ynet מרוויח עמלה מרכישות הנעשות דרך קישורים בכתבה; ואולם מפרט המוצרים/שירותים מתקבל מאתרי הסחר ול-ynet אין אחריות לטעויות אם יחולו ו/או למוצרים/שירותים שלא יסופקו. האחריות לוידוא הנושא חלה על הצרכן מול אתר הסחר.
אם אתם מחפשים פתרון מהיר וזול שיוכל להגדיל את עוצמת וטווח השידור של הרשת האלחוטית (Wifi) שיש לכם בבית או במשרד, מגדיל טווח הוא הפתרון עבורכם. הוא יגדיל את חוזק וטווח רשת ה-Wifi במקומות שבהם האות האלחוטי לא חזק מספיק.
רשת Wifi היא טכנולוגיה שבזכותה מכשירים אלקטרוניים יכולים להעביר נתונים באופן אלחוטי במרחב באמצעות רשת אלחוטית (Wireless LAN), כך שהנתונים עוברים באמצעות גלי רדיו ולא על ידי רשת קווית. בעבר השתמשו ברשת הקווית שחייבה חיבור באמצעות כבלים ונקודות חיבור שהותקנו בקיר.
הבעיה היא שבחלק מהבתים, הראוטר, הנתב המשמש כרכיב תקשורת שמאפשר את העברת והכוונת הנתונים דרך רשת האינטרנט, משדר לטווח קטן. באותו החדר בו נמצא הראוטר הוא יספק אות אלחוטי חזק שיעניק חיבור מהיר ויציב, אבל בחדרי הבית הממוקמים במרחק גדול ממנו, הקליטה של האינטרנט תהיה קטנה יותר והעברת הנתונים איטית יותר.
הפתרון ל-Wifi חלש הוא מגדיל טווח - מכשיר המתחבר לראוטר, מגביר את האות שהוא קולט ממנו, משדר אותו בעוצמה חזקה יותר ובכך מכסה את יתר חדרי הבית המרוחקים מהראוטר, ומאפשר שיפור של קליטת ה-Wifi וכך הוא מבטל למעשה אזורים ללא קליטה. מגדיל הטווח מביא לכך שהעברת הנתונים מהירה יותר. התקנת מגדיל הטווח תסייע להגביר את האינטרנט באזורים ללא קליטה בבית כמו חדר הממ"ד, או באזורים עם חיבור אלחוטי חלש בשל מרחק מהראוטר. כך שאם אתם אוהבים לעבוד על המחשב או לראות סרטים בנייד דווקא בחדר העבודה, המרוחק ממיקום הראוטר, מגדיל הטווח יוכל לסייע לכם.
מגדיל טווח הוא פתרון פשוט ונוח שלא דורש הזמנת טכנאי או קדיחות חורים והעברת כבלים בקירות הבית, וכל אחד יכול להרכיב אותו בעצמו בקלות וליהנות מאינטרנט מהיר, לרוב בהפעלה פשוטה באמצעות אפליקציה.
בשוק קיימים מוצרים רבים של מגדילי טווח וחשוב לבחור בכזה שאכן יביא לביצועים מיטביים מבחינת מהירות העברת הנתונים. יש מגדיל טווח קווי, הנקרא נקודת גישה (Access Point), המתחבר בכבל רשת לראוטר או לארון התקשורת, ויש מגדיל טווח אלחוטי הנקרא גם מגביר או ריפיטר. הוא קולט מהראוטר את האות האלחוטי ומגביר את עוצמתו.

כיצד פועל מגדיל טווח?

מגדיל הטווח פועל כמו סוג של מגבר. הוא מתחבר לרשת האלחוטית בבית או במשרד ומתוכנן כך שהוא לוקח את האות האלחוטי שהראוטר משדר ומרחיב אותו בשאר חלקי הבית או המשרד, ובעצם מגביר את העוצמה והטווח של האות האלחוטי. הגברת האות האלחוטי מסייעת לנו לקבל את הנתונים למחשב או לנייד בצורה מהירה יותר, ואז אנחנו לא נתקעים או נאלצים לחכות זמן רב באמצע הורדת הסרט שאנחנו רוצים לצפות בו או באמצע הורדת מסמכים חשובים לעבודה. מגדיל הטווח גם מונע מצב שבזמן שאנחנו מדברים בטלפון נצטרך כל הזמן לחפש את המקום הקרוב ביותר לראוטר, עם הקליטה הגדולה ביותר כדי ששיחת הווידאו לא תתנתק או תיקטע.
מגדיל הטווח בעצם מקבל את האות האלחוטי מהראוטר, גורם לחיזוק שלו ומשדר אותו חזרה לאזור בו הוא מותקן. את האות המתקבל ממנו קולטים כל המחשבים, הטלפונים הניידיים, הטאבלטים וכל מכשיר נוסף באזור, התומך ברשת ה-Wifi. אז בכולם האות האלחוטי חזק ומסייע בהעברת הנתונים בצורה מהירה.
מה בעצם היתרון של מגדיל הטווח? בשל העובדה שהוא מחובר בכבל רשת לראוטר או לארון התקשורת באופן ישיר, הוא משדר את האות האלחוטי בצורה חזקה ואיכותית ממש כמו הראוטר עצמו, ומאפשר חיבור מהיר ויציב יותר למכשירים המחוברים לרשת ה-WiFi.

היתרונות של מגדיל הטווח

מגדיל הטווח מומלץ כמסייע למנוע אזורים ללא קליטה או עם קליטה נמוכה בבית או במשרד. אם קירות המשרד או הבית עבים או אם אתה רוצה לעבוד בחדר הממ"ד, לא תהיה בעיה. מגדיל הטווח יוכל לגרום לכך שאפשר יהיה להשתמש במכשירים המחוברים לרשת ה-Wifi בכל מקום ולא יהיה צורך לחפש באיזה מהחדרים הקליטה היא החזקה ביותר, על ידי שיפור הקליטה של רשת ה-Wifi.
מגדיל הטווח משפר את עוצמת האות של רשת ה-Wifi ומספק קישוריות קווית ואלחוטית מהירה ואמינה והוא גם יכול להרחיב את כיסוי הרשת באזורים חיצוניים, כמו במרפסת או בלובי - ובכך פותר בעיות רבות של חוסר קליטה באזורים בהם בדרך כלל אין קליטה. כך שגם במהלך שהייה מחוץ לבית או למשרד, לא יהיו אזורים ללא קליטה ותוכלו ליהנות מגלישה מהירה.
על מנת לקבל את האות החזק ביותר ולהביא לשיפור הקליטה, כדאי למקם את הראוטר במקום פתוח, במרכז הבית או המשרד. את הראוטר הרחיקו ככל האפשר מקירות או מחסומים אחרים שעלולים לפגוע בעוצמת ובטווח האות. את מגדיל הטווח תמקמו ליד האזורים בהם הקליטה לא קיימת או חלשה, כאשר כדאי לבחור מיקום קרוב ככל האפשר לראוטר כדי לשפר את עוצמת וטווח קליטת האות בחדרים עם אזורי הקליטה הבעייתיים.

הפרמטרים החשובים בחירת מגדיל טווח

הבחירה במגדיל טווח היא לא החלטה קלה, יש דגמים רבים וטווח מחירים גדול שיכול לבלבל בעת הקנייה. הנה המאפיינים החשובים בבחירה של מוצר חשוב זה:
תקינה: לכם כנראה לא ממש משנה באיזה תקן עושה שימוש הראוטר שלכם אבל חשוב להבין שזה משפיע על מגדיל הטווח, וחשוב לוודא שהוא תומך בתקן של המגדיל.
כל מגדילי הטווח תומכים באחד מתקני IEEE 802.11, תקנים בינלאומיים לתקשורת אלחוטית ברשתות מקומיות. הדגמים הפשוטים ביותר מגיעים עם תמיכה בתקן בסיסי, הנקרא IEEE 802.11n, שיכול לספק מהירות של עד 300 מגה בייט לשנייה. מי שרוצה מהירות גדולה יותר יצטרך להשקיע יותר כסף מכיוון שרוב מגדילי הטווח היקרים יותר תומכים בתקן 802.11ac. תקן זה יכול לספק מהירות גלישה שנעה בין 750 מגה בייט לשנייה ל-1,700 מגה בייט לשנייה ויותר. מגדילי הטווח היקרים ביותר יתמכו בתקן IEEE 802.11ax, שמספק מהירות של עד 5,300 מגה בייט לשנייה.
גודל החלל: כשבוחרים מגדיל טווח צריך לקחת בחשבון את גודל הבית או המשרד, מספר החדרים, שטח החלל ומספר האנשים שאמורים להשתמש ברשת האלחוטית.
בדירה קטנה כנראה שאין הרבה מכשירים שישתמשו באותו חיבור אינטרנט ומעט ההתקנים שכן קיימים בדירה ממוקמים בסמיכות לנתב, מה שיאפשר להסתפק בכיסוי ה-Wifi המסופק על ידי הראוטר.
בדירה בינונית עם כמה נפשות, כנראה שיהיה אפשר להסתפק בראוטר אבל כדאי להקפיד על תכנון הרשת הביתית לקליטה רציפה וחזקה. כדאי למקם את הראוטר במיקום המרכזי ביותר בבית, עד כמה שאפשר. רצוי מאוד לבחור במקום גבוה, רחוק ממכשירים אלקטרוניים אחרים שעלולים להפריע לפעילות הראוטר ולא מאחורי רהיטים שיכולים לחסום את שידור האות.
בדירה גדולה או חלל עבודה גדול – יהיה צורך במגדיל טווח יקר יותר שיוכל לספק קליטה טובה וחזקה בכל החללים (כמו TP-Link RE650).
מהירות: מגדיל טווח אלחוטי מגביר את האות האלחוטי לתוך החדרים בהם הקליטה חלשה. אם הראוטר נמצא בקומה הראשונה של הבית, הוסיפו מגדיל טווח בקומה העליונה כדי להגביר את האות. המגדיל ירחיב את טווח הקליטה והעוצמה של האות ויאפשר קליטת אינטרנט חזקה ואחידה בכל החללים. המגדיל יאפשר לנצל את מהירות הגלישה וההורדה המקסימלית.
לא כל מגדילי הטווח יוכלו לספק אותה מהירות גלישה. במידה ויש צריכה גדולה של אינטרנט חשוב לבחור מגדיל טווח Wifi במהירות גבוהה. הקפידו לבדוק כי מגדיל הטווח תומך בתדר 802.11ac או תקן max.802.11. אלה תקנים התומכים במהירויות גבוהות יותר מאשר תקן 802.11n.
תכונות מיוחדות: כדאי לבדוק תכונות נוספות שיש לחלק ממגדילי הטווח, כמו אפשרות לחסום משתמשים בלחיצה אחת כך ששכנים לא יוכלו להשתמש ברשת. תמיכה בשליטה באינטרנט כדי לשמור שילדים יגלשו באינטרנט בצורה בטוחה, ואפשרות ליצירת רשת אורחים שמגנה על הפרטיות.
דברים נוספים שכדאי לקחת בחשבון הם תמיכה ב-AC אלחוטי עם פס כפול שמאפשר גלישה מהירה ונוחה בחללים גדולים, וחיבור לאפליקציה המאפשרת כניסה מתוך המכשיר הנייד או המחשב (כמו ב- זוג מגדילי טווח Huawei Wi-Fi Mesh 3 -).
בנוסף, כאשר רוכשים מגדיל טווח יש לוודא כי המכשיר תומך בפרוטוקול אבטחה WPA2-PSK, המשמש לאבטחת רשתות מחשבים אלחוטיות.

אילו מגדילי טווח מומלצים?

יש מבחר רחב של מגדילי טווח ברשתות, בחנויות האלקטרוניקה ובאתרי הסחר. הנה כמה מהדגמים המומלצים לרכישה בישראל:

מדובר במגדיל טווח אלחוטי חזק במיוחד שמגיע למהירות של עד 2600Mbps, ולכן מתאים לבתים גדולים או למשרד רחב. טווח המחירים שלו עומד על 600-400 ש"ח.
9 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ.)
יתרונות:
- בעל 4 אנטנות חיצוניות - באמצעותן יכולת טווח הכיסוי שלו גדלה.
- המכשיר מספק חיבור קווי מהיר יותר לטלוויזיות, מחשבים וקונסולות משחקים.
- ניתן להתחבר אליו באמצעות אפליקציית Tether של TP-LINK לניהול מהיר ונוח של הרשת באמצעות כל מכשיר נייד.
- המגדיל משתמש בטכנולוגיית Beamforming השולח אות Wifi ממוקד למכשירים כדי לשפר את היעילות של שידור וקליטה של נתונים. הטכנולוגיה הזאת מרכזת את האות לעבר המכשיר המיועד ומגדילה למעשה את עוצמת האות באותו מיקום.
- בעל נורית חיווי חכמה המסייעת בקביעת המיקום הטוב ביותר לכיסוי הרשת.
חסרון:
- יש זולים ממנו עם נתונים דומים.

2. NETGEAR Nighthawk EX3700

מדובר במגדיל טווח מומלץ המיועד לחללים קטנים עד בינוניים. אמנם המגדיל ניחן במהירות בסיסית, אבל בעל אפשרויות חיבור נוחות.
9 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ.)
יתרונות:
- יציאת Ethernet מהירה - המספקת חיבור קווי מהיר יותר לטלוויזיות חכמות, מחשבים וקונסולות משחקים.
- בעל מדריך הפעלה פשוט.
- נקודת גישה אלחוטית בתקן AC, מהירות עד 750Mbps.
חסרון:
- בסיסי באופן יחסי

מדובר במגדיל טווח מומלץ המיועד לחללים קטנים, ובהתאם לכך גם העלות שלו אטרקטיבית. בנוסף, הוא מתאפיין במקסימום מהירות להעברת הנתונים – MBPS1,200.
9 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ.)
יתרונות:
- בעל ספק כוח מובנה המאפשר להתקין אותו בכל מקום.
- ניתן לחבר אליו כבל רשת ולהרחיב את הרשת לטווח גדול יותר.
- אפליקציה נוחה.
- התקנה פשוטה.

מדובר במגדיל טווח מומלץ שיכול לשמש גם בתים גדולים באופן יחסי. הוא נותן תמורה טובה, מתחבר ישירות לרשת החשמל ויודע להתמודד עם סוגים שונים תקשורת.
9 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ.)
יתרונות:
- תומך ב-Dual Band בהעברת נתונים מהירה, וכפועל יוצא מכך תומך גם במכשירים הקיימים שלכם, גם אם הם בתקנים נמוכים ממנו (N).
- אפליקציה נוחה והתקנה פשוטה.
- עלות סבירה.
- יודע להתמודד עם אזורים קשים לקליטה וחללים גדולים.

מגדילי הטווח של וואווי Wi-Fi 6 כוללים מהירות רשת מרשימה של עד כ-3,000 Mbps, לרבות העברת נתונים 4K במהירות ובאיכות גבוהה. מערכת HUAWEI Wi-Fi Mesh 3 מצוידת ב-4 מגברים בעלי ביצועים איכותיים לאספקת אות חזק יותר ושטח כיסוי גדול יותר לכל חדר, ותומכת ב-250 חיבורים ויותר.
9 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ.)
יתרונות:
- תומך ב-Dual Band במהירות העברת נתונים של עד 3,000Mbps.
- שטח כיסוי גדול.
- יציאת Ethernet מהירה - המספקת חיבור קווי מהיר יותר לטלוויזיות חכמות, מחשבים וקונסולות משחקים.
- מחיר סביר בהחלט.
חסרון:
- שניים דורשים מעט יותר מקום בבית.

מגדיל טווח בסיסי מבית טוב בדמותה של TP-LINK, יצרנית הנתבים ומגדילי הטווח מהגדולה בעולם. מגדיל הטווח, שמומלץ לבתים קטנים ובינוניים או משרדים, משתמש בטכנולוגיה אלחוטית מתקדמת, תומך ב- IEEE 802.11 ac/a/n/g/b, וכולל לחצן QSS להפעלת הצפנה מהירה.
9 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ.)
יתרונות:
- מגדיל את הכיסוי האלחוטי בצורה איכותית ויציבה.
- מהירות רשת עוצמתית.
- עובד בצורה טובה עם רוב הראוטרים.
- יש לו אפליקציה נוחה והתקנה פשוטה.
חסרון:
- לא מתאים לכיסוי אזורים גדולים.

יעיל לטווח של עד כ-300 מ' בשטח פתוח. תומך ברשת B,G,N. ועומד בתקן IEEE 802.11n - קצב שידור נתונים גבוה במיוחד. מגדיל הטווח כולל אשף תוכנה מובנה להתקנה פשוטה, ובנוסף אופציה להתקנה מהירה PLUG AND PLAY.
9 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ.)
יתרון:
- כולל התקנה מהירה על ידי סנכרון בלחיצה על כפתור ה WPS/QSS בנתב ובמגדיל הטווח.
- עובד עם מרבית הנתבים (ראוטר) האלחוטיים.
- לבעלי WPS/QSS בנתב ניתן לסנכרן מול הנתב הראשי ללא צורך בהגדרת סיסמאות.
- תומך במערכות הפעלה: windows 98SE, ME, 2000, XP, VISTA, 7/8 mac.
חסרון:
- פחות מוכר בישראל

אולי לא מגדיל הטווח הכי חזק, אבל מתאים לבית קטן או למשרד עם חלל קטן. המגדיל מגיע בעיצוב אלגנטי, עם קצב שידור נתונים עד Mbs1200. ניתן למצוא מקום אופטימלי להצבתו כדי למקסם את הגדלת הטווח. פועל בשני תדרים – 2.4GHZ או 5GHZ.
9 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ.)
יתרונות:
- זווית משתנה עד ל-180 מעלות, כך שמתקבל אות בעוצמה חזקה כל הזמן.
- מתאים למגוון רחב של ראוטרים.
- אפליקציה נוחה והתקנה פשוטה.
- מחיר אטרקטיבי.
חסרון:
- לא מהחזקים בשוק.

כל יחידה במוצר היא מגדיל טווח בתקן AC במהירות 1200Mbps, 2 משדרים, עם אופציה להוספת יחידות לכיסוי רחב יותר; היתרון הייחודי שלו הוא שהיחידות מחוברות בינן לבין עצמן בטכנולוגית Mesh, מה שמאפשר תקשורת אלחוטית בכיסוי רחב ואמין יותר ללא ניתוקים.
9 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ.)
יתרונות:
- מתאים לכל סוגי הנתבים.
- 3 יחידות לכיסוי מושלם
- אפשרות להוסיף יחידות גבוהות
- ניתן להתקנה מהטלפון הסלולרי
חסרון:
- פחות מתאים לבתים עם מקום להצבת 3 יחידות
ynet מרוויח עמלה מרכישות הנעשות דרך קישורים בכתבה; ואולם מפרט המוצרים/שירותים מתקבל מאתרי הסחר ול-ynet אין אחריות לטעויות אם יחולו ו/או למוצרים/שירותים שלא יסופקו. האחריות לוידוא הנושא חלה על הצרכן מול אתר הסחר.