קשה לכם להירדם בלילה? או אולי אתם מתעוררים מספר פעמים ופוגשים את השעון בשעות 1:00 ו-2:00? אולי אתם מתעוררים מוקדם בבקר, לקראת עוד יום של פיהוקים? אתם לא לבד. מעל 20% מהאנשים סובלים מהפרעות שינה בתצורות שונות ובניגוד לדעה הרווחת - לא רק מבוגרים סובלים מכך, אלא גם צעירים ואף ילדים.
"בעיית השינה השכיחה ביותר היא נדודי שינה", מסביר ד"ר עמית גרין, פסיכולוג ממערך השינה של אסותא. "90% מהמקרים של נדודי שינה הם על רקע של מתח ועוררות פסיכולוגית: לחץ, מתח, חרדה ומחשבות מטרידות. כאשר אנחנו מצויים בסטרס, הדבר מתבטא בעוררות פיזיולוגית כגון: דופק מואץ, הפרשה של קורטיזול ואדרנלין, נשימה מהירה ומתח שרירים גבוה. ביטויים פיזיולוגים אלה מונעים מאיתנו את היכולת להיכנס לשינה, או לשמור על רצף השינה". ד"ר גרין ממשיך, "הביטויים הנפוצים ביותר הינם קושי בהירדמות, התעוררויות מרובות או יקיצה מוקדמת. ישנם אנשים אשר סובלים רק מביטוי אחד או שניים של ההפרעה וישנם כאלו ש"זכו" בכל החבילה".
בעיית שינה נוספת, ממנה סובלים אנשים רבים מבלי ידיעתם היא מצב שנקרא "דום נשימה בשינה" – הפסקות נשימה אשר פוגמות ברצף השינה ופעמים רבות מתבטאות בנחירות מרובות וקולניות. הנשימה אמנם מתחדשת עצמונית, אבל השינה של האדם נקטעת מבלי שהוא מודע לכך והדבר יכול להתרחש פעמים רבות בשעה.
"השינה היא הצורך השלישי בחשיבותו לקיום הפיזי, השכלי והרגשי שלנו, אחרי אוויר לנשימה ומים לשתייה" מבהיר פרופ' ירון דגן, מנהל מערך השינה באסותא. "לכן, לשינה חשיבות מכרעת לבריאות הפיזית והנפשית שלנו".
מחסור בשינה איננו בריא לגוף ולנפש והעייפות אשר נגרמת בשל כך פוגעת בתפקוד היומיומי של כל אחד ואחת. כאשר מדובר בנחירות – מופרעת גם השינה של בני הזוג ומעגל התסכול עלול להתרחב. לכן, חשוב מאד לאבחן את הגורמים להפרעת השינה ולהתאים טיפול אשר יכול להקל על הסובלים ולשפר משמעותית את איכות חייהם. השיטה היעילה ביותר לאבחון הפרעות שינה היא באמצעות בדיקות שינה, אשר כיום, הודות לטכנולוגיות חדשניות, ניתן לבצע בבית. אסותא מרכזים רפואיים מציעה לקהל הרחב בדיקת שינה ביתית, המבוצעת ע"י מערך השינה של אסותא ללא צורך בהפנייה ועושה שימוש בציוד ייחודי ונוח המאפשר את ביצוע הבדיקה מבלי להגיע למכון.

בדיקת שינה במיטה שלי:

- בדיקת דפוסי השינה - בדיקה זו מיועדת לאבחון של זמן, איכות ודפוס השינה במבוגרים. הבדיקה מתבצעת באמצעות אקטיגרפ - שעון מיוחד המודד את מחזורי הערות והשינה. את האקטיגרפ עונדים על פרק היד ובנוסף מרכיבים חיישן המודד את הדופק ורמת ריווי החמצן בדם על האצבע. על מנת לקבל תמונת מצב מהימנה ואחידה, מבוצעת הבדיקה במשך ארבעה לילות, המאפשרים לקבל מידע מבוסס ורציף.
- אבחון דום נשימה בשינה – בדיקת שינה ביתית מיועדת לתינוקות, ילדים ומבוגרים ומטרתה לבדוק האם הנבדק נבדק/ת סובל מהפרעת נשימה בשינה.
בדיקה של הפרעת נשימה בשינה מתבצעת באמצעות מכשיר הבודק מדדים שונים במהלך השינה. הנבדק/ת מקבל/ת את המכשיר מטכנאי לאחר הדרכה כיצד להשתמש בו. המכשיר אוטומטי לחלוטין ולכן אין צורך בהפעלה או כיבוי והשימוש בו מסתכם בלבישתו לפני השינה, הורדתו בבוקר והחזרתו למכון השינה.
חשוב לציין כי הודות לעובדה כי בדיקות השינה מתבצעות בבית, בסביבה המוכרת ותוך הרגלי שינה קבועים, מתאפשרת קבלת תוצאות מהימנות יותר מאשר בדיקה המבוצעת במכון שינה, והדבר משפר מאד את יכולת האבחון.

רוצים לבצע את הבדיקה מבלי לצאת מהבית? טכנאי/ת יגיעו אליכם עד הבית

למרות האפשרות לתפעל את הציוד בצורה נוחה ופשוטה, ישנם אנשים המעדיפים הדרכה רפואית צמודה. שרות "אסותא עד הבית" מאפשר הזמנת טכנאי אשר מגיע הביתה עם הציוד הייעודי לבדיקת השינה. הטכנאי מדריך את הנבדקים או את ההורים, כאשר מדובר בילדים, ואף מסייע בהרכבת ערכת הבדיקה על התינוק / הילד. לאחר מכן הטכנאי מוודא כי המערכת פועלת כשורה ומתקין בחדר הילד מצלמה המשדרת לחדר בקרה מרוחק, שם נמצאים טכנאים אשר עוקבים אחר הבדיקה במהלך הלילה. בבוקר מגיע נציג לאסוף את מערכת הבדיקה, אשר נשלחת למעבדה לצורך פענוח ורישום תוצאות.

לישון טוב יותר – זה אפשרי

פענוח תוצאות בדיקת השינה מתבצע בתוך 5 ימים ובזכות העובדה כי הבדיקה מבוצעת בסביבה הטבעית מאפשרת להגיע לאבחון מדויק ומהימן. כעת, שנתן לעשות את הבדיקה בבית, גם אנשים שלא היו מעוניינים להגיע ולישון במכון שינה, יכולים לעבור את האבחון בבית ולקבל את הטיפול הנכון. במרבית המקרים ניתן להביא לשיפור משמעותי באיכות השינה וכתוצאה מכך שיפור ניכר באיכות החיים ובבריאות המטופלים.
לפרטים נוספים על בדיקות שינה ביתיות חייגו 6474* או היכנסו לקישור