון של הידית, ממש ליד כפתור הטמפרטורה, המעדכנת אתכם על התקדמות תהליך חימום המים. אחת התכונות הבולטות של הקומקום היא יכולתו לשמור על טמפרטורת מים מבוקשת עד למשך 30 דקות.
7 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ.)
יתרונות:
● שמירה על טמפרטורת המים
● נוח לשימוש
● עיצוב נאה
חסרון:
● יקר יחסית

קומקום חשמלי נאה עם קיבולת של 1.7 ליטר מים בהרתחה אחת ובסיס הנע 360 מעלות וחומר מנירוסטה. ההספק של גוף החימום (2000 וואט) שומר על טמפרטורת המים גם דקות ארוכות לאחר הרתיחה שלהם.
בכל הנוגע לבטיחות, מערכת ההגנה בקומקום קיימת בשלב ההפעלה עוד לפני מילויו במים, ובעת סינון המים מצורף אליו מסנן המנטרל את האבנית המצטברת בו. בנוסף, הקומקום אינו מייצר טעם לוואי למים ועמיד לאורך שנים.
7 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ.)
יתרונות:
● מערכת הגנה להרתחה גם ללא מים בקומקום
● מסנן המנטרל אבנית, קטנה וגדולה
● תמורה מלאה להשקעה
חסרון:
● רועש במקצת

קומקום חשמלי מעוצב עם מראה רטרו ומגוון צבעים. מבחינה פונקציונלית, הקומקום מאפשר לכם לקבוע את גובה טמפרטורת המים, לשמור על רמת ניקוי גבוהה באמצעות מסנן אבנית וליהנות מקיבולת של 1.7 ליטר.
לא תמיד ברור מתי הקומקום החשמלי מגיע לנקודת הרתיחה שלו וגם המכסה שלו לעתים ממאן להיפתח, אבל זה באמת בטל בשישים. שכן היתרונות והאיכויות של הקומקום עולים משמעותית על מה שעלול להיתפס כחסרונות שלו.
7 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ.)
יתרונות:
● מעוצב ושיקי
● פונקציונלי ונוח לשימוש
● קביעה של טמפרטורת המים
חסרונות:
● פתיחת המכסה אינה חלקה
● יש לשים לב לשלב הרתיחה
● יקר

קומקום חשמלי עם פילטר לסינון אבנית, גוף חימום חזק עם הספק של 3000 וואט וקיבולת של 1.5 ליטר מים רותחים. ניתן לראות את כמות המים בעת מילוי הקומקום באמצעות מדיד מים שקוף המואר בשלב ההרתחה. את הקומקום אפשר להניח על הבסיס שלו בכל זווית ולהפעילו בלחיצת כפתור.
אם התקציב שלכם מוגבל אבל אתם לא רוצים להתפשר על איכות, זה הקומקום שיכול לענות על הצרכים שלכם.
7 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ.)
יתרונות:
● תהליך הרחתה מהיר של מים
● מגיע עם פילטר לסינון אבנית
● מחיר לא גבוה
חסרון:
● קיבולת מעט קטנה מהממוצע

קומקום מעוצב על פי המסורת האיטלקית, צבע אדום מבריק עם גימור כרום. הקומקום הוא בעל הספק של W2,000 וקיבולת של 1.7 ליטרים. גוף החימום מוסתר ונועד למנוע הצטברות יתרה של אבנית. גם הפילטר מונע אבנית והוא אנטיבקטריאלי לשמירה על אורך חיי המוצר ואיכות המים.
לקומקום יש מנגנון הפסקת הרתחה אוטומטי, וכן מנגנון להפסקת העברת חשמל מיד עם ניתוקו מהבסיס.
7 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ.)
יתרונות:
● שליטה מלאה על פעולת מזיגת המים
● שמירה על טמפרטורת מים
● אחיזה קלה ונעימה של הידית
חסרונות:
● עיצוב ייחודי וצבע שאינם מתאימים לכל מטבח

קומקום חשמלי מומלץ בצבע קרם של ענק מוצרי החשמל הסיני, מידאה. הקומקום הוא בעל הספק מרשים של 2,200W ומגיע עם עיצוב פרקטי ונאה בצורת פירמידה. למכשיר פונקציות חשובות כמו גוף חימום נסתר, בסיס מסתובב ב-360 מעלות, כבל חשמלי מוסתר בגוף המכשיר ועוד.
אחד היתרונות הגדולים שלו, נכון לכתיבת שורות אלה, הוא האחריות המורחבת של היבואן - 3 שנים, אחריות לטווח ארוך ביחס למכשיר חשמלי קטן.
7 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ.)
יתרונות:
● קביעה מדויקת של טמפרטורת המים
● ידית נעימה למגע גם בזמן הרתחת המים
● אחריות ל-3 שנים
חסרון:
● יש חזקים ממנו בשוק

קומקום חשמלי עמיד ונאה המגיע עם גוף שקוף דרכו ניתן לראות את תוכנו בעת הרתחת המים. עיצובו מיוחד, שונה ונחמד, עם הגנות הנדרשות לשמירה על איכות וחיי המוצר. קיבולת המים עומדת על 1.7 ליטרים, ההספק שלו הוא 2,200W והוא מגיע גם עם מסנן נגד אבנית.
7 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ.)
יתרונות:
● הרתחה מהירה של מים
● שקוף ונאה למראה
● נוח לשימוש
חסרונות:
● רועש במקצת

השורה התחתונה

הבחירה בקומקום חשמלי איכותי תלויה בפרמטרים רבים עד שקשה מאוד להחליט איזה דגם ישרת טוב יותר את הצרכים שלנו.
כמו בכל תהליך קבלת החלטה על רכישת מוצר חשמלי, כך גם לגבי קניית קומקום חשמלי: מומלץ לשים על כף המאזניים את השיקולים והמאפיינים החשובים לכם ביותר.
יש מי שבעיניו עניין הבטיחות ונושא מהירות הרתחת המים הם המהותיים ביותר, ויש מי שמעלה את קיבולת הקומקום וקביעת ושמירת טמפרטורת המים לראש סדר החשיבות שלו.
המדריך הנוכחי על קומקום חשמלי מומלץ פורש בפניכם את מכלול השיקולים והפרמטרים שיש לקחת בחשבון בתהליך בחירת המוצר, שכן להחלטה הסופית שתקבלו תהיה השפעה ישירה על איכות המשקה החם היומיומי שלכם.

שאלות נפוצות

לרבים מהצרכנים שעדיין מתלבטים איזה קומקום חשמלי איכותי לרכוש, הנה מספר תשובות לשאלות שכל אחד ואחת מכם צריכים לדעת לפני קבלת החלטה על בחירת הקומקום הנכון עבורכם:
מהי הקיבולת הממוצעת לקומקום חשמלי?
הקיבולת של רוב הקומקומים החשמליים בארץ היא ליטר עד שני ליטר. כלומר קיבולת מלאה של קומקום יכולה למלא בין 5 ל-10 כוסות תה או קפה.
מהי נקודת הרתיחה של המים בקומקום?
לרוב, כאשר טמפרטורת המים מגיע לכ-100 מעלות, אז גם ניתן לראות את נקודת הרתיחה הקבועה של המים. מנגד, מה שכן משתנה מקומקום אחד לקומקום שני הוא מהירות ההרתחה של המים, כלומר ההגעה עד לנקודת הרתיחה עצמה. מהירות זו נקבעת בהתאם להספק החשמלי של כל קומקום חשמלי.
מהי תוחלת החיים של קומקום חשמלי?
קומקום חשמלי איכותי יכול לשרת אותך תקופה ארוכה, כ-5 שנים או יותר, בכפוף לתדירות השימוש בו, לרמת התחזוקה וכמובן לדגם שלו. מן הסתם, אם תשתמשו בקומקום שלכם לעתים תכופות, ייתכן שיהיה עליכם להחליפו לאחר פרק זמן קצר יותר.
כיצד אפשר לשמור על תקינות הקומקום החשמלי במשך שנים ארוכות?
תחילה כדאי להתקין מכשיר או אמצעי אחר להפחתת האבנית בקומקום החשמלי. הפעולה הזאת יכולה להאריך משמעותית את תוחלת החיים שלו, ואולם, אין בה די.
לכן, חשוב לנקות את החלק הפנימי של הקומקום לאחר מספר שימושים בו באמצעות חומרים טבעיים כמו חומץ הדרים, שיש לשפוך פנימה לתוך הקומקום, להמתין כשעה ורק אז לנקות אותו, או על ידי שתי כפות מלח לימון בתוספת מים בגובה שליש מהקומקום שיש להרתיח ולשטוף באופן יסודי.
איזה חומר של קומקום חשמלי טוב יותר?
החומר ממנו עשוי הקומקום החשמלי - מזכוכית, מפלסטיק או מנירוסטה - לא אמור להשליך על התפקוד של הקומקום, אבל כן יכול להשפיע על איכות הטעם של המים המורתחים באמצעותו. מחוות הדעת של מומחים וצרכנים עולה כי קומקום חשמלי מנירוסטה וקומקום חשמלי מזכוכית כמעט שלא מייצרים טעם לוואי למים.
מה ההשפעה של ההספק על תפקוד הקומקום?
באופן כללי, יש קשר בין ההספק של גוף החימום לבין הקיבולת של הקומקום החשמלי.
ככל שהקיבולת של הקומקום תהיה גדולה יותר, כך גם על ההספק להיות גדול בהתאמה אליה על מנת שניתן יהיה לחמם את כמות המים בקומקום בפרק זמן רגיל.
בעיקרון, לקומקומים חשמליים רבים עם קיבולת דומה יש מנעד רחב של הספקים; כך למשל, בקומקומים עם קיבולת של 1.5 ליטר, ההספק עשוי להיות נמוך למדי (1500 וואט) או גבוה מאוד (3000 וואט).
מהטעם הזה, אם מהירות ההרתחה של המים מאוד חשובה לכם, כדאי יהיה לבחור בקומקום חשמלי עם הספק גבוה.
ynet מרוויח עמלה מרכישות הנעשות דרך קישורים בכתבה; ואולם מפרט המוצרים/שירותים מתקבל מאתרי הסחר ול-ynet אין אחריות לטעויות אם יחולו ו/או למוצרים/שירותים שלא יסופקו. האחריות לוידוא הנושא חלה על הצרכן מול אתר הסחר.