רובנו שמענו את המונח 'סיבים תזונתיים' בעבר, אבל לא בדיוק ידענו על החשיבות המכרעת שלהם לתזונה נכונה ובריאות תקינה.
מהם סיבים תזונתיים ובאילו מזונות הם נמצאים? מדוע הם חשובים לתזונה אצל ילדים? וכיצד תוכלו להגדיל את כמות הסיבים בתפריט של הילדים בעזרת Mooosh, חטיף העשוי סיבים תזונתיים בלבד.

הרכיב התזונתי החשוב שלא אוכלים ממנו מספיק

סיבים תזונתיים הם שרשראות של פחמימות, אשר נמצאים במזונות צמחיים בלבד. הסיבים נמצאים בעלים, בגבעולים, בשורשים, בפירות ובזרעים של הצמחים, והם משמשים בתור 'שלד' של הצמח, המסייע לו להיות זקוף ויציב.
בתוך מערכת העיכול, הסיבים יוצרים מעין ג'ל ספוגי, הסופח אליו את החומצות, המלחים, הכולסטרול והסוכרים, מה שמפחית את רמות הכולסטרול, הסוכר והאינסולין בדם. תהליך פירוק הסיבים משחרר חומרים התורמים בין היתר לאיזון לחץ הדם.

איפה תוכלו למצוא סיבים?

סיבים תזונתיים נמצאים אך ורק במזונות צמחיים - דגנים מלאים (חיטה מלאה, שיפון מלא, אורז מלא, שיבולת שועל, כוסמת), גריסים, קטניות, ירקות ופירות (עדיף עם הקליפה) ושורשים.

האתגר הגדול - לגרום לילדים שלנו לאכול מספיק סיבים

סיבים תזונתיים הם מרכיב קריטי בתזונה נכונה ובשמירה על הבריאות. סיבים מסייעים בשמירה על פעילות מעיים תקינה, עוזרים במניעת השמנה, מסייעים להורדת רמת הכולסטרול הגבוה בדם, מסייעים להוריד רמות גבוהות של גלוקוז בדם ובנוסף תורמים למניעה של מחלות כרוניות בגיל מבוגר, כגון סכרת, מחלות לב וכלי דם ואף סוגי סרטן מסוימים.
לפי מחקרים, ילדים סובלים ממחסור בסיבים בתזונה. איך בכל זאת אפשר להגדיל את כמות הסיבים בתפריט היומי? העדיפו תמיד דגנים מלאים, קמח מלא, פסטה מלאה ואורז מלא. לעתים ערבוב של 'חצי-חצי' יכול לעשות את ההבדל. הציעו פירות במקום מיצי פירות, העשירו את התפריט בקטניות ובעיקר- תנו דוגמא אישית: אכלו ירקות ומזונות עשירים בסיבים ליד הילדים בשולחן האוכל ואכלו איתם נשנושים בריאים.

הכירו את Mooosh - 'שערות סבתא' טעימות ומתקתקות, עשויות סיבים תזונתיים בלבד

אחת הדרכים הקלות והטעימות ביותר להשלים את צריכת הסיבים התזונתיים בתפריט של הילדים, היא להציע להם חטיף טעים, בריא, ועשיר בסיבים. החטיף הכי חדש על המדף הוא MOOOSH, העשוי סיבים תזונתיים בלבד, ללא נתרן וללא שומן, ללא מדבקה אדומה וללא תוספת סוכר.
1 צפייה בגלריה
(צילום: אביב קורט)
MOOOSH הוא צמר גפן מתוק, ממש כמו זה שהיינו אוכלים בלונה פארק כשהיינו ילדים, עם הבדל אחד משמעותי - MOOOSH לא עשוי מסוכר, אלא מרכיב אחד בלבד: סיבים תזונתיים.
החטיף, שפותח ומיוצר כאן בישראל, מופק ממקורות צמחיים, אשר בתהליך ייצור מיוחד ובלעדי הופכים לצמר גפן מתוק, אוורירי וטעים להפליא. ב-MOOOSH אין חומרים משמרים או צבעי מאכל, הוא מיוצר ללא תוספת סוכר ואין בו שומנים או נתרן. אך ורק סיבים.
זו הדרך שלכם להרגיש בנוח להגיד כן לילד כשהוא מבקש חטיף, ולהרוויח תוספת של 9.25 גרם סיבים לתפריט היומי שלו.
כל שקית צמר גפן מתוק MOOOSH מכילה רק 20.5 קלוריות ו-0.75 גרם סוכרים, המגיעים מהמרכיב הבסיסי של החטיף - סיבים.
עכשיו אתם יכולים לשלב בין הבקשה של הילדים לחטיף מתוק, לבין המרדף שלכם אחרי כמות סיבים מספקת עבורם. כל מה שצריך לעשות, הוא לתת להם MOOOSH.
רוצים להביא לילדים משהו מתוק וטוב, בלי להרגיש רע? חפשו את הצמר גפן המתוק של MOOOSH על המדף>>