אירועי חודש הגאווה בתל אביב כוללים מצעד בהשתתפות עשרות אלפי חוגגים, הופעות ואירועי תרבות, כנסים מקצועיים, תערוכות, מסיבות ועוד. אחד מהחלקים הצבעוניים ביותר של החודש, הוא מיצב ייחודי המורכב מלמעלה מאלף כסאות כתר בצבעי הגאווה אשר נכרכו זה בזה ומוצגים ברחבת מוזיאון תל אביב עד סוף חודש יוני.
המיצב הוא יוזמה של חברת כתר בשיתוף האמן אורי שיפרין, אשר נועד לעודד נוכחות במרחב של כל צבעי הקשת וכל בני האדם, ללא הבדלי דת, גזע או העדפה מינית. המיצב מתפרס על שטח של עשרות מטרים ומעוצב כדגל צבעוני, ענק ומרשים.
3 צפייה בגלריה
(צילום: גיא יחיאלי)
אודי שגיא, מנכ"ל כתר, מזמין את אזרחי ישראל לבוא ולבקר במיצב "כתר היא חברה שמקדמת ערכים של שיוויון, כבוד, קבלת האחר וגיוון בתעשייה ובחברה הישראלית. במיצב זה לקחנו את הערכים שאנו מאמינים בהם והצלחנו להביא אותם לכדי יצוג באמצעות פסיפס צבעוני שמורכב מהאייקון הישראלי המוכר – כסא כתר. אם אתם בתל אביב או מתכננים להגיע לעיר החודש, מחכה לכם ההפתעה הצבעונית שלנו – ואנו מזמינים אתכם לבקר במיצב שפתוח לקהל הרחב".
כמה כיסאות צריך כדי להרים מיצב עצום בגודלו שכזה? יותר מ-1000 כיסאות אשר יוצרו במיוחד במפעל כתר ביקנעם עבור מיצב זה, המפעל מייצר בשגרה כסא חדש בכל 30 שניות וסה"כ כ-800 אלף כסאות בשנה.

מסורת של מיצבים חברתיים - הכיסאות המפורסמים נצבעו ורוד לטובת העלאת המודעות לסרטן השד

מיצב השוויון והגאווה אינו היוזמה הראשונה של כתר להעלאת מודעות לנושאים חשובים באמצעות הכיסא שהפך לסמל ישראלי. על רקע חודש המודעות לסרטן השד, אשר מתרחש בכל חודש אוקטובר, החברה הקימה מיצבים בצורת הסמל הוורוד, המורכבים ממאות כיסאות במהדורה מיוחד, בשיתוף עם עמותת 'אחת מתשע'.
3 צפייה בגלריה
מיצב כסאות כתר בנמל תל אביב
מיצב כסאות כתר בנמל תל אביב
מיצב כסאות כתר בנמל תל אביב
(צילום: אלכס מולגן)
המיצבים, הוצגו בנמל ת"א ובפארק הלאומי ברמת גן וכללו עמדה עם קוד QR הכולל מידע חשוב ומציל חיים על גילוי מוקדם של סרטן השד. הכיסאות הוורודים במהדורה מוגבלת הוצעו למכירה כשכל ההכנסות ממכירתם הוקדשו לפעילות העמותה.
כתר אף יצאה בקריאה לכלל החברות במשק להציב במשרדיהן עמדות של כסא ורוד עם הסלוגן 'שבי רגע' המעודד הקדשת זמן לבדיקה, וברקוד עם מידע בנושא. מאות חברו נענו לקריאה וחשפו את חשיבות הבדיקה לעשרות אלפי עובדות ועובדים בישראל. באוקטובר הקרוב צפויה החברה להחזיר את המהדורה הורודה המיוחדת, שזכתה לפופולאריות רבה.
3 צפייה בגלריה
(צילום: גיא יחיאלי)
כיסאות כתר הם הכיסאות הנמכרים בישראל כבר 25 שנים, והם מלווים אותנו לאורך השנים כאייקון ישראלי אשר נמצא במרכזן של יצירות תרבות ותערוכות. המיצבים של החברה הם חלק מהפעולות המגוונות והרבות שלה לקידום ערכי הארגון מיום הקמתו: שוויון, גיוון ועשייה למען החברה.
אנחנו מזמינים אתכם להגיע ולצפות במיצב עד סוף החודש, ולקחת חלק מקידום ערכי השוויון והגיוון. בואו לבקר!