ראיית התמונה הכוללת של המצב הפיננסי שלנו היא אתגר לא פשוט, בעקבות העובדה שהכספים והאשראי של כולנו נמצאים באפיקים רבים - החל מחשבונות בנק, דרך כרטיסי אשראי חוץ-בנקאיים, הלוואות, פקדונות, חסכונות ועד ניירות ערך. לצד זאת, העידן הדיגיטלי מקל על הנגשת המידע ועל האפשרות לקבל עדכונים באופן שוטף.
רפורמת הבנקאות הפתוחה, אשר מתקדמת בצעדי ענק, צפויה לאפשר לכל אחד מאיתנו לצפות במרוכז בכל המידע הפיננסי שלנו במקום אחד. בתור הבנק המוביל בתחום הדיגיטל והחדשנות בישראל, משיק לאומי בימים אלו אפליקציה חדשה בעיצוב חדש ועם חוויית משתמש מתקדמת, אשר תאפשר בחודשים הקרובים ללקוחות לצפות ביתרות ובתנועות בכל החשבונות שלהם, מכל הבנקים, כאשר בהמשך צפויה האפליקציה לרכז נתונים פיננסיים נוספים.
בנוסף, האפליקציה מציעה תובנות וניתוחים מתקדמים באמצעות חיבור לחברות Fintech, שיקלו על ההתנהלות הפיננסית של לקוחות הבנק.
מהם השלבים השונים בדרך לבנקאות פתוחה? ואילו שירותים מתקדמים תוכלו לקבל כבר עכשיו באפליקציה?

החזון: להפוך ל'בית הפיננסי' של הלקוחות

בשלב הראשון, אשר יחל בחודשים הקרובים, לקוחות לאומי יוכלו לצפות ביתרות ובתנועות חשבונות העו"ש שלהם - מכל הבנקים, דרך אפליקציית לאומי. על מנת לרכז את הנתונים באפליקציה אחת, הלקוחות יוכלו 'לייבא' את המידע מבנקים אחרים ולהציג אותו באפליקציית לאומי. ריכוז הנתונים מציע התנהלות פיננסית חכמה יותר - לדוגמה, לקוח יכול לקבל התראה אם יש לו יתרה חיובית בבנק אחד ומשיכת יתר בבנק אחד, יחד עם המלצה להעביר כספים בין החשבונות.
בשלב הבא של רפורמת הבנקאות הפתוחה, הצפוי להיכנס לתוקף בינואר 2022, לקוחות לאומי יוכלו לייבא גם את נתוני כרטיסי האשראי החוץ בנקאיים שלהם. בשלב השלישי יהיה ניתן לצפות גם בפקדונות בנקאיים של כל הבנקים, ובהמשך צפוי הבנק להרחיב את סוגי המידע, בהתאם לרגולציה, להנגשת מידע מגופים פיננסיים נוספים.

תובנות מותאמות אישית ושירותים חדשניים של חברות Fintech

כחלק מתפיסת שירות חדשנית והחזון של לאומי להיות נותן השירות הטוב והמתקדם ביותר, האפליקציה החדשה מציגה ללקוחות תובנות פיננסיות המותאמות במיוחד עבורם, כגון השוואת הכנסות והוצאות, התפלגות הוצאות חודשיות ועוד.
בנוסף, האפליקציה תנגיש למיליוני לקוחות הבנק טכנולוגיות פיננסיות מתקדמות ושירותים משלימים שפותחו בחברות ה-Fintech הטובות בישראל. אחד השירותים הראשונים שיוטמעו באפליקציית לאומי הוא פתרון לניהול החזרי מס שפיתחה חברת Fibo. הטכנולוגיה של החברה מנתחת את הפעילות בחשבונות בנק של שכירים, מתריעה כאשר קיימת סבירות גבוהה להחזרי מס (למשל בעקבות יציאה לחל"ת במהלך השנה) ומאפשרת להם להגיש בקשה למס הכנסה באופן דיגיטלי, קל ופשוט.

העיצוב החדשני של לאומי: חוויית משתמש שונה מכל מה שהכרתם

עיצוב האפליקציה החדשה של לאומי הוא חלק בלתי נפרד מתפיסת הבנקאות הפתוחה, אשר מאפשרת חיפוש קל של מידע וביצוע נוח של כל פעולה. העיצוב שואב השראה מהאפליקציות הפיננסיות המובילות בעולם ומתרחק מהתפיסה שהכרנו עד כה באפליקציות בנקאיות- חוויית המשתמש שלו חדשה לחלוטין, עם התמצאות וחיפוש מידע בקלות וביצוע נוח של פעולות בתחומים שמעניינים את הלקוחות.
3 צפייה בגלריה
שמוליק ארבל, ראש החטיבה הבנקאית בבנק לאומי
שמוליק ארבל, ראש החטיבה הבנקאית בבנק לאומי
שמוליק ארבל, ראש החטיבה הבנקאית בבנק לאומי
(צילום: אורן דאי)
"מתוך תפיסה שמציבה את הלקוח במרכז, פיתחנו אפליקציה קלה, פשוטה ונוחה, שתעניק את השירות החכם והמתאים ביותר לצרכיו", אומר שמוליק ארבל, ראש החטיבה הבנקאית של לאומי. "היום קיימת 'הפרעת קשב' פיננסית מבחינת כמות המקומות שאנחנו צריכים להיות מודעים אליהם כדי לקבל תמונה פיננסית כוללת. האפליקציה של לאומי מהווה כלי להנגשה וריכוז העולם הפיננסי במקום אחד עבור הלקוחות שלנו, כדי שיוכלו לנהל את הכספים שלהם בצורה חכמה ויעילה יותר".
חיים שקולניק, ראש חטיבת לאומי טכנולוגיות: "אנו גאים להשיק את האפליקציה עם היכולות הטכנולוגיות הטובות והמתקדמות בישראל, הפועלת בהלימה עם רפורמת הבנקאות הפתוחה. לצד יצירת חוויית המשתמש הייחודית, אנו מתכוונים להעשיר עבור לקוחותינו את הצעת הערך בכך שננגיש להם שורה של שירותים פיננסיים מתקדמים, אשר פותחו על ידי מיטב חברות הפינטק בישראל".
אם כן, אין ספק שרפורמת הבנקאות הפתוחה צפויה לשפר רבות את היכולת של כולנו לעקוב אחרי כל הכספים והמידע הפיננסי שלנו. בתור מוביל החדשנות הדיגיטלית בענף הבנקאות בישראל, לאומי משיק אפליקציה שהיא מרכיב חיוני בעידן הבנקאות הפתוחה, וחלק מהיום-יום של כל אחד ממיליוני לקוחות הבנק.




פורסם לראשונה: 14:00, 05.10.21