סיכום יום 24.05.2022


סיפורי היום

הותר לפרסום: חוליית חמאס ממזרח ירושלים תכננה להתנקש בח"כ איתמר בן גביר.
מאבקי שכר ומחאה על רפורמת הבגרויות: ארגוני המורים הכריזו על עיצומים.
חשד לרצח בנגב: נער נורה למוות במהלך קטטה ביישוב חורה.
שר החוץ הטורקי נחת בישראל לראשונה זה 15 שנה.
משאית עלתה באש בכביש 6: הנהג נהרג, הכביש נחסם ל-5 שעות.
מאות אלפי חברי ההסתדרות יכריעו: מי ינהיג את העובדים?

החיילים זכו למימון לימודים, הח"כים נאבקים על קרדיט

אחרי התעקשות נחושה של האופוזיציה לתמוך בהצעת הקואליציה להקצאת כספי מדינה עבור מלגות לימודים ללוחמים משוחררים, סמוך לשעה 02:00, תוכנית "ממדים ללימודים" אושרה סופית במליאת הכנסת.
עד הרגע האחרון לא היה ברור מה יעלה בגורל החוק. הקואליציה התקשתה לגייס רוב - אך סמוך לחצות הציג שר הביטחון בני גנץ הצעת פשרה שהעלתה את המימון מ-66% ל-75%, ובתום התייעצויות בליכוד הוחלט להצביע בעד החוק. רוב הח"כים, באופן כמעט גורף, תמכו בפשרה. "עלינו על עץ גבוה מדי והנה הסולם לרדת, מה יש להתלבט בכלל", אמרו. רק ח"כ יובל שטייניץ התנגד. "עשינו מעצמנו קרקס, חטפנו את כל האש, עכשיו לרדת מהעץ ולהתקפל ולתת להם את ההישג זה דבר שלא מתקבל על הדעת", הסביר. יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו קטע את דבריו של שטייניץ, חתך את הדיון והכריע - הליכוד יצביע בעד.
2 צפייה בגלריה
בנט, לפיד וגנץ חוגגים לאחר אישור הצעת החוק ממדים ללימודים
בנט, לפיד וגנץ חוגגים לאחר אישור הצעת החוק ממדים ללימודים
בנט, לפיד וגנץ חוגגים לאחר אישור הצעת החוק
(צילום: אלכס קולומויסקי)
מאז, נאבקים בשני הצדדים על תמונת הניצחון - ומציגים את גרסאותיהם לאישור ההחלטה שלראשונה מעגנת את מלגת הלימודים בתקציב המדינה ולא מתרומות. ראש הממשלה נפתלי בנט כתב לאחר ההסכמות עם האופוזיציה: "עשינו את זה! חוק 'ממדים ללימודים' עבר בקריאה שנייה ושלישית וייכנס לתוקף מיידי. אנחנו אוהבים אתכם לוחמים יקרים".
מנגד, יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו שיתף סרטון מהצבעה על אחת ההסתייגויות שקראה לממן את הלימודים ב-100%, וכתב: העלינו להצבעה את הצעתנו ל-100% ללוחמים כי מגיע להם 100%. אני, כל הליכוד וגוש הימין - בעד! נפתלי בנט - נגד. יאיר לפיד - נגד. בני גנץ - נגד. אחמד טיבי - נגד. איימן עודה - נגד".
אך עוד לפני אישור החוק - ולאורך כל היום -חלק ניכר מהאש כוון בכלל לחברת הכנסת מירי רגב - שדבריה מתוך ישיבת סיעת הליכוד עוררו סערה. "החלטנו שאנחנו אופוזיציה לוחמת ואנחנו רוצים להפיל את הממשלה הזו, אז אין 'כאבי בטן'", אמרה השרה לשעבר שהזהירה מפני חריגה מהקו האופוזיציוני. "אין כאבי בטן למקרי אונס, ואין כאבי בטן עם נשים מוכות ואין כאבי בטן עם חיילים. כולם מבינים שזה הרציונל. ברגע שיש חוק חשוב, שקשור לחיילים, שקשור בנכים, שקשור באותו דבר שנוגע בבטן הרכה של כל אחד ואחת מאיתנו - צריך להיערך נכון. קיבלנו החלטה כאופוזיציה, לא מצביעים בעד אף חוק".
2 צפייה בגלריה
מירי רגב
מירי רגב
"מי שהדליף צריך להתנצל". מירי רגב
(צילום: יואב דודקביץ')
בהתייחסות ראשונה לדבריה אמרה רגב ל-ynet כי היא לא מתנצלת על אמירותיה - ואמרה כי מי שצריך להתנצל הוא מדליף ההקלטה. על אף שמדובר בהקלטה מלאה באורך של כשעתיים, רגב מתעקשת שדבריה הוצאו מהקשרם. "העשייה שלי למען הלוחמים, הנכים והחלשים לאורך השנים מוכרת", טענה.
לקריאה נוספת:

מה צפוי מחר?

שר החוץ הטורקי מבלוט צ'בושלו, שהגיע היום לביקור ראשון מזה 15 שנים, יגיע ל"יד ושם" ויסייר בירושלים.
עד המדינה בתיק 4000, שלמה פילבר, ימשיך בחקירה הנגדית במסגרת משפטו של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו.

התחזית

ממחר תתחיל מגמת התחממות הדרגתית, ובסוף השבוע יהיה שרבי וחם מאוד. גל החום צפוי להישאר איתנו גם במהלך השבוע הבא.

נתון אחד ביום / ירון דרוקמן

בסין הצליחו לצמצם את התפשטות הקורונה בימים האחרונים והיום הודיעו הרשויות במדינה כי 187 בני אדם אובחנו כמאומתים לנגיף עם סימפטומים ו-682 נוספים חיוביים, אך הם אינם עם סימפטומים. בנוסף אדם אחד מת מסיבוכי המחלה.
סין חוותה בחודשים מרץ ואפריל התפשטות מחודשת של קורונה, לאחר יותר משנתיים שבהם אובחנו רק מעטים כמאומתים לנגיף. מאז תחילת מרץ השנה ועד היום אובחנו בסין כ-105 אלף חיוביים לקורונה, לעומת כ-109 אלף מדצמבר 2019 ועד סוף פברואר 2022.

מה חיפשו היום בגוגל?

בחירות להסתדרות. 600 אלף חברי הסתדרות עם זכות בחירה יכריעו היום מי יוביל את ארגון העובדים הגדול במדינה בשנים הקרובות. בבחירות, שנערכות לראשונה במתכונת דיגיטלית, מתמודדים ראש בראש היו"ר הדומיננטי ארנון בר-דוד, שמכהן מאז 2019 - מול היו"ר לשעבר עופר עיני, שכיהן במשך שמונה שנים עד 2014.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

איך עברייני מין שהורשעו ונשלחו למאסר, משתחררים פעם אחר פעם לפני תום תקופת העונש? כתבנו מאיר תורג'מן, שמסקר את שב"ס, מספר על העבודה של ועדת השחרורים והשיקולים שהיא לוקחת בחשבון, וכתבת הרווחה שלנו הדר גיל-עד מסבירה לנו על הבעיות המהותיות ביחס לנפגעות עבירות מין, שוועדת השחרורים היא רק אחת מהן. האזינו לפודקאסט החדשות היומי.

העברתם כסף לחשבון שגוי? בעיה שלכם, הבנקים לא רוצים לשנות את השיטה.
גוגל מצטרפת לחגיגה והשיקה מחולל תמונות חדש לפי פקודת טקסט.
כוכב הפופ האוסטרלי הגשים חלום - ויילחם על כרטיס לאולימפיאדת פריז בתור שחיין.
מבקר אוכל הרחוב שלנו מצא סביח מושלם בתחנת דלק עם הנוף הכי יפה בארץ.
ותיעוד מדהים של מלפפון ים שקוף נחשף מהאוקיינוס השקט.