אחד הדברים הקשים כהורה, הוא ילד חולה. לא נכנס עכשיו לקושי התפעולי, אבל הדאגה, הסבל בלראות את הילד שלך סובל, רק זה יכול להוריד לי שנים מהחיים, בעיקר אם לא מדובר בצינון מזדמן. בתור פריקית של בריאות (יש יאמרו היפוכונדרית, אבל אני לא מסכימה להיות מתויגת) כשהקטנה גילתה בעיות בדרכי הנשימה היה ברור לי שמדובר במצב חמור ביותר שאף רופא קופה לא יעלה עליו, וכתוצאה מזה מיד חיפשתי את המומחה הטוב ביותר לנושא.
אני מאמינה שכמו שכל אחד מאיתנו רחוק מקסימום 6 דרגות קרבה לקווין בייקון (מי שלא יודע על מה מדובר הוא כנראה צעיר מאוד, מילניאלס, עשו חיפוש בגוגל), ככה, מבחינתי, כל סימפטום קרוב 3 צעדים למחלה סופנית איומה, מצב שמחייב כמובן, פניה למומחים הכי הכי גדולים בתחום.
2 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
עכשיו, רפואה ציבורית זה נחמד וטוב, אבל אמא לימדה אותי שאם המצב קשה, ואין ספק שהוא קשה, מיד מחפשים רופא פרטי. למה? כי רפואה פרטית זה כמו בגדי מעצבים, בניגוד לציבורית שהיא חנות של "אתא" (שוב, מילנאלס... לכו לויקיפדיה). רפואה פרטית זה יקר, ויש לזה סיבה.
כי רופא טוב באמת, לא עובד במערכת הציבורית, כי לקבוע תור לרופא מומחה ברפואה הציבורית זה ויה דולורוזה, וכי לרופא המומחה ברפואה הציבורית אין מספיק זמן, או קפה איכותי כדי לבדוק אותך כמו שצריך, ולהגיע לאבחנה וטיפול מתאימים. אמא... יש לי חדשות בשבילך.
שאלתי חברות, נכנסתי לקבוצות פייסבוק, בדקתי בכל האינדקסים האפשריים, וקראתי סיפורי זוועה בכל מקום. בסוף המחקר קרו שני דברים – סבלתי מקשיי נשימה כתוצאה מהתקף חרדה, והיה לי ביד את השם של מומחה בעיות נשימה בילדים הכי הכי בעולם שיציל את הבת שלי (כדי שלא תהיו במתח, היא לא הייתה במצב קשה וסופני, ויש לסיפור סוף טוב).
2 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
תכננתי איך אני לוקחת הלוואה מהבנק כדי לשלם את התור הפרטי של הרופא הכי הכי, כשהחצי המוצלח שלי, שסובל מהגיון בריא, החליט לבדוק את השם, ומה מתברר? שהוא עובד בקופת החולים שלנו, במכבי, ושאפשר להזמין אליו תור כרופא מומחה בלי לשלם אלפי שקלים, ובלי לקחת הלוואות.
האמת, לא האמנתי, אבל קבענו תור. הגענו לרופא, הקטנה נבדקה באופן יסודי, ניתנה דיאגנוזה, ניתן טיפול (כולל טיפול נגד חרדות לאמא), וחזרנו הביתה מרוצים, עם קצת יותר כסף בכיסים, ובדרך לפתרון הבעיה.
אז מה ההמלצה שלי לכם? אם אתם חברים במכבי, אל תדלגו על המחקר של מי המומחה הכי הכי לבעיות שלכם, אבל לפני שאתם הולכים לתור פרטי, תבדקו. רוב מוחלט של המומחים הכי הכי בארץ נמצאים במכבי שירותי בריאות, (כן, "הכי הכי" זו דרגה חדשה של מומחיות רפואית). תוכלו לקבוע תור דרך הקופה, בלי להתרוצץ, בלי לשלם סכומי כסף, ועדיין לקבל את הטיפול הכי טוב שאפשר להשיג.
*נכתב על ידי אמא מודאגת