כללית סמייל ציפוי שיניים
אם אתם מחפשים פתרון מהיר ונגיש, ללא כאבים, שישפר את מראה השיניים שלכם – ציפויי שיניים זאת כנראה הפרוצדורה המתאימה. הטיפול, שאורך בין מפגש אחד לשלושה מפגשים, מאפשר להגיע למראה שיניים אחיד, עם קשת שיניים הרמונית ועוד מגוון יתרונות.
"בשנים האחרונות אנחנו רואים דרישה הולכת וגוברת של מטופלים לצרכים של אסתטיקה דנטלית", אומרת ד"ר טל בראון- בולוקן, מנהלת תחום האסתטיקה הדנטלית בכללית סמייל, "המטופלים מגיעים עם בקשות כמו שינוי צבע, צורה, מנח השיניים ועוד. בתהליך, המטופל מגיע לרופא, עובר בדיקה מקיפה שתעזור להבין מה מפריע לו או לה, ומה היו רוצים להשיג ובאמצעות תיאום ציפיות בוחרים את הטיפול המתאים".
ולא רק עבור צעירים. "אם בעבר חשבנו שמי שמגיעים לעשות טיפולים אסתטיים זה בעיקר אנשים צעירים, אנחנו רואים מגמה בשנים האחרונות של מטופלים בגיל השלישי ואפילו מעל לגיל 70 שרוצים מראה שיניים אסתטי ואחיד", מדגישה ד"ר בראון.
ציפויי שיניים: חרסינה או קומפוזיט?
כאשר מדברים על ציפויי שיניים, הכוונה היא לשני סוגים מרכזיים. ד"ר בראון- בולוקן מסבירה את ההבדל: "את ציפויי החרסינה הרבה מכירים. אלו ציפויים שמבוצעים על-ידי מעבדה. רופא השיניים, לאחר פגישת הייעוץ, עושה הכנה, לוקח מידה ושולח לטכנאי יחד עם הוראות. בשלב הזה, רופא השיניים מתקין אצל המטופל ציפויים זמניים שמאפשרים לחוות תחושה שדומה לציפויים הסופיים. אחרי שהציפויים מוכנים במעבדה, המטופל חוזר לרופא שמדביק לו אותם. הסוג השני נקרא ציפוי קומפוזיט, מחומר שנקרא שרף מרוכב ונחשב ברמה גבוהה מאוד. הרופא מעצב את השיניים ביד חופשית או באמצעות תבניות ייעודיות וזה לוקח בדרך כלל בין מפגש אחד לשניים".
ציפוי השיניים מאפשר לפתור קשת רחבה של בעיות. למשל, שינוי גוון השיניים , שינוי הצורה של השיניים בהתאם למבנה הפנים והתאמת מראה מעוגל יותר לשיניים או דומיננטי יותר, עידון של שיניים גסות ועוד. בנוסף לאלו, יש אנשים עם שיניים צרות שרוצים מראה רחב יותר או להפך – וגם לזה ציפויי השיניים יכולים לתת את המענה.
"שימוש נוסף בציפויי שיניים הוא עבור אנשים שיש להם רווחים בין השיניים שיכול להיפתר באמצעות התהליך", מוסיפה ד"ר בראון.
ישנם מקרים בהם לא תעשו ציפויי שיניים?
"כן. אלו מקרים ספציפיים ולכן חשוב להתייעץ עם רופאים שעברו לכך הכשרות", מדגישה ד"ר בראון ומסבירה: "ציפויים יתבצעו אך ורק אצל מטופל שהפה והחניכיים שלו בריאים. במקרים כדוגמת מחלת חניכיים פעילה, מוקדי עששת לא מטופלים או מנח מורכב של השיניים, יש צורך קודם לתת מענה רפואי בריאותי ורק לאחר מכן נוכל להציע לו את הפתרון האסתטי"
מה חשוב לדעת כשבוחרים מקום לעבור בו את התהליך?
"חשוב להגיע לרשת מקצועית ומנוסה שהרופאים בה עוברים הכשרות מסודרות", מדגישה ד"ר בראון ומסכמת, כי מקום שעורך בקרה על החומרים ומשתמש בטכנולוגיות והשיטות המתקדמות שמציע התחום, אלו דברים הכרחיים בבחירת מקום. "בסופו של דבר, מדובר בתהליך שמעבר להיותו אסתטי, הוא רפואי. ולכן חשוב להגיע למקום מקצועי ומבוקר, בעל גב רפואי"
מוגש מטעם כללית סמייל

פורסם לראשונה: 11:09, 16.09.24