מה הופך עיר בישראל למבוקשת על ידי זוגות צעירים? מה מחפשות משפחות צעירות בעיר, לפני שהן מסמנות אותה כיעד מועדף לגידול ילדים? לנוף הגליל יש מתכון מנצח עם כל המרכיבים של איכות חיים באריזה מתוקה במיוחד, כיאה לעיר השוקולד של ישראל.

עיר בלב הטבע

מעצם מיקומה בליבו של הגליל התחתון - מהאזורים היפים במדינה - נהנית נוף הגליל מנתונים טבעיים השמורים רק לה. ספק אם יש עוד עיר בישראל ששני שליש משטחה מכוסים באוצרות טבע מרהיבים, ומכל עבריה - לאורכה ולרוחבה - נשקף נוף פסטורלי של שדות ירוקים. השילוב של האוויר הנקי והחיים ביישוב עירוני מוקף בטבע, מעניקים לנוף הגליל ערך מוסף במיוחד עבור משפחות צעירות, המבקשות ליהנות מכל היתרונות שמציעה העיר ויחד עם זאת לחיות באווירה כפרית, להתעורר כל בוקר לקול ציוץ הציפורים ומבעד לחלון לצפות בנוף עוצר נשימה.
4 צפייה בגלריה
(צילום: דוברות עיריית נוף הגליל)

זוכת פרס החינוך הארצי

מערכת החינוך בנוף הגליל נחשבת לאחת המצוינות במדינה, והמספרים מדברים בעד עצמם: שיעור הזכאות לבגרות בעיר בשנה החולפת נושק לשיא של 90 אחוזים, שני בתי הספר התיכוניים - אלון ושרת מרשת אורט - נמצאים ברשימת בתי הספר המצטיינים הארצית, ובנוסף לכל אלו זכתה השנה נוף הגליל לראשונה בתולדותיה בפרס החינוך הארצי.
"תלמידי התיכון אצלנו מקבלים לקראת הבגרויות שיעורים פרטיים חינם בבית המצוינות של קק"ל", מספרת ראש מנהל החינוך בנוף הגליל מינה קליין ומוסיפה, "יום הלימודים הארוך מסובסד בכל גני הילדים והוא כולל ארוחה חמה, שיעורי נגינה ניתנים חינם בכל בתי הספר היסודיים, ואצלנו אין דבר כזה שתלמיד לא יוצא למסע לפולין בגלל עניינים כספיים".

שפע תעסוקה איכותית ומגוונת

לצד מערכת החינוך המצוינת, נהנית נוף הגליל מהיצע חסר תקדים של תעסוקה איכותית - תוצר ישיר של סוללת מפעלי ההייטק החדשים שהתמקמו בעיר בשנים האחרונות: סולאראדג', סימס, אלפא אומגה, תיקון עולם קנביט, כנפית, אפולק, סימטל, ישראף ו־H2Pro (אשר אחד המשקיעים בה הוא ביל גייטס). מדובר ברשימה חלקית בלבד מתוך 30 חברות הייטק ומפעלים עתירי ידע, שהעתיקו את מקומם או הוקמו בעיר, כך שלזוגות צעירים יש תעסוקה בשפע, גם במקצועות עתירי ידע והייטק.

אלפי דירות למגורים

אחד התהליכים המשמעותיים שמתחוללים בנוף הגליל הוא תנופת הבנייה, נוכח הביקוש הרב לרכישת דירות. התושבים המקומיים כבר העניקו לעירם את הכינוי "מנוף הגליל" - בשל העגורנים הרבים הנישאים מעלה בכל פינה - ולראיה, יותר מ־20 אלף דירות נבנות ומתוכננות בשכונות החדשות, חלקן בשלבי בנייה מתקדמים.
4 צפייה בגלריה
(צילום: דוברות עיריית נוף הגליל)
בתוך פחות מעשור צפויה נוף הגליל לשלש את מספר תושביה. כחלק מהבנייה המואצת, העיר רושמת לזכותה הישג היסטורי, כאשר היא הראשונה בצפון שבה מתבצעים במקביל שני פרויקטים - הראשון להשכרה ארוכת טווח, באמצעות החברה הממשלתית "דירה להשכיר", משרד הבינוי והשיכון ורמ"י, והשני הוא פרויקט פינוי-בינוי הגדול והראשון שמבוצע באזור הצפון, בהיקף של 770 יחידות דיור.

חגיגת תרבות ופנאי

עדן חסון, פאר טסי, אושר כהן, אדיר מילר, ישי ריבו ועוד סוללה כבדה של אומנים מהשורה הראשונה יופיעו בקיץ הקרוב על במות נוף הגליל, עיר שיודעת לפנק את תושביה. לצד המופעים המסובסדים על ידי העירייה, ייהנו הילדים ממבחר ענק של הצגות ואירועי הפנינג בעלות של 10 שקלים בלבד, וגם (קחו אוויר) העירייה מציעה לכל תלמידי העיר מגיל 15 ועד כיתה י"ב ללא יוצא מן הכלל תעסוקה בחודשי הקיץ תמורת שכר נוער על־פי החוק.
המיזם הייחודי, שנקרא "אחלה דיל לנוער", נועד לאפשר לבני הנוער להרוויח כסף בחופש הגדול ועל הדרך לחזק את תחושת השייכות לעיר ולקהילה.
4 צפייה בגלריה
(צילום: דוברות עיריית נוף הגליל)
וזה לא הכול. פלנטריום חדשני, אמפיתיאטרון מפואר, אגם פסטורלי כמו בסרטים, גן חי בוטיק, גן בוטני, מיני לונה פארק, אולם כושר עירוני, פארק מים, מתחמי ספורט ופנאי, בריכה מחוממת, קאנטרי ספא, גן פסלים, ג'ימבורי לקטנטנים, שביל אופנים, תצפיות נוף ואפילו קולנוע עירוני - כל אלו עומדים להנאת התושבים בשעות הפנאי כחלק בלתי נפרד מסל השירותים העירוניים.

עיר השוקולד

אחת האטרקציות המיוחדות לבילוי בעיר היא "נופארק" – פארק מרהיב ביופיו, אחד המושקעים בישראל, שנראה כתמונת נוף מצוירת עם שפע אטרקציות לילדים ולכל המשפחה, מרביתן ללא תשלום או בתשלום סמלי. וכמעט שכחנו, פסטיבל השוקולד של ישראל מתקיים בעיר מדי שנה בחול המועד סוכות. הפסטיבל המושקע הפך לסמל המתוק של נוף הגליל ולא בכדי: שלושת יצרני השוקולד והממתקים הגדולים בישראל - שטראוס עלית, אפיפית וכרמית – פועלים בעיר ומעניקים לאוויר המקומי ארומה מתוקה.
כמו כן נערכים בנוף הגליל באופן קבוע אירועי קבלת שבת ופעילויות פנאי לילדים ולכל המשפחה במתקני שעשועים וכיף, שהוקמו בשיתוף משרד הנגב, הגליל והחוסן החברתי. לטובת חובבי הספורט העממי והתחרותי הקימה העירייה קריית ספורט מפוארת הכוללת שני איצטדיונים, למבוגרים ולנוער, מגרש אימונים עם מרכז רב־תכליתי, ובימים אלה מקימה פארק נינג'ה ופאמפטרק לחובבי האקסטרים.

רכבת חשמלית כמו בתל אביב

וכדי שבעתיד הקרוב יהיה קל יותר להגיע לכל הטוב הזה, מוקמת בימים אלה הרכבת הקלה "נופית", שתקצר את הדרך לחיפה ולתל אביב. הרכבת בת 30 הקרונות תעבור דרך שבע תחנות ברחבי העיר, ותצא לדרך בתדירות אירופית מדי ארבע דקות. לנוסעים מובטחת חוויית נסיעה שקטה ונעימה במיוחד על הפסים של נוף הגליל.

על בטוח

על־פי נתוני משטרת ישראל, נוף הגליל היא העיר הבטוחה ביותר בצפון הארץ. מאחורי הנתון המרשים עומדת אג'נדה עירונית, הרואה בשיתוף הפעולה עם המשטרה ובפעילות ביטחון יזומה שירות בסיסי לתושב.
4 צפייה בגלריה
(צילום: דוברות עיריית נוף הגליל)
כדי להגביר את תחושת הביטחון של התושבים, רישתה העירייה את כל המרחב העירוני, כולל שכונות המגורים, במצלמות אבטחה, והיא מפעילה מוקד עירוני 24/7 ומערך שיטור עירוני, הכולל פקחים בעלי רקע קרבי ביחידות המובחרות בצה"ל. במסגרת השיטור העירוני, מפעילה העירייה גם יחידת אופנוענים, הפועלת בכל ימות השבוע ובמתכונת מתוגברת בסופי שבוע.

עיר המטרופולין

כחלק מהשירותים לעשרות אלפי תושבי העיר, לאלו שיצטרפו אליה בעתיד הקרוב ובכלל לכל מי שגר באזור, הוקמו בנוף הגליל קריית ממשלה חדשה בהשקעה של יותר מ־400 מיליון שקלים, היכל המשפט, מפקדת כיבוי אש מחוז צפון, תחנת מרחב העמקים במשטרה וחדר מיון קדמי – מוקד לרפואה דחופה. כל אלו מחזקים את מעמדה של נוף הגליל כעיר המחוז הצפוני, המסומנת כיעד שמושך אליו יזמים ומשקיעים בהיקפים עצומים הנאמדים במיליארדי שקלים.
בנוף הגליל פועלים גם לא פחות משישה מרכזים מסחריים גדולים - עופר סנטר, מול הרים, צים אורבן, קניון מבנה, מרכזה והמרכז המסחרי האותנטי רסקו. בחלק מהמרכזים מתבצעות בימים אלו עבודות הרחבה בהשקעה של מאות מיליוני שקלים, וכולם מספקים היצע מסחר שהופך את נוף הגליל לעיר המטרופולין של הצפון, שאליה מגיעים מכל האזור לשופינג, לישיבה מפנקת בבתי הקפה או לבילוי ולארוחה טובה באחת משלל המסעדות המקומיות. 