קריית מוצקין, שהוקמה בשנת 1934 והפכה למעצמת חינוך ותרבות אזורית, מונה כיום כ־53 אלף תושבים. בשנים האחרונות זוכה העיר לתנופת בנייה אדירה. בעיר שוכן החי פארק, גן החיות היפה בישראל, ואם זה לא מספיק, בעתיד ייבנה בלב גן החיות מלון בוטיק, שכבר מעורר עניין להשקעה בקרב יזמים בינלאומיים. בזכות הצמיחה המסחררת בתחומי החינוך, הבנייה והפיתוח, מגיעים לקריית מוצקין תושבים מכל רחבי הארץ כדי לבנות בה את ביתם.
8 צפייה בגלריה
(צילום: ניר שטיינברג ואיתי רויטמן באדיבות דוברות העירייה)

חינוך ופיתוח בצמיחה מתמדת

בקריית מוצקין כל תלמיד נחשב. השנה הובילה העיר את האזור באחוזי ההצלחה במתמטיקה ובאנגלית ובזכאות לבגרות, זאת מבלי שדיברנו על נתוני הגיוס הגבוהים לצה"ל. רק השנה קיבלו עשרות חיילות וחיילים בני העיר פרסים ואותות הצטיינות מנשיא המדינה, הרמטכ"ל וממפקדי צה"ל הבכירים.
תושבי העיר, ילדים ומבוגרים, גם משתתפים בעשייה חברתית משמעותית למען הקהילה, זוכים בפרסים ומגיעים להישגים בכל התחומים. העירייה מוקירה תודה גדולה ללב הענק של העובדות/ים הסוציאליות/יים, הרבה בזכות ההתמודדות המאתגרת שלהם/ן בתקופת הקורונה, תוך גילוי רגישות ואחריות גדולים. בשנת הלימודים הבאה גם ייפתחו בעיר שתי חטיבות ביניים חדשות ומתנ"ס מרשים, שממוקם ב"משכנות האומנים".
8 צפייה בגלריה
(צילום: ניר שטיינברג ואיתי רויטמן באדיבות דוברות העירייה)
קריית מוצקין מצויה בתנופת בינוי ופיתוח של שכונות מגורים, מבני ציבור, מוסדות חינוך, פארקים, מרכזים מסחריים ועוד. בשנתיים האחרונות נבנו בעיר בתי ספר חדשים: בית ספר ריבלין (הראשון בארץ הנושא את שמה של רעיית הנשיא לשעבר, נחמה ריבלין), בית הספר הוותיק באזור, אחדות, נבנה מחדש והוא אחד מבתי הספר למנהיגות הטובים בארץ. עוד הוקמו גני ילדים, היכל ספורט נבון, מגרש הוקי גלגיליות, מרכז להעצמת המשפחה ומרכזים מסחריים. כמו כן נבנו אלפי יחידות דיור, כשהעירייה יזמה השקעה בהיקף של כשבעה מיליון שקל להקמת מתחם סקייטפארק ופמפטראק ייחודי, שייתן מענה לקהל גדול של צעירים. ואם כל זה לא מספיק, טיילת בן גוריון, הסמוכה לבניין העירייה החדש, תזכה לאווירה אירופית מרשימה, כשתהפוך למתחם פוד־טראק ייחודי.
8 צפייה בגלריה
(צילום: ניר שטיינברג ואיתי רויטמן באדיבות דוברות העירייה)

מלון בוטיק בינלאומי בלב גן החיות היפה בארץ

קריית מוצקין מתהדרת בגן החיות היפה בישראל - החי פארק. הגן מטופח ועומד בכל תנאי התקן של ארגוני החיות הבינלאומיים. גן החיות הוא הנקודה הצפונית ביותר בישראל, ובו ניתן להתרשם ממלך החיות, האריה. החי פארק מעניק חוויה בינלאומית לכל המשפחה, ומתגוררים בו טיגריסיות, פילות, אורנגוטנג, קפוצ'ינים וג'ירפות. במקום מופעלים מערך לחינוך הרגיל והמיוחד, סדנאות להורים וילדים וכן תכנים לילדים עם צרכים מיוחדים.
הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה של מחוז חיפה אישרה לאחרונה את התוכנית של עיריית קריית מוצקין להקמת מלון בשטח של כשלושה וחצי דונם בגן החיות, שיכלול 65 חדרי אירוח. התוכנית מציעה להגדיל בהמשך את מספר יחידות האירוח במלון ל־150 יחידות, בהתאם לבקשת משרד התיירות. החלטת הוועדה עתידה להציב את קריית מוצקין על מפת התיירות הבינלאומית, תוך פיתוח מתחם החי פארק ושדרוגו באמצעות אטרקציות תיירותיות משמעותיות.
בעירייה מעדכנים, כי לאחר הפרסום ברשתות החברתיות ובעיתונות החלו להתקבל פניות מיזמים ומאנשי עסקים בכירים בתחום המלונאות, שהביעו עניין במיזם, שיספק גם מקומות עבודה נוספים לתושבי האזור.
8 צפייה בגלריה
(צילום: ניר שטיינברג ואיתי רויטמן באדיבות דוברות העירייה)

העיר הכי ידידותית לעסקים. נקודה

בתחילת השנה התבשרה מוצקין על זכייתה במקום השני בארץ, בקטגוריית ערים שמספר תושביהן נע בין 150-50 אלף, כעיר הידידותית ביותר לעסקים. בקריית מוצקין פועלים עסקים רבים, ואזור המסחר בצפון העיר צומח באופן מסחרר. בתקופת הקורונה פעלה הרשות לטובת העסקים ,שבה ועודדה רכישה מעסקים מקומיים.
ההכרה בקריית מוצקין כעיר המעודדת עסקים, קיבלה אף גושפנקא בזכייה בפרס משרד הכלכלה במקום ה־1 בארץ כ"עיר הידידותית ביותר בישראל לעסקים" לשנת 2017, וכן באות העירוניות לשנת 2021 של הפורום הישראלי לעירוניות על קידום העמידות הכלכלית במשבר הקורונה.
8 צפייה בגלריה
(צילום: ניר שטיינברג ואיתי רויטמן באדיבות דוברות העירייה)
בבדיקה בלוח הנדל"ן בשנת 2021 עולה, כי תשואות השכירות בכל רחבי הקריה, שהפכה כבר מזמן לפנינת נדל"ן, לא רק מעודדות אוכלוסייה איכותית להגיע לעיר, אלא גם מיטיבות עם כולם. רק השנה דורגה מוצקין במקום הראשון בארץ בביקוש למכירת דירות 5 חדרים. בשנים האחרונות מיצבה מוצקין את עצמה גם כאחת מהערים הנחשבות ביותר למגורים בישראל, כשמכל רחבי הארץ באים לגור בה. המאפיין הבולט ביותר הוא הנגישות הנוחה: במוצקין תחנת רכבת מהמרכזיות באזור, אוטובוסים ומטרוניות, והגישה מהעיר לכביש 4 ולכביש 22 (עוקף קריות) קצרה ומהירה.
ברדיוס מצומצם סביב השכונה קיים שפע של מוקדי תרבות ופנאי, שכולל בין היתר את היכל התיאטרון, החי פארק, הקונסרבטוריון, הספרייה העירונית וקאנטרי הספורטלי. גם הקריון, אחד מהקניונים הגדולים בארץ, נמצא במרחק הליכה.
8 צפייה בגלריה
(צילום: ניר שטיינברג ואיתי רויטמן באדיבות דוברות העירייה)

בירת התרבות האזורית

היכל התיאטרון בעיר חגג בשנה שעברה 12 שנה להקמתו. מבנה ההיכל, האקוסטיקה, החנייה, נוחות המושבים, חדרי השחקנים, הלובי המפואר והשחקנים, שרואים בהיכל בית שני, הציבו אותו כאחד מהמובילים בישראל. כמו כן מתקיימים בו קונצרטים, הופעות שירה ומופעי מחול. בהיכל גם הנהיגו מסורת מרגשת, שבמסגרתה כל שחקן פעיל מעל גיל 65 זוכה לכיסא של כבוד.
אמפי־פארק קריית מוצקין הוא ללא ספק קיסריה של הצפון והבית להופעות הכי אטרקטיביות באזור כולו. בשנה החולפת האמפי ריגש את כל הארץ במופע האיחוד של רמי וריטה ואומנים בכירים נוספים, ביניהם פורטיסחרוף, עדן חסון, ישי ריבו, נסרין קדרי, יובל המבולבל ואחרים.
8 צפייה בגלריה
(צילום: ניר שטיינברג ואיתי רויטמן באדיבות דוברות העירייה)
השנה אירחה קריית מוצקין טורניר טניס בינלאומי יוקרתי לנשים. משתתפות מ־27 מדינות מרחבי העולם התחרו בטורניר שהתקיים במתחם הטניס המוביל בצפון, והעיר זכתה לשבחי ענק מאיגוד הטניס הבינלאומי הישראלי. הטורניר שודר בערוצי ספורט בכל רחבי העולם.
קריית מוצקין היא עיר ירוקה ומטופחת, שמשופעת בפארקים ציבוריים ובפינות נוי. המדרכות, הרחובות והשדרות נטועים בעצי נוי, צל ופרי, והעיר מחליפה גוונים וצבע לפי עונות השנה. העירייה מעודדת מיחזור והתייעלות אנרגטית. בכל רחבי העיר פזורים מתקני אשפה למיון ולמיחזור, מערכות המים והביוב מנוטרות ומפוקחות, והרשות מתחדשת בפנסי לד חסכוניים באנרגיה, עמדות טעינה לכלי רכב חשמליים ושבילי אופניים להפחתת השימוש ברכב ממונע. לצד כל אלו הוצבו עמדות לאיסוף תרופות באמצעות אגף הרווחה ובשיתוף ארגון "חברים לרפואה". העיר גם הצטרפה ל"רשת ערים בריאות בישראל" ומעודדת מיזם ידידותי וחסכוני לסביבה של הקמת לוחות סולאריים על גגות מבני ציבור.
קריית מוצקין עשתה היסטוריה ופרסה ברחבי העיר מקומות חנייה לנשים בהריון. האימהות הטריות גם נהנות מחבילת הטבות מקיפה בבתי העסק בעיר. משנת 2013 מקבלת כל יולדת שי: צילומי סטודיו לתינוק, כניסה למרכז הספורט ספורטלי ולחי פארק, שובר למסעדה, כניסה להצגה בהיכל התיאטרון ועוד.
8 צפייה בגלריה
(צילום: ניר שטיינברג ואיתי רויטמן באדיבות דוברות העירייה)
קריית מוצקין הפכה כבר מזמן להרבה יותר ממוקד חינוכי ותרבותי. היא עיר מתקדמת בעלת איכות חיים יוצאת דופן, הישגים מרשימים בכל התחומים, ומתקיימים בה חיי קהילה מגוונים. על תנופת הצמיחה, הבנייה והפיתוח אמונים, לצד ראש העיר, מנכ"ל העירייה יריב גסר, חברי מועצת העיר ועובדי העירייה המסורים.
"השנתיים האחרונות הדגישו במיוחד את הערבות ההדדית והאכפתיות של התושבים מהעיר ומהקהילה", אומר ראש העיר
חיים צורי, "אלו הערכים שמרגשים אותי במיוחד, ובשילוב עם נראות העיר, הופכים אותנו לעיר אטרקטיבית, שאנשים רבים מכל רחבי הארץ מגיעים אליה לבנות בה את ביתם". 


ת.ז.
שם העיר: קריית מוצקין
ראש העירייה: חיים צורי
מספר תושבים: 53,000 תושבים
שטח מוניציפלי: כ־4,000 דונם
שנת הקמה: 1934