קבוצת שפיר, אחת מחמש חברות התשתיות הגדולות והמובילות בישראל, כוללת בין שאר תחומי פעילותה גם את חברת "שפיר מגורים" המובילה את תחום ייזום הנדל"ן בקבוצה, והיא בין החברות המובילות בתחומה בישראל.
זה שנים רבות פועלת החברה בתחום הייזום והנדל"ן למגורים לרבות התחדשות עירונית ולאחרונה אף סיימה פרויקט ענק של הקמת "בצוותא", שכונת מגורים שלמה בעיר חריש, פרויקט ראשון מסוגו בישראל אשר נבנה בשיטת תכנן ובנה.
2 צפייה בגלריה
שכונת בצוותא של שפיר מגורים
שכונת בצוותא של שפיר מגורים
שכונת בצוותא של שפיר מגורים
(צילום: רונן טופלברג)
בין הפרויקטים האחרונים של החברה ניתן למצוא את פרויקט "נופי שפיר" בשכונת נופים במודיעין. זהו הפרויקט השלישי של שפיר בעיר, לאחר שכבר השלימה פרויקטים בשכונת קייזר ובשכונת בוכמן. פרויקט "נופי שפיר" כולל חמישה מגדלים בני 14 קומות כל אחד, ובסך הכל 228 יחידות דיור.
בפרויקט שפיר ראש העין, הפרויקט השני של החברה בראש העין, בונה החברה ארבעה בניינים ובהם 256 יחידות דיור בשכונת פסגות אפק היוקרתית, שבמרכזם שטח ציבורי עם גינה מוריקה ולמרגלותיהם "שפיר סנטר" – מרכז מסחרי פתוח ומרווח, ובו מגוון חנויות, מסעדות ועוד.
בימים אלו החלה החברה בבניית פרויקט היוקרה "אוריון 2" בשכונת נווה רבין שבאור יהודה, שהוא הפרויקט השני של שפיר מגורים בשכונה. פרויקט זה כולל שלושה מגדלים בני 16 קומות כל אחד.
אלו רק חלק משלל הפרויקטים שהחברה אחראית על הקמתם בשנים האחרונות, כאשר גולת הכותרת היא בנייתה והקמתה של שכונת "בצוותא" בחריש, שנבנתה - לראשונה בישראל - במודל "תכנן ובנה". לפי מודל זה, יזם אחד אחראי על בנייתה של כל השכונה כולל מבני מגורים, מבני ציבור, תשתיות, אזורי מסחר, מוסדות חינוך, שטחים ציבוריים ועוד.
שפיר התחייבה לתכנון, ובנייה בתוך 40 חודשים - ואף הצליחה להקדים את המסירה והאכלוס ל־36 חודשים בלבד - זמן שיא שלא היה כמותו בישראל. שפיר בנתה 1,540 יח"ד, 5,800 מ"ר שטחי מסחר, שני בתי ספר, שלושה גני ילדים, מעון יום, מתנ"ס, אולם ספורט משולב ו־14 גינות ציבוריות שכל אחת מהן מעוצבת ומאובזרת לפי קונספט שונה וייחודי. שטח הפיתוח והבנייה של הפרויקט עצום ונפרס על פני 168 דונם, והיקפו הכספי עומד על 1.2 מיליארד שקל.
טלי כהן, סמנכ"לית השיווק בחברת שפיר מגורים, מציינת כי "בתחום יזמות הנדל"ן, שפיר מגורים בנתה ובונה אלפי יחידות דיור בעשרות פרויקטים באזורי ביקוש חמים, המשלבים מכירה לשוק החופשי וכן מחיר למשתכן". כך, למשל, זכתה לאחרונה שפיר מגורים במכרז של רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) לבניית 486 יח"ד בבנייה רוויה עם חזית מסחרית בשכונת תלמים בבאר יעקב. מתוך סך כל הדירות, 243 יח"ד ישווקו במסגרת "מחיר מופחת" ו־243 יח"ד בשוק החופשי.
2 צפייה בגלריה
פרויקט אוריון 2 - אור יהודה
פרויקט אוריון 2 - אור יהודה
פרויקט אוריון 2 - אור יהודה
(צילום: יח"צ)
לאור ההצלחה של שפיר בהקמת שכונת "בצוותא" במודל "תכנן ובנה", פרסמה המדינה מכרזים נוספים בשיטה זו. חברת שפיר נכנסה לאחרונה לשותפות עם חברת "נתיב פיתוח" לתכנון ובניית שכונת מגורים שלמה בבית שמש שתכלול 1,036 יחידות דיור חדשות לצד מוסדות ציבור, תשתיות, מרכזי תעסוקה, גני ילדים ובתי כנסת - במתחם ד' 5 בעיר.
"רק חברה גדולה ואיתנה כמו שפיר, שיש לה יכולות ביצועיות ומקצועיות, איתנות פיננסית וניסיון עשיר בענף הבנייה, יכולה לקחת על עצמה פרויקט כמו 'בצוותא' ולעמוד בו בהצלחה מסחררת ואף להקדים בלוחות הזמנים גם בתקופה מאתגרת של משבר הקורונה שטלטל את המשק כולו", אומרת כהן, "העוצמה של שפיר, הגב הכלכלי, הניסיון והצוות המקצועי, הם יתרונותיה המובילים של החברה, לצד היותה גם קבלן הביצוע וגם היזם – שמקנה לה ערך מוסף בולט על פני מתחרותיה בתחום".
גם בתחום ההתחדשות העירונית פועלת שפיר מגורים כבר מעל שמונה שנים ומקדמת כיום 15 פרויקטים ברחבי הארץ בהיקף של כ־11 אלף יח"ד. החברה מתמקדת בעיקר במתחמי פינוי־בינוי גדולים בהיקף של בין 250 ל־1,000 יחידות דיור ואף יותר, מקריית מוצקין שבצפון ועד לאזור רחובות וירושלים כולל מרכז הארץ. הפרויקטים כוללים בנוסף גם מבני ציבור, תשתיות ושטחי מסחר. בין הפרויקטים המובילים ניתן לציין את מתחם דליה בבת ים, מתחם העלייה בבת גלים חיפה, מתחם הגפן בבית שמש, מתחם זלמן שניאור בנתניה, מתחם חנקין בחולון, מתחם בשכונת ורבר בפתח תקווה ועוד.
שפיר מגורים נמנית כאמור על קבוצת שפיר, אחת מקבוצות ההנדסה והתשתיות הגדולות והמובילות בישראל. הקבוצה הוקמה בשנת 1968 ופועלת במגוון תחומים - תעשייה, תשתיות, זכיינות, ייזום נדל"ן למגורים והתחדשות עירונית. שפיר היא יצרנית מובילה של חומרי גלם לענף הבנייה ומחזיקה במפעלי בטון, מפעלי אספלט ובמחצבות ברחבי ישראל. שפיר פועלת בתחום הייזום והביצוע של פרויקטים רחבי היקף בתחומי התשתיות כגון: כבישים, גשרים ומנהרות, הקמת מבנים ציבוריים וחניונים. במהלך שנות קיומה השלימה קבוצת שפיר עשרות פרויקטים תוך שימוש בטכנולוגיות מהמתקדמות בעולם בתחומי ההנדסה והתשתיות לצד גיוון והרחבת תחומי פעילותה בהתאמה לעולם דינאמי בעל דרישות מתפתחות.