מוגש מטעם הקרן למורשת הכותל המערבי
מיליוני מתפללים ומבקרים מגיעים מדי שנה לכותל המערבי - המקום הקדוש ביותר עבור העם היהודי, הנמצא בלב כולנו. אבל מה סודם של האבנים העתיקות הסוחפות מבקרים מרחבי הארץ והעולם להגיע אליהן? מה הוביל אנשים לעשות מאמצים אדירים כדי להגיע אל אבני הכותל? ומדוע בכו הצנחנים כשהגיעו אליו?
בימים אלו מושקת חוויה עוצמתית ומרגשת למבקרי הכותל המערבי - 'שער השמיים', מיצג המשתמש בטכנולוגיות חדשניות, המספרות באופן חווייתי את סיפורה של ירושלים וחושפות את סודו של הכותל המערבי ב- 8 דקות בלבד.
המיצג מושק לאחר תקופת הרצה בה ביקרו בו במהלך החודשים קבוצות רבות של אלפי מפונים מצפון ומדרום, חיילים שיצאו מלחימה בעזה, משפחות שכולות, יתומי ואלמנות צה"ל ועוד.
רון אלון, תושב אחד מקיבוצי העוטף, שהגיע במסגרת סיור למפונים התרגש ואמר: "נחשפנו להיסטוריה שלנו בצורה מעניינת והסוף שלו היה מאוד מרשים. הסיור פותח את התיאבון לחקור, להכיר ולהבין עוד יותר מאיפה באנו, את הקשר שלנו למקום הזה והמשמעות שלו עבורנו".
2 צפייה בגלריה
הקרן למורשת הכותל מערבי
הקרן למורשת הכותל מערבי
(הקרן למורשת הכותל )
הביקור הבא שלכם בכותל הופך לחוויה עוצמתית ובלתי נשכחת
חוויית 'שער השמיים' נועדה לפתוח את הביקור בכותל המערבי ולהעניק משמעות לביקור כולו. "אל הכותל המערבי מגיעים מיליונים בכל שנה" מספר סולי (מרדכי) אליאב, מנכ"ל הקרן למורשת הכותל אשר יזמה והפיקה את המיצג המרשים. "כולם מרגישים את אותה התרוממות רוח מהביקור במקום הקדוש, אבל רק מעטים מצליחים להסביר לעצמם את החוויה. ביקשנו להעניק משמעות לביקור, כך שימשיך ללווות את המבקרים בכותל גם זמן רב אחרי שיעזבו אותו". מסיבה זו הותאם מרכז המבקרים בעיקר לקהל של נוער ומשפחות, מתוך הבנה שהפניה לדור הצעיר היא המפתח להעמקת החיבור של המשפחה כולה לכותל המערבי ולסיפורו. יותם כהן, בן 13, שהגיע במסגרת בר המצווה שלו לכותל וראה את המיצג סיפר: "היה ממש מרגש, יפה ומיוחד. פתאום רואים את מה שהיה פה לפני אלפיים שנה. זה היה עוצמתי ביותר". אבא שלו, רועי, הוסיף: "לראות את ההיסטוריה שלנו , הזיכרון הלאומי שלנו, זה פשוט חזק".
מיצג 'שער השמיים', שארכו כ 8 דקות עוצרות נשימה, מספר את סיפורם הייחודי של ירושלים ושל הכותל המערבי. המיצג עושה שימוש בטכנולוגיית הדמיה ייחודית ההופכת את החוויה לכמעט מציאותית, וכולל 'דו-שיח' בין המסכים המקיפים את חלל המבנה, ליצירת חוויה מרגשת ועמוקה.
"המפגש בין טכנולוגיה לקדושה מעורר תמיד חשש, וגם אנו ניגשנו למלאכה הזאת בזהירות והקפדה רבה" מספרים בכותל. "ביקשנו להביא את הכלים החדשניים ביותר כדי לספר את הסיפור העתיק ביותר – סיפורו של עם בארצו ובעיר קדשו. ואכן, בחסדי השם, המיצג החדש מרהיב ועדכני אבל לא מנקר עיניים ורעשני. הכלי הטכנולוגי כאילו 'נבלע' בתוך הסיפור הנצחי שאנו מספרים.
2 צפייה בגלריה
הקרן למורשת הכותל מערבי
הקרן למורשת הכותל מערבי
(הקרן למורשת הכותל )
מיצג 'שער השמיים' מיועד לכל הגילאים והוא מוצג בבית מורשת הכותל בשפות אנגלית ועברית
שעות הפתיחה בתקופת ההשקה: 9:00-18:00.
מוגש מטעם הקרן למורשת הכותל המערבי