המו"מ תקוע, והתלמידים נערכים למחאה: "צריך נס כדי ששנת הלימודים תיפתח"

על רקע המשא ומתן התקוע בין משרד האוצר לארגון המורים, וימים ספורים לפני פתיחת שנת הלימודים ב-1 בספטמבר, סיגל פעיל, שמייצגת את הארגון בשיחות, התייחסה לאפשרות שתוכרז בימים הקרובים שביתה, ואמרה בריאיון ל-ynet Live כי "צריך לקרות נס כדי ששנת הלימודים תיפתח". לדבריה, "באוצר נשארו בעמדתם, ואמרו שהם צריכים לבדוק את הרעיונות שהועלו. נראה שהלימודים לא ייפתחו כסדרם. אני לא מאמינה גדולה בניסים, אבל מקווה לראות פריצת דרך בנושא".
יו"ר מועצת התלמידים הארצית ספיר מוספי הביעה גם היא חששות מכך ששנת הלימודים לא תיפתח כסדרה. "יש מאמצים שנעשים, אבל אנשים לא מבינים כמה שביתה תפגע בנו התלמידים", היא אמרה והבהירה כי "אם לא תהיה התקדמות עד מחר ודברים לא ייסגרו - הנוער ייצא לרחובות. נפגין החל משעה 16:00 בקריית הממשלה בתל אביב ונדאג שכולם ישמעו את קולנו".
המשבר במערכת החינוך לא פוסח על תלמידים עם צרכים מיוחדים: מספר תלמידי החינוך המיוחד זינק בכ-55% בחמש השנים האחרונות. הגידול מקשה על המערכת לתת לתלמידים הללו מענה, בעיקר במקרים שבהם הם משולבים בכיתות רגילות. התוצאה העגומה: הורים רבים מוותרים בכאב על השילוב.
עמוס שפירא, לשעבר יו"ר אלו"ט ונשיא אוניברסיטת חיפה, שמונה לעמוד בראש ועדה לבחינת המשבר בחינוך המיוחד, אמר כי המצב בחינוך המיוחד משקף את הקשיים במערכת החינוך הרגילה. "האירוע מורכב והוא של כלל מערכת החינוך ולא רק של החינוך המיוחד. ככל שהמערכת הרגילה תתגבר על המחסור במורים, ההוראה בכיתות גדולות ועל סיבות שונות המקשות עליה, היא תוכל לתת מענה גם לחינוך המיוחד", הוא אמר.
1 צפייה בגלריה
לימודים שביתה בית ספר כיתה
לימודים שביתה בית ספר כיתה
אילוסטרציה

סיפורי היום

ההודעה התמוהה של רה"מ סביב סערת לוב: "כל פרסום - באישורי האישי".
גלנט למזכ"ל האו"ם: "איראן דוחפת את חיזבאללה לפעולה, הסיכוי להסלמה גובר".
בגלל תקלה: טיסה מלאת ישראלים נחתה בסעודיה, לראשונה מאז פתיחת המרחב האווירי. כששבו לארץ, סיפרו: "חשבנו שחוטפים אותנו, שאלנו איפה זה ג'דה - ואמרו סעודיה".
"איים על אישה ברחוב, תקף גבר שניסה לסייע לה": כך נעצר החשוד בדקירת השוטר במחאת "צדק לרפאל".
זינוק של פי 5 בבקשות להכרה בפוסט טראומה מצה"ל: "האסון הבא לא יימנע".

התחזית

מחר וביום חמישי הטמפרטורות יעלו, מזג האוויר יתייצב ותורגש הכבדה בעומס החום. בסוף השבוע לא צפוי שינוי גדול.
הבוקר גשם הפתיע תושבים ביישובים בשרון. הגשם תועד בין השאר בחדרה, תל מונד, נתניה, כפר הס ובמושב גאולים. בנתניה גם תועד "נהר" בכביש ליד חוף ארגמן בעיר, בשל הגשם שהפתיע את התושבים בסוף חודש אוגוסט.

מה חיפשו היום בגוגל?

תחזית מזג האוויר.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

הבינה המלאכותית שתחליף אתכם בפגישות.
ביקוש גבוה ומחיר נמוך יחסית: נסגר מכרז למאות דירות ברמת גן.
בדיקות רנטגן חשפו: ממה מתו הקורבנות בפומפיי.
ורק בחיפה: כריך טונה עם נוף מושלם לים.

נראה אתכם

את ה-Woordle היומי שלנו כבר פתרתם?