נתניהו נגד היועמ"שית: "האחראית על המשטרה היא הממשלה. אוי אם לא יהיה כך"

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה במסלול התנגשות עם אנשי הממשלה שמסרבים להקשיב לה ולהמלצותיה ואף יוצאים כנגדה. באחרונה היו מספר אירועים שליבו את היצרים. בהרב-מיארה הזהירה הבוקר מהצעת החוק שעלולה להפוך את חיילי צה"ל ואנשי כוחות הביטחון לפושעי מלחמה, והקואליציה החליטה כי הדיון בו בוועדת השרים לחקיקה יידחה בחודש.
בהרב-מיארה גם מסרה את חוות דעתה בנוגע לחוק הנבצרות של הקואליציה, שלפיו ראש הממשלה יוכל לצאת לנבצרות רק אם 90 ח"כים יצביעו על כך - ורק במקרה של אי-מסוגלות נפשית או פיזית למלא את תפקידו. לפי עמדתה, ההצעה לא מתייחסת לאפשרויות נוספות שבהן נבצר מראש הממשלה לכהן בתפקידו - כאלה שכבר ניתנה עליהן הדעת בעבר - ולכן עלולים להיווצר "מצבי קיצון שבהם לא יהיה מענה חוקי הולם".
היחסים בין היועמ"שית לבין שרי הממשלה היו מעורערים גם כך אך ההתלקחות האחרונה החלה כשהורתה ביום שישי לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר להקפיא את הדחתו של מפקד מחוז תל אביב ניצב עמיחי אשד. המפכ"ל יעקב שבתאי הודיע בעקבות זאת כי הנחיות היועמ"שית מחייבות ואשד יישאר לבינתיים בתפקידו.
ראש הממשלה נתניהו מתח עליה ביקורת בצהריים. "בכל דמוקרטיה מתוקנת וחפצת חיים, הממשלה הנבחרת על ידי העם היא זאת שאחראית על הצבא, המשטרה ויתר גופי הביטחון. כך זה חייב להיות, ואוי לנו אם לא יהיה. זה לא רק מעוגן בחוק, זה מעוגן בשכל הישר. אין אף אחד אחר שיקבע מי יפקד על הגופים הללו, מי יוביל אותם וכיצד יוביל אותם", אמר בפתח ישיבת הממשלה.
יו"ר הקואליציה, ח"כ אופיר כץ ,אמר בדיון על הצעת חוק הנבצרות שהגגיש כי היועצת חושבת שהיא השריף של המדינה, כלשונו. "אני לא זוכר שהיה פתק בבחירות מפלגה בראשות גלי בהרב-מיארה". גם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר השמיע היום טענות נגד בהרב-מיארה בריאיון לאולפן ynet. "מתקרב היום שנצטרך לקבל החלטה בעניינה".
1 צפייה בגלריה
גלי בהרב מיארה
גלי בהרב מיארה
גלי בהרב מיארה
(צילום: גיל נחושתן)


לקריאה נוספת

סיפורי היום

הקצין שהשליך רימוני הלם לעבר מפגינים זומן לחקירה במח"ש, לצד עוד 5 שוטרים.
איש אמונו של שבתאי, שמפקד המחוז שהודח יחליפו: זה הסמפכ"ל החדש.
מורות בטיול שנתי בתיכון פתחו קבוצת וואטסאפ שבה התייחסו בצורה פוגענית לתלמידותיהן מהעדה האתיופית..
איך קרס "בנק ההייטק" האמריקני ואילו עוד מניות הושפעו?
"20 שנה אני מגנה על ישראל בחו"ל. כיום העולם מזועזע מאיתנו" - טור מיוחד של נועה תשבי.

מה צפוי מחר

מחר תתקיים הצבעה בוועדה לקריאה ראשונה של חוק הנבצרות.
מחר ב-11:00 יגיעו לוועדת פרופ' יובל אלבשן וד"ר גיורא ירון יציגו את מתווה "פרידמן-אלבשן״. השניים נענו להזמנת יו"ר הוועדה רוטמן.

התחזית

מחר, ברוב שעות היום יהיה חמים ואביבי, אולם משעות הערב ובמהלך הלילה הרוח תתחזק. ביום שלישי צפוי מהפך במזג האוויר: הטמפרטורות ירדו, יהיה מעונן, וגשם, מלווה ברעמים וברקים, צפוי לרדת מהצפון ועד אילת. סכנה חמורה משיטפונות בנחלי המזרח והדרום.
ביום רביעי מזג האוויר יישאר חורפי וגשום ברחבי הארץ לפרקים, אולם משעות אחר הצהריים הגשם ייחלש. ביום חמישי הגשם ייפסק ויהיה מעונן חלקית.

מה חיפשו היום בגוגל?

אריה לוין. פרופ' אריה לוין, חתן פרס ישראל לחקר הבלשנות, ואביו של שר המשפטים יריב לוין, הלך אתמול לעולמו והוא בן 85. בשנת 2010 זכה פרופ' לוין מהאוניברסיטה העברית בפרס ישראל בבלשנות, לאחר שוועדת הפרס מצאה שהוא ראוי לפרס ישראל על הישגיו המצוינים בחקר הלשון הערבית בימי הביניים. הנשיא הרצוג ספד: "תרומתו לא תסולא בפז".

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

המפה המורכבת ביותר: כך נראה מוח של זבוב.
(צילום: ירון ברנר)
כמו טיל ביציע | תיעוד: אוהד בית"ר ירושלים ירה זיקוק לעבר אוהדי סכנין.
לראשונה מאז 1987 - תקליטי הוויניל עקפו את הדיסקים במכירות.
מסעדת מסה היוקרתית בתל אביב נסגרת אחרי כמעט 20 שנה.
ויהודה לוי ינחה את "המירוץ למיליון".

נראה אתכם

את ה-Woordle היומי שלנו כבר פתרתם?