ynet מרוויח עמלה מרכישות הנעשות דרך קישורים בכתבה; ואולם מפרט המוצרים/שירותים מתקבל מאתרי הסחר ול-ynet אין אחריות לטעויות אם יחולו ו/או למוצרים/שירותים שלא יסופקו. האחריות לוידוא הנושא חלה על הצרכן מול אתר הסחר.
תרבות שתיית הקפה, בבית ומחוצה לו, הפכה לפופולארית מאוד בישראל ובעולם. הנתונים על צריכת הקפה בישראל, המתבססים על מקורות שונים, אינם תמיד זהים, אבל גם אם נתייחס למספרים הנמוכים מבין הפרסומים הרבים נגלה כי הממוצע עומד על קרוב לשלוש כוסות קפה ביום לאדם בוגר או מבוגר. די בנתון הנה כדי להעיד על החיבה של הצרכנים הישראלים אל המשקה החם, המענג והארומטי, לעתים עד כדי תלות כמעט מלאה בו.
אחד ההסברים הנפוצים לעלייה בצריכת קפה בישראל הוא הנוהג של רבים מאתנו, בוודאי בשנים האחרונות, לרכוש מכונה קפה ביתית. אם בעבר הרחוק העדפנו ליהנות מן המשקה המהביל בבתי הקפה, הרי שכיום יותר ויותר צרכנים מעוניינים לרכוש מכונת קפה מומלצת לבית או למשרד.
עוד לפני שנדון בשאלה איזו מכונת קפה לבחור, חשוב להכיר את סוגי מכונות הקפה השונים, בהם מכונת קפה ידנית, מכונת קפה ידנית עם מטחנה, מכונת קפה עם קפסולות, מכונת קפה חצי-אוטומטית, מכונת קפה אוטומטית ומכונת קפה סופר-אוטומטית.
מכונת קפה ידנית (מסורתית)
מכונת הקפה הידנית מגיעה עם ידית חליטה בה מובנה מסנן שצריך למלא בקפה טחון, ויש בה משאבה המייצרת לחץ מים להכנת הקפה. ניתן להכין בה שני סוגי אספרסו - קצר וארוך. אם אתם אוהבים קפה הפוך עם חלב מוקצף, יהיה עליכם לרכוש מכונת קפה עם ידית הקצפה (פנרלה או סטרימר) או לכל הפחות מקציף חלב בנפרד.
שני היתרונות הבולטים של מכונת קפה ידנית הם השליטה המלאה של המשתמשים בה על תהליך הכנת הקפה והעלות הנמוכה שלה ביחס למכונת קפה אוטומטית. לעומת זאת, החיסרון העיקרי שלה הוא ההכרח בכישורים טכניים נחוצים להכנת הקפה.
מכונת קפה ידנית עם מטחנה
מכונת קפה ידנית עם מטחנה מורכבת ממטחנה מובנית, לצד ראש החליטה. אחד היתרונות שלה הוא שאין צורך בשני מכשירים – המכונה בנפרד והמטחנה בנפרד - או לרכוש קפה טחון, שמאבד מאיכותו מהר יותר. יתרון נוסף של המכונה נוגע למחיר: בהשוואה למכונה ידנית ומטחנה בנפרד, מדובר במכונת קפה זולה באופן יחסי. מנגד, החסרונות של מכונות קפה ידניות עם מטחנה הם שאם המטחנה מתקלקלת או יחידת החליטה – חייבים להשבית את שתי הפונקציות של הטחינה והכנת הקפה.
מכונת אספרסו - מכונת קפה עם קפסולות
מכונת הקפה הנפוצה ביותר לשימוש ביתי או במשרד היא מכונת קפה מבוססת קפסולות. קל מאוד לתפעל אותה, אך אפשרויות השימוש בה מוגבלות לאספרסו קצר ולאספרסו ארוך. חלק ממכונות הקפה הללו מכילות מקציף חלב מובנה, וחלק אחר שלהן מגיעות ללא המקציף (כמו הנספרסו VERTUO).
חשוב לציין את ההיצע הרחב של מכונות קפה עם קפסולות המגיעות באריזה, בצורות ובגדלים שונים, לכן יש להתאים את סוג הקפסולה למכונת הקפה שלכם. סוגי הקפסולות הנמכרות ביותר בישראל הם נספרסו, לוואצה ודולצ'ה גוסטו.
מכונת קפה חצי-אוטומטית
מכונת קפה חצי-אוטומטית היא מורכבת יותר, אבל מאפשרת לכם לבחור את טמפרטורת המים ואת מידת הטחינה של הקפה. עליכם לדעת כיצד לטחון את פולי הקפה עד למרקם הרצוי ומה מידת הלחץ שיש להפעיל בעת שדוחסים את הקפה בידית החליטה באופן ידני.
אם אין לכם זמן או מידה מסוימת של סבלנות ללמידה של כל הפרטים הקיימים במכונה חצי-אוטומטית, ייתכן שמכונת קפה אוטומטית היא האופציה הנכונה עבורכם.
מכונת קפה אוטומטית
מכונת קפה אוטומטית מורכבת ממיכל ייחודי לפולי קפה, שמוביל את הקפה לטחינה במטחנה המובנת, ומשם ליחידת החליטה הפנימית שמייצרת את משקה הקפה המבוקש (אספרסו יחיד או כפול). ברוב המקרים מכונה אוטומטית מגיעה עם מקציף חלב. היתרון הבולט שלה הוא שניתן להשתמש בה ללא מיומנויות תפעול מיוחדות (כמו ה-Melitta Barista המעולה). הפעולה המשמעותית ביותר עבורכם היא הפעלת המכונה.
עם זאת, מגוון הפעולות הקיימות במכונת קפה אוטומטית הוא רחב, החל מבחירת מידת החוזק של הקפה, החלטה על כמות החלב (והאם להקציפו) והמים וקביעת סוג הקפה. פרט לנוחות התפעול, יתרון משמעותי נוסף של מכונת הקפה האוטומטית הוא הבחירה המהירה בסוג הקפה. מנגד, החסרונות הם שליטה מוגבלת בהכנת הקפה והמחיר הגבוה יחסית שלה.
מכונת קפה סופר-אוטומטית
מכונת קפה סופר-אוטומטית מתאימה פחות לשימוש ביתי, ומיועדת יותר לבתי קפה. בדומה למכונת קפה אוטומטית, ניתן להכין באמצעותה משקאות קפה מסוגים שונים, בהן קפה שחור, אספרסו, לאטה, קפוצ'ינו ומקיאטו. המכונה מגיעה עם מקציף חלב מובנה, ולרוב גם מכילה מערכת דיגיטלית למדידת גובה הטמפרטורה. החיסרון העיקרי שלה הוא המחיר היקר, מה שמסביר את השימוש הביתי הנמוך בה.
מכונות הקפה המומלצות ביותר בישראל
היצע מכונות הקפה בישראל הוא רחב במיוחד. במקום לייצר רשימה אינסופית של סוגי מכונות קפה פופולאריות שרק תקשה עליכם את הבחירה במכונת הקפה האידיאלית, החלטנו לדרג עבורכם את שלוש מכונות הקפה המומלצות, לפי קטגוריות - מכונת קפה ידנית, מכונת קפה עם קפסולות, מכונת קפה חצי-אוטומטית ומכונה קפה אוטומטית.
מכונות הקפה הידניות המומלצות ביותר
ARIETE1. בסיסית ומרשימה: מכונת קפה ידנית
מכונת קפה ידנית בהתאם למסורת, עם אפשרויות להכין אספרסו קצר, ארוך או כפול. בצידה יש פנרלה (מקציף חלב) להכנת הפוך. מדובר במכונה קטנה, מתאימה כמעט לכל מטבח, בצבע נירוסטה ורוחבה קטן במיוחד.
8 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ.)
יתרונות:
● מעוצבת
● קטנה, מתאימה גם למטבחים קטנים
● לחץ 15 בר
● קלה לתפעול ולניקוי
חסרון:
● פחות עוצמתית
מכונת הקפה מגוונת עם מגוון דרגות טחינה של קפה המאפשרת לכם לטחון את פולי הקפה רגע לפני שאתם לוגמים את הקפה מהכוס. המכונה מכילה בקרה של מינון הטחינה, בקרה דיגיטלית של גובה הטמפרטורה, הקצפת חלב ומד לחץ מים התורם לאיכות חליטת הקפה.
המכונה מגיעה עם מגוון אביזרים, לרבות כלי למינון טחינת הקפה, מצקת מיוחדת למדידה הקפה ועוד. לצד יתרונותיה הרבים, חשוב לדעת מראש שהתפעול שלה עלול להיות מורכב מדי למי שלא מיומן דיו מבחינה טכנית.
8 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ.)
יתרונות:
● מתקדמת ומאובזרת
● בעלת מגוון רמות טחינה של קפה
● הכנת קפה מותאם לטעם אישי
● פנרלה להכנת הפוך
חסרון:
● מורכבת ומצריכה מיומנות תפעול
גאג'יה היא אחת מיצרניות מכונות הקפה, בעיקר הביתיות, המוכרות והאיכותיות בעולם. המכונה הקלאסית של החברה קיימת בשוק שנים ארוכות והוכיחה את עצמה מעל ומעבר. המכונה יפה, עמידה, חזקה, מייצרת קפה מצוין - אספרסו ומשקאות קפה עם חלב. כל עוד שומרים על ניקיונה - היא תחזיק מעמד שנים ארוכות. מכונה מצוינת למי שאוהב את העיסוק בקפה, לפני שרוכשים מכונה ממש מקצועית.
8 צפייה בגלריה
(צילום: יח:צ.)
יתרונות:
● עמידה מאוד
● מיכל מים גדול של 2.1 ליטרים
● מנגנון שליטה בלחץ המים
● משטח עליון לחימום כוסות
חסרון:
● עיצוב מעט מרובע
מכונות הקפה עם הקפסולות (מכונות האספרסו) המומלצות ביותר
הנה עובדה סטטיסטית: בכל בית שני בישראל תמצאו מכונה של נספרסו. החברה שהצליחה להחדיר את רעיון הקפסולות לכל העולם, עושה זאת שוב עם מכונה נוחה במיוחד, קלה לתפעול ואיכותית. מדובר במכונת קפסולות עוצמתית, עם מקציף חלב (במיכל) צמוד אליה. מאפשרת הכנת סוגים שונים של משקאות קפה, עם או בלי חלב.
אחד היתרונות הגדולים של מכונות הקפסולות הוא שניתן להחליף את טעם הקפה בכל הכנת משקה, דבר שלא ניתן לעשות במכונות הקפה האוטומטיות. לנספרסו מבחר עצום של קפסולות, המתאימות לכל חך.
8 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ.)
יתרונות:
● חימום והכנה מהירים
● מנגנון כיבוי אוטומטי
● התראות ניקוי - כשיש צורך
● ממשק תפעול נוח ונעים
חסרון:
● מיכל החלב מספיק רק לשתי כוסות קפה
מי לא מכיר את הקפסולות תואמות הנספרסו הנמכרות בכל מקום? אחרי שנים של ייצור בלעדי, פג הפטנט של נספרסו על הקפסולות שלה, ובתי קלייה רבים מיהרו לייצר קפסולות תואמות ולנגוס ברווחים של נספרסו. אז קיבלה החברה החלטה וייצרה מערכת חדשה, VERTUO, שאותה עדיין אסור למתחרים לחקות.
הקפה איכותי יותר, כ-7 גרם קפסולה, והמכונות חדישות ואיכותיות. ה-Vertuo Pop היא מכונה בסיסית, איכותית, ללא אפשרות להקצפת חלב. למי שאוהב את משקאות הקפה נטולי החלב, זו חגיגה של ממש - אספרסו ואמריקנו איכותיים.
8 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ.)
יתרונות:
● קפסולות 7 גרם איכותיות
● מיכל מים מספק
● מגוון משקאות קפה
● מנגנון כיבוי אוטומטי
חסרון:
● אין מקציף חלב
מכונות הקפה האוטומטיות והחצי-אוטומטיות המומלצות ביותר
מכונת קפה שמתאימה לכל סוגי הקפה בלחיצה אחת על כפתור. תהליך חליטת הקפה שלה מייחד את טעם הקפה והופך אותו ליעיל יותר הודות לשטיפה המוקדמת של פולי הקפה עוד לפני הבשלתם. את עוצמת הקפה והכמות הרצויה ניתן לבחור באמצעות לחיצת כפתור, ובכך להכין את הקפה המועדף עליכם.
ניתן להוסיף למכונה מקציף חלב ולהימנע מלכלוך וסתימות בצינוריות המכונה ומהניקיון הדי מייגע שלהן. המכונה נוחה מאוד לתחזוקה הודות לאופציה של ניקוי אוטומטי, לרבות קבלת התרעה על הצורך להסיר אבנית או שומנים ממנה.
8 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ.)
יתרונות:
● קלה לניקוי
● התרעה אוטומטית על הצורך להסיר אבנית או שומנים
● חליטת קפה ייחודית
● ייצור אירופי מוקפד
חסרון:
● מגיעה ללא מקציף לחלב
יצרנית מכונות הקפה האיטלקית חוזרת אלינו, והפעם עם מכונה אוטומטית איכותית. המכונה, קטנת מימדים, מייצרת קפה איכותי, מעוצבת להפליא, נוחה מאוד וקלה לשימוש ומתאימה (כמעט) לכל מטבח. בחלקה הקדמי היא בצבע נירוסטה, ובצדדיה בגוון שחור. הוספת מים מתבצעת מהחלק הקדמי, בניגוד למכונות רבות. המכונה מצוידת בפנרלה להקצפת חלב כמו בבתי קפה.
8 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ.)
יתרונות:
● עיצוב ייחודי
● פונקציונלית וחכמה
● ותיקה ואיכותית
● קטנה, מתאימה גם למטבחים צפופים
חסרון:
● מיכל מים קטן
מכונת קפה עם פולי קפה טחונים בעלת שני ראשים לפולים: לצלייה כהה וחזקה ולתערובת בהירה וחלשה יותר. המכונה מגיעה עם מיכל לקפה שנטחן מראש וניתן להשתמש בו כגיבוי אם פולי הקפה נגמרו.
ניתן להכין במכונה 21 סוגי משקאות שונים של קפה ב-5 רמות עוצמה שונות, מהחלש ועד לחזק ביותר. יחד עם זאת, תוכלו לשמור על 8 העדפות שונות, מה שמאפשר לכל אחד מבני המשפחה ליהנות מהטעם המועדף עליו בלחיצת כפתור אחת.
8 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ.)
יתרונות:
● הכנה של 21 סוגי משקאות קפה שונים
● שני ראשים לפולי קפה
● נוחה מאוד לשימוש
● שמירה אוטומטית של משקאות קפה מועדפים
חסרון
● מחיר גבוה

השורה התחתונה

כפי שניתן להבין, בחירת מכונת קפה מומלצת תלויה במספר פרמטרים. בשלב הראשון חשוב לקבל החלטה איזו מכונת קפה אתם מעדיפים - מכונת קפה ידנית (עם או בלי מטחנה), מכונת אספרסו (מכונת קפה עם קפסולות), מכונת קפה חצי-אוטומטית או מכונת קפה אוטומטית.
הבחירה במכונת קפה משפיעה על סוגי חומרי הגלם של הקפה, על הדרכים לתחזוקה נכונה שלה, על זמן חימום הקפה, על קיבולת מכונת הקפה והתאמת נפח מיכל המים לכמות הקפה וכמובן על גודל המכונה.
בשלב הבא חשוב לקרוא המלצות ולסקור את הדגמים השונים המתוארים בפירוט במדריך זה כדי למצוא מכונת קפה מומלצת על פי התקציב שעומד לרשותכם; בסיומו של תהליך הרכישה תוכלו ליהנות מהריח המשכר של הקפה בבוקר ולהתפנק על המשקה החם לאורך היום.
חשוב לזכור: הקפדה על קריאת מידע מקצועי ותהליך רכישה שקול יסייעו לכם לאתר מכונת קפה העונה באופן מלא על הצרכים שלכם.
כיצד בחרנו את מכונות הקפה המופיעות בסקירה שלנו?
תהליך בחירת מכונות הקפה מורכב מבדיקה יסודית של חוות דעת הלקוחות, שיח עם צרכנים שהשתמשו בהן ובדיקות מעשיות שלנו.

שאלות נפוצות - FAQ

לרבים מהצרכנים שעדיין מתלבטים איזו מכונת קפה לרכוש, הנה 10 תשובות לשאלות שיסייעו לכם לקבל החלטה צרכנית חכמה:
מהם המחירים של מכונות קפה בישראל?
טווח המחירים הוא רחב למדי, החל מ-500 שקל לדגם זול ועד ל-20 אלף שקל עבור מכונת קפה חדשנית ופונקציונלית במיוחד. ברוב המקרים, מכונת קפה אוטומטית תהיה יקרה ממכונת קפה ידנית.
מה ההבדל בין מכונת קפה אוטומטית למכונת קפה חצי אוטומטית?
מכונת קפה אוטומטית מלאה הופכת כל שלב בתהליך הכנת הקפה לאוטומטי, החל מהכנת פולי קפה טחונים ועד להקצפת החלב, לרוב בלחיצת כפתור אחת. מכונה חצי אוטומטית, לעומת זאת, מאפשרת גם שליטה ידנית, בכל הנוגע לטחינת פולי הקפה. כך נוצר איזון בין נוחות התפעיל לבין השליטה על תהליך הכנת הקפה.
באיזו תדירות עלי לנקות את מכונת הקפה?
בעיקרון, מומלץ לנקות ולנגב את המכונה ולהסיר שאריות קפה לאחר כל שימוש בה. עם זאת, ניקוי יסודי יותר, כמו הסרת אבנית, כדאי לבצע בכל 6-3 חודשים, בהתאם לזרימת המים ותדירות השימוש במכונת הקפה. הקפדה על ניקוי המכונה תשמור על הביצועים של ועל ואיכות הקפה.
האם אוכל להשתמש בקפה טחון בכל המכונות?
לא כל מכונות הקפה מתאימות לפולי קפה טחונים. בעוד שניתן להשתמש מראש בקפה טחון ברוב המכונות החצי אוטומטיות והאוטומטיות, אין הדבר אפשרי במרבית מכונות האספרסו. מומלץ לבדוק את מפרט מכונת הקפה שלך לפני השימוש בסוגי הקפה שעומדים לרשותך.
מה עלי לעשות אם מכונת הקפה שלי לא מייצרת קפה חם דיו?
במקרים שבהם הקפה אינו מספיק חם, יש לוודא שהמכונה נקייה, גם כדי למנוע סתימות, ולבדוק מהן הגדרות או ההתאמות של הטמפרטורה. אם הבעיה נמשכת, ייתכן שיש תקלה בגוף החימום הדורשת תיקון או טיפול מקצועי.
מהם מותגי פולי הקפה הפופולריים בישראל?
אלה פולי הקפה המומלצים והפופולאריים בארץ:
פולי קפה שלמים של Kicking Horse
פולי קפה שלמים של Kona Gold
פולי קפה כהה וחזק של Stone Street
פולי קפה בצלייה בינונית של Real Good Coffee Co
היכן ניתן למצוא תשובות לבעיות הקיימות במכונת הקפה הספציפית שלי?
ביקור באתר האינטרנט של היצרן, עיון במדריך למשתמש שהגיע עם המכונה שלך, או פנייה לשירות הלקוחות של היצרן יוכלו לסייע לך לפתור תקלה בדגם של מכונת הקפה שלך. בנוסף, ניתן לקבל מענה לשאלות באתרי האינטרנט של רבים ממותגי מכונות הקפה.
האם יש יתרונות בריאותיים לשתיית קפה?
קפה עשיר בנוגדי חמצון, המכונים גם אנטיאוקסידנטים, ובחומרים מזינים, וצריכתו עשויה להקטין סיכון למחלות כמו סוכרת סוג 2, אלצהיימר וסוגים מסוימים של סרטן. שתיית קפה יכולה גם להעלות את רמות האנרגיה, לסייע בשריפת שומן ולשפר את התפקוד הגופני. עם זאת, חשוב להקפיד על שתייה מתונה של קפה, שכן צריכה מופרזת עלולה לגרום לתופעות של עצבנות, נדודי שינה, כאבי ראש ועוד.
אילו שיקולים ידידותיים לסביבה קיימים בבחירת מכונת קפה?
בעת בחירת מכונת קפה ידידותית לסביבה, כדאי לקחת בחשבון דירוגי יעילות אנרגטית, מנגנון כיבוי אוטומטי שיכול לחסוך באנרגיה ומשקעי קפה - כלומר, שאריות קפה שניתן להשתמש בהן לדישון - שמופיעים בעיקר בקפה בוץ, קפה פילטר ובמכונות קפה לאחר סיום הכנת האספרסו. גם בחירה במכונת קפה עמידה לאורך זמן יכולה להפחית את הפסולת ואת ההשפעה השלילית שלה על הסביבה.
כמה מקום נחוץ להצבת מכונת קפה?
המקום הדרוש למכונת קפה משתנה בהתאם לסוג ולדגם שלה. חשוב למדוד מראש את השטח הפנוי שעומד לרשותך ולהשוות אותו למידת מכונת הקפה שאתה שוקל לרכוש. כמו כן, יש לבדוק מה המרווח מעל ומסביב למכונה לשימוש בטוח ונוח, כולל מקום למילוי מים והוספת קפה, כמו גם שטח פנוי לאחסון קפה, מסננים ואביזרים.
אילו מוצרים ואביזרים עשויים להועיל להכנת הקפה ולתחזוקה של מכונת הקפה?
המוצרים הבאים יוכלו לשפר את חווית הקפה ולסייע בשמירה על מכונת הקפה שלך: מטחנת קפה עבור פולי קפה טריים, חומר ניקוי לראש החליטה, פילטר מים למכונות קפה אוטומטיות, טמפר למכונות אספרסו, חומרי לניקוי אבנית, מקציף חלב עבור קפה לאטה וקפוצ'ינו, ספל תרמי באיכות טובה, קנקן לשמירה על קפה חם ועוד.
ynet מרוויח עמלה מרכישות הנעשות דרך קישורים בכתבה; ואולם מפרט המוצרים/שירותים מתקבל מאתרי הסחר ול-ynet אין אחריות לטעויות אם יחולו ו/או למוצרים/שירותים שלא יסופקו. האחריות לוידוא הנושא חלה על הצרכן מול אתר הסחר.