מול מיטת היולדת בחדר הלידה של המרכז הרפואי הלל יפה תלוי לוח מחיק. הרעיון הוא שהיולדת תכתוב עליו את כל מה שהיא מצפה מהלידה, כולל בקשות מיוחדות, פחדים ועוד.
"אנחנו יושבים על תוכנית לידה אישית עם כל יולדת שמעוניינת בכך, אבל ללוח יש יכולת להעביר משהו בלתי אמצעי, כך שכל מיילדת שנכנסת לחדר, מתייחסת ליולדת ומדברת איתה על זה. זה שיח אחר, מחבר ולעיתים משעשע. יש יולדות שטורחות לכתוב עליו בסוף הלידה שבחים ותודות לצוות", מסבירים בחדרי הלידה של המרכז הרפואי הלל יפה.
הדוגמה הקטנה הזאת מייצגת נאמנה את האווירה באגף האימהות של המרכז הרפואי הלל יפה: התייחסות פרטנית - מקצועית ואישית - לכל יולדת.
3 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)
הדבר ניכר כבר מהכניסה למיון נשים ויולדות, דרך המעבר לחדר לידה או המחלקה לאם ועובר (לנשים שנדרשות לשהות שם עד ללידה) ועד מחלקת יולדות, התינוקייה או יחידת הפגייה (במידת הצורך). ב"הלל יפה" קוראים לזה: לידה באווירה ביתית ובדרך שלך.
באגף כולו פועל צוות מקצועי ומוביל, המתבסס על ידע, מיומנות, סבלנות ויחס חם. הצוות מלווה ומדריך את הנשים לאורך כל ההיריון והלידה במטרה להקל עליהן ולהעניק להן את מיטב השירותים החדשניים והטובים ביותר.
באגף מגוון שירותים, הכוללים שיטות אבחון מתקדמות, ניתוחים בטכניקות ומכשור מהמתקדמים בארץ ובעולם, שירותי אשפוז לטווח קצר וארוך, שירות לנשים בהיריון בר סיכון, שירות אורו־גינקולוגי, אולטרה־סאונד, הפריה חוץ גופית ועוד. באגף מאמינים כי ליולדת הזכות המלאה להיות שותפה בהחלטות על אופן הטיפול בה ובתינוקה, החל בלידה, בזמן שהותה במחלקה ועד לשחרורה.
3 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)

לידה בדרך שלך – מה זה אומר?

באגף מוצעים שירותים שונים ליולדת משלב טרום הלידה ועד לשחרור.
תוכנית לידה אישית - לקראת הלידה ליולדת ישנה אפשרות להכין תוכנית לידה מפורטת יחד עם הצוות, שמותאמת עבורה, בין שהיא מעוניינת בלידה טבעית, לידה בליווי רפואה משלימה, לידה קונבנציונלית ועוד.
עיבוד חוויית לידה - יולדת אשר חוששת לקראת הלידה ו/או עברה טראומה בלידה הקודמת, רשאית להגיע לטיפול CBT - טיפול התנהגותי קוגניטיבי, שבו היא יכולה לקבל כלים מעשיים כדי להתגבר על תחושת החרדה באמצעות מפגשים אישיים עם מיילדת מוסמכת.
אפס הפרדה – היולדת זכאית לבחור לעצמה, בכפוף למצבה הבריאותי ולמצב תינוקה, את שיטת הביות - מלא/חלקי או "אפס הפרדה". בשיטה האחרונה היולדת רשאית לשהות עם תינוקה מרגע הלידה ועד לשחרורה באופן רציף. כבר בחדר הלידה תתבצע הבדיקה הרפואית הראשונית על ידי רופא יילודים וכן טיפול ראשוני, הכולל חיסונים לתינוק ומריחת משחה לעיניים.
טיפת חלב ראשונית - "הלל יפה" הוא בית החולים הראשון בארץ שהקים את השירות, שבו אחות טיפת חלב מקיימת את הפגישה הראשונית עם היולדת בעודה מאושפזת במחלקה, ללא עלות. היולדת מקבלת את הכלים הדרושים לימים הראשונים שלאחר לידה לצד מידע בסיסי וכן סיוע בקביעת תור לטיפת חלב שאליה היא משויכת.
טיפולי רפואה משלימה - באגף מוצעים טיפולי רפואה משלימה לנשים המאושפזות לפני לידה, במהלכה ולאחריה על ידי מטפלות מוסמכות. השירות ניתן ללא תשלום, בהתאם להמלצת הצוות הרפואי והסיעודי ולמול רצון האישה.
3 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)
גינת מרגוע טיפולית - גינה ייחודית מסוגה בארץ, המותאמת לנשים אחרי לידה. בנויה משבילי טיול מחופים חלוקי נחל, המיועדים לעיסוי רפלקסולוגי לכפות רגליים נפוחות מבצקות, פינות ישיבה מוצלות ואף בריכת מים קטנה. כל השקט והרוגע שהיולדת מבקשת לעצמה בימים שאחרי הלידה ולפני חזרתה הביתה.
הדרכות והכוונה אישית - במהלך השהות במחלקת יולדות מתקיימות באופן שוטף הדרכות להורים על טיפול בתינוק לצד ייעוץ הנקה פרטני ובקבוצה מדי יום על ידי יועצת הנקה מוסמכת. כמו כן ניתן לקבל הדרכה אישית בכל הקשור לאופן רחיצת התינוק, חיתולו ועוד.
ניתוח קיסרי ידידותי - במקרים של ניתוח קיסרי מתוכנן מראש, היולדת רשאית לבחור בשירות "קיסרי ידידותי", משמע: כבר בחדר הניתוח היולדת יכולה לאחוז את תינוקה, להניק אותו ולהיות שותפה מלאה בתהליך הלידה.
פוטותרפיה ליולדות באפס הפרדה – אם התינוק מאובחן בצהבת ונדרש ל"טיפול באור", מתאפשר ליולדת לבצע את הטיפול בחדרה, בהתאם לתנאי הביות שבחרה בהם. תוך כדי הטיפול היא יכולה להניק אותו, לחבק ולהעניק לו חום ואהבה.
קורסי הכנה ללידה - האגף מקיים קורסי הכנה ללידה אונליין, ללא תשלום, על ידי מיילדת מוסמכת. במהלך הקורס ניתן להתייעץ, לשאול ולקבל את כל המידע הדרוש לקראת הלידה.
כל מה שנשאר כעת הוא פשוט לבוא ללדת בדרך שלך.
לפרטים או לקביעת פגישה: ClubY@hymc.gov.il