קנצלר גרמניה לצד לפיד: "אין סיבה שאיראן לא תחזור להסכם. חתימה? לא בקרוב"

ראש הממשלה יאיר לפיד וקנצלר גרמניה אולף שולץ נפגשו בצהריים בברלין, כשברקע המאמצים הישראליים למניעת החייאת הסכם הגרעין עם איראן. שולץ הודה כי המגעים עם איראן תקועים בשלב זה, אך בעוד לפיד קרא "לעצור את המו"מ הכושל" - הבהיר הקנצלר הגרמני כי ארצו ממשיכה במסלול הדיפלומטי, גם אם חתימה בפועל לא תהיה בקרוב.
לפיד התקבל בלשכתו של הקנצלר במסדר כבוד, וחיילים גרמנים ניגנו את ההמנון של ישראל. ברקע, מפגינים פרו-פלסטינים הפגינו מחוץ למעון, הניפו דגלי אש"ף, קראו קריאות נגד ישראל וצעקו "לשחרר את פלסטין".
ואילו גורם מדיני בכיר אמר הערב כי ישראל הציגה מידע ש"מוכיח שאיראן מרמה" ובעקבות כך ארה"ב הקשיחה את עמדותיה במשא ומתן על החזרה להסכם הגרעין. "אומרים לנו שלא נראה שיהיה הסכם, כל אחד מביא סיבה אחרת", אמר הגורם. "יש מי שטוען בשיחות שבורל ומורה רצו קדימה. יש מי שטוען שהאמריקנים נהיו קשוחים".
1 צפייה בגלריה
יאיר לפיד ואולף שולץ על רקע הפגנות נגד ישראל
יאיר לפיד ואולף שולץ על רקע הפגנות נגד ישראל
יאיר לפיד ואולף שולץ על רקע הפגנות נגד ישראל
(צילום: איתמר אייכנר)

לקריאה נוספת

סיפורי היום

הקורונה שוב מתפשטת: לראשונה זה חודשיים וחצי - מקדם ההדבקה גבוה מ-1.
נהגת פגעה בהולכי רגל בכיכר המדינה בת"א: צעירה נהרגה, שניים במצב קשה.
שר הביטחון גנץ חשף מפת מתקני נשק בסוריה: זו "תעשיית הטרור" של איראן.
הקרמלין אחרי הנסיגה: "כל יעדינו יושגו". זלנסקי: "לא הבנתם עדיין? לא תשברו אותנו".
סנגורו של נתניהו הציג תמונות של שמעון פרס עם שמפניות, קליין: "לא נתנו לו אותן".

מה צפוי מחר

מחר יתקיים המשך משפט תיקי האלפים של ראש האופוזיציה בנימין נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים עם עדותה של הדס קליין, מי שהיתה יד ימינו של ארנון מילצ'ן.

התחזית

מחר תהיה הקלה נוספת בעומס החום, ובשעות הבוקר ייתכנו טפטופים בחוף ובצפון. יום רביעי יהיה הנוח ביותר השבוע - בבוקר יהיה מעונן בצפון ובחוף, וייתכן גשם מקומי קל בשעות הבוקר. אחר כך יהיה מעונן חלקית. בערב יהיה מעט קריר בהרים, אך בחוף הלחות תהיה גבוהה עדיין. בסוף השבוע הטמפרטורות ישובו לעלות ויהיה חם מהרגיל לעונה.

מה חיפשו היום בגוגל?

יובנטוס. שערוריית שיפוט מסעירה את יובנטוס. יובה הייתה בטוחה שהיא הפכה את התוצאה מול סלרנטינה בדקה ה-95, אבל ה-VAR פסל את השער בהחלטה שנויה במחלוקת. שני שחקני יובנטוס והמאמן הורחקו בסיום.
(צפו ביובנטוס חוזרת ל-2:2 אחרי דרמה אדירה)

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

איך תיראה כהונתו של המלך צ'רלס השלישי? לפני שנגיע לשאלה הזו - צריך להבין את הרקע והמטען שאיתו מגיע "הנסיך הנצחי" אל הכס בגיל 73. הכותרת - פודקאסט החדשות היומי של ynet.
יוניליוור נותנת לצרכניה מתנה לסתיו: החברה הודיעה היום לקמעונאים שתייקר את הקרמבו ב-2 באוקטובר. זאת תהיה הראשונה בשרשרת התייקרויות שהחברה יוזמת: היא הודיעה שתעלה את מחירי שאר מותגיה החל מ-1 בנובמבר.
מרעיל את חדר ההלבשה, סופג לעג מהאוהדים ורואה את יונייטד פורחת בלעדיו. כריסטיאנו רונאלדו, מי שהיה השחקן הכי טוב בעולם, צריך להתמודד עם משבר שלא חווה בעבר.
ארמדיל מצטנף דרומי נולד בגן החיות התנ"כי.