ynet מרוויח עמלה מרכישות הנעשות דרך קישורים בכתבה; ואולם מפרט המוצרים/שירותים מתקבל מאתרי הסחר ול-ynet אין אחריות לטעויות אם יחולו ו/או למוצרים/שירותים שלא יסופקו. האחריות לוידוא הנושא חלה על הצרכן מול אתר הסחר.
גילוח במכונת גילוח הוא כבר שנים סטנדרט בקרב גברי העולם המודרני.
הסכין והתער עוד נראים פה ושם, אבל אפשר לומר בביטחון שהם פינו את קדמת הבמה למכונות, שמציעות גילוח נוח, מהיר ובטוח בלי להתפשר ולו במעט על האיכות.
בחירה של מכונת גילוח מומלצת היא משימה של ממש, שכן השוק שופע סוגים ודגמים, וכמעט מדי שנה משיקות החברות דגמים חדשים ומשוכללים יותר מקודמיהם.

אילו תכונות כדאי לחפש במכונת הגילוח שלכם, כאשר אתם ניגשים לרכוש אחת חדשה?

נוחות: מכונת גילוח טובה היא כזו שקל להחזיק ולתפעל. בדקו שאתם יכולים לעשות זאת ביד אחת, ללא סרבול או מאמצים מיותרים
תצורת הלהבים: בגדול, ישנן שתי צורות שבהן מגלחות מכונות הגילוח המודרניות את שערות הפנים – באמצעות להבים בצורת גליל , ובאמצעות להבים רוטוריים.
חשוב לוודא שאתם בוחרים בשיטה שמתאימה לכם.
גילוח רטוב: מכונות גילוח מסוימות מציעות גילוח רטוב, בעזרת מים או קצף גילוח. זו תכונה שמתאימה בעיקר לבעלי עור רגיש
עמידות למים: מכונות גילוח מסוימות (אין רבות כאלו כיום בשוק) מציעות עמידות מלאה למים, כך שאפשר להשתמש בהן גם בזמן המקלחת. מכונות כדוגמת Sassonic ESE690 מייצרות מכונות המתאימות לגילוח במים.
אורך חיי סוללה: מכונות הגילוח המודרניות נטענות, שלא כמו בעבר, ואפשר להשתמש בהן ללא חיבור לחשמל.
יש לוודא כי אורך החיים של הסוללה גדול מספיק, ומאפשר כמה 'סבבי' גילוח בין טעינה לטעינה כמו במכונת הגילוח הזו של Sassonic.
תוספות אפשריות: ככל שהמכונה משוכללת (ויקרה) יותר, כך היא מציעה תוספות רבות יותר שכדאי לשקול בעת הרכישה – כדוגמת ערכת עגינה מתקדמת הכוללת ניקוי ראשי הגילוח, סט טיפוח נלווה ועוד.
כלל התכונות הללו ניתנו לכם כאן 'על קצה המזלג', וישנם עוד כמה וכמה היבטים שיש לקחת בחשבון בעת בחירת מכונת גילוח מומלצת, כדוגמת טכניקות לשיפור איכות הגילוח, תוספות הכרחיות וכמובן טווח המחירים.
במדריך שלפניכם נענה על כל אלו בהרחבה - אך לפני הכול, קבלו כמה ממכונות הגילוח המומלצות ביותר כיום.

מכונת גילוח של אחת החברות המובילות לייצור מכשירים אלקטרוניים לטיפול בשיער, בייביליס. מכונת הגילוח הזו, שגם קוצצת זקן ושיער במקומות מאתגרים להגעה, ייצרה מכונה שמזכירה את המכשירים הידניים, אך היא חשמלית ונוחה לתפעול.
11 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ.)
יתרונות:
להבים מנירוסטה שאין צורך להחליף
מונעת גירוי בעור
120 דקות הטענה מספיקות ל-90 דקות עבודה
מעוצבת ונוחה לשימוש
חסרון:
אינה דומה למכונות הקלאסיות

מכונת גילוח של אחד היבואנים הוותיקים בשוק מכונות הגילוח והתספורת, אליאס. המכונה עמידה במים, עם רשת עדינה וסכינים כפולות, ובעלת סוללה חזקה במיוחד - 180 דקות עבודה.
11 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ.)
יתרונות:
גילוח מדויק ועל שטח פנים נרחב
סוללה עם אורך חיים גדול יותר, שנטענת באופן מלא בתוך דקות
מכונה עמידה למים
רשת עדינה לגילוח נעים יותר
חסרון:
מותג פחות מוכר

מכונה עם שלושה ראשי גילוח, שכל אחד מהם יכול לנוע באופן עצמאי לכיוונים שונים. המכונה מיועדת לאנשים בעלי עור פנים רגיש, ומותאמת מבחינה זו גם לגילוח יבש וגם לגילוח רטוב, כולל עם קצף גילוח. נחשבת למתקדמת מאוד טכנולוגית, עם ויסות עוצמה לפי צפיפות השיער.
11 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ.)
יתרונות:
מתאימה מאוד לבעלי עור פנים רגיש
כוללת מערכת ניקוי לתחזוקה קלה
טכנולוגיה מתקדמת
עיצוב יוקרתי
חסרון:
יש המדווחים על בעיות בקיבוע של מגיני להבי הגילוח.

מכונה פשוטה למראה, ככל הנראה בכוונת מכוון - כדי להציע מכונה ש'עושה את העבודה' בלי להגזים במראה היוקרתי. מגיעה עם שלושה ראשי גילוח צפים, ומציעה שתי מהירויות גילוח.
11 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ.)
יתרונות:
מחיר נמוך יחסית לשוק
ראשי גילוח המתכווננים לפי תווי הפנים
שתי מהירויות גילוח
קלה לתפעול
חסרון:
נחשבת מעט חלשה ולא מתאימה לשיער עבה וקשה

מכונת גילוח בעלת כמה מהירויות, במטרה להתאים את הגילוח ל'אופי' העור ולהעדפות של המשתמש. מתהדרת במערכת SkinIQ שנועדה לספק גילוח קרוב לעור ככל האפשר. מתאימה לגילוח יבש ורטוב.
11 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ.)
יתרונות:
התאמת מהירות הגילוח לסוג העור
מתאים לעור רגיש
אחיזה קלה ונוחה
מערכת ניקוי המשמנת גם את הלהבים
חסרון:
יקרה למדי

עוד מכונת גילוח מומלצת מבית פיליפס העולמית, מהיצרניות הגדולות בעולם למכונות גילוח ותספורת.
מדובר במכונה איכותית, המתאימה עצמה לפנים; ראש המכונה גמיש והמבנה הארגונומי נוח מאוד לאחיזה. וכל זה - במחיר סביר.
11 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ.)
יתרונות:
גילוח קרוב ונוח
התאמת ראשי הסכינים לפנים
עיצוב ארגונומי נוח לאחיזה
תמורה מלאה להשקעה הכספית
חסרון:
לעיתים 'מפספסת' באזורים שבהם הזיפים קצרים יחסית

בעבר מכונות הגילוח פעלו בצורה שונה, עם רולר ארוך ולא סכינים עגולים, כפי שמקובל יותר היום. אך עדיין יש לשיטה הוותיקה מעריצים, והססוניק ESE1002 היא בדיוק כזאת, רק עם מנוע עוצמתי וחדשני וזמן גילוח ממושך בזכות סוללה איכותית.
11 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ.)
יתרונות:
ערך טוב ביחס למחיר
עמידה במים
מתאימה מאוד לטיולים ולגילוח מהיר
מנוע עוצמתי
חסרון:
יש הטוענים שהיא רועשת יחסית לשאר המכונות

עוד מכונה לבית בראון, ועוד מכונה מהסגנון ה"ישן", עם להבים ארוכים ולא עגולים. מכונת גילוח עמידה במים, ניתן להתגלח גם בזמן המקלחת, וכוללת אביזרים לקיצוץ השערות באף ובאוזן.
11 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ.)
יתרונות:
התאמה לבעלי עור רגיש
קרבה לעור מונעת משיכת שיער
גילוח מהיר למדי
עיצוב ייחודי
חסרון:
עשויה 'לפספס' בנקודות מאתגרות

מכונה בסיסית למדי, אבל כזו שעושה את העבודה כראוי. אפשרות להתגלח מתחת למים; 45 דקות גילוח אחרי טעינה מלאה, יש אפשרות לטעינה מהירה לגילוח בודד של כ-5 דקות.
11 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ.)
יתרונות:
מחיר סביר
יצרן איכותי
טעינה מהירה
ניתן להתגלח גם על רטוב
חסרון:
בסיסית ופשוטה, ללא תוספות מיוחדות.

מכונה סופר איכותית עם טכנולוגיה מתקדמת והגילוח המדויק ביותר בשוק.
עיצוב מרשים, עם צג לד שמראה את רמת הטעינה. מסוגלת לגלח גם זקן בן שבעה ימים מבלי לגרום לכאבים מיותרים על ידי משיכת שיער. מושלמת, ויקרה.
11 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ.)
יתרונות:
גילוח קרוב לעור
עוצמתית
עיצוב מרשים
מנוע המכונה מחזיק מעמד שנים ארוכות
חסרון:
יקרה

מכונה אמנם בסיסית, אך עם יתרונות לא מבוטלים - סכינים המתאימים עצמם לפנים, ראשים צפים המאפשרים גילוח נוח וניתנת לשטיפה במים.
11 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ.)
יתרונות:
זולה מאוד ביחס לשוק
מספקת גילוח עם להב גמיש
מחיר אטרקטיבי
חסרון:
חלשה יחסית

היתרונות בבחירת מכונת גילוח מומלצת

לא במקרה פירטנו כאן על כמה מכונות גילוח מומלצות במיוחד.
הסיבה המרכזית לבחירה באחת מהן כמכונה הבאה שלך היא האמינות: מדובר במכונות של חברות מובילות בתחום, חלק מהן גם ותיקות מאוד – כאלו שפועלות כבר עשרות שנים בתחום, והיו החלוצות בעולם הזה.
בחירה באחת מהן תבטיח לכם לא רק גילוח איכותי, אלא גם אחריות וכתובת מסודרת למקרה שעולות מצידכם בעיות או שאלות.
לצד זה, בחרנו עבורכם מכונות 'מיוחדות' – כאלו המציעות תכונות ספציפיות שמתאימות לקהל יעד ספציפי, בידיעה כי לכל אחד מתאים מכשיר אחר וכל אחד מעדיף תכונות אחרות.
קריטריונים כמו התאמה לעור רגיש, שימוש בגילוח רטוב ובמים, וגם מחיר משתלם במיוחד ביחס לתוצאה הסופית, כל אלו שימשו אותנו בבחירה ויבטיחו שמכונת הגילוח המומלצת שבחרתם תהיה זו שתתאים לכם באמת.
כאמור, בשוק ישנם סוגים רבים של מכונות גילוח, וכניסה לחנות חשמל או חיפוש מתאים באינטרנט יעלו לפניכם עשרות תוצאות, אולי אף מאות.
המטרה שלנו בבחירת כמה מכונות גילוח מומלצות עבורכם היא לעשות לכם סדר, ולאפשר לכם לדעת מה קיים בשוק.
גם אם לא תבחרו בסופו של דבר את אחת המכונות המופיעות מעלה, אנו בטוחים שתדעו כעת מה בדיוק לחפש ומה מתאים לכם יותר מכול.

מה חשוב לבדוק בעת בחירת מכונת גילוח מומלצת?

כבר ציינו כמה פרמטרים חשובים שיש לקחת בחשבון בעת בחירת מכונת גילוח, וכעת נרחיב לגביהם מעט יותר:
שיטת הגילוח: כאמור, ישנן שתי שיטות מרכזיות שמציעות מכונות הגילוח כיום, בעזרת להבים גליליים ובעזרת להבים מוטוריים. השיטה הראשונה מתאימה יותר לבעלי עור רגיש, והשנייה למי שזקוק לגילוח עוצמתי
עוצמות הגילוח: בהמשך לסעיף הקודם, ישנן מכונות גילוח שמציעות עוצמות גילוח משתנות, בהתאם לחלק המגולח ובהתאם לרגישות העור. כמה שיותר עוצמות כאלו יאפשרו לכם להבטיח גילוח שמתאים יותר עבורכם
גילוח רטוב: אחד היתרונות הגדולים שהביאו איתן מכונות הגילוח הוא האפשרות להתגלח 'על יבש', ללא צורך בתכשירים או בהכנה לפני כן.
ובכל זאת, כיום מציעות מכונות גילוח רבות את האפשרות לגילוח רטוב, אשר גם הוא מתאים יותר למי שסובל מעור רגיש
אורך חיי הסוללה: רוב המכונות נטענות כיום, כך שאפשר להשתמש בהן ללא חיבור ישיר לשקע חשמל. כדאי לבדוק את אורך חיי הסוללה, ולוודא שזו סוללת ליתיום (שנחשבת עמידה יותר).
אורך החיים הרווח של סוללות במכונות גילוח הוא 40 עד 75 דקות. אגב, ישנן גם מכונות גילוח, קטנות בדרך כלל, שפועלות על סוללות
כשרות: על פי המקובל ביהדות, אין לגלח את שיער הפנים בעזרת תער. לכאורה מכונות הגילוח פותרות זאת, אך ישנן כאלו אשר 'מחקות' את פעולת התער ולכן אינן כשרות.
מי שהעניין חשוב עבורו, רצוי שיבדוק את כשרות המכונה
עמידות למים: רבות ממכונות הגילוח יכולות להתמודד גם עם גילוח רטוב, אך יש הבדל בין זה לבין עמידות למים – אשר מאפשרת גילוח תחת מים זורמים.
מי שנוהג להתגלח במקלחת, או מעוניין לחסוך זמן בדרך זו, רצוי שיוודא שהמכונה שהוא רוכש עמידה למים
חומרי ניקוי/גילוח: ישנן מכונות גילוח, ודאי היוקרתיות שבהן, אשר מגיעות עם מערכות לניקוי עצמי. לצד זה, ישנן כאלו אשר כוללות חומר גילוח, למריחה על עור הפנים טרם תחילת פעולתן.
בשני המקרים מדובר על תוספת שעשויה לייקר את עלויות השימוש, מה גם ששימוש בחומרים תחליפיים עשוי להביא לסיום האחריות על המכונה. אלו דברים שגם אותם כדאי לקחת בחשבון
אביזרים נלווים: מכונות גילוח יגיעו לרוב עם מגן לראש הגילוח ועם מברשת לניקוי, אך המתקדמות שבהן יציעו גם מעמד המאפשר ניקוי יסודי אוטומטי, ערכת טיפוח גדולה, תיק לנשיאת המכונה והאביזרים הנלווים ועוד.
דעו שכל תוספת כזו מתבטאת במחיר, בדרך כלל, אך עשויה להוסיף לנוחות השימוש
המחירים: מחירי מכונות גילוח מגיעים בטווחים שונים. הפשוטות ביותר יכולות לעלות בסביבות 200 שקלים, ואילו המשוכללות והיוקרתיות ביותר – גם יותר מ־1,000 שקלים.
ככלל, מכונת גילוח אמורה לעלות כמה מאות שקלים. מכונות גילוח מומלצות יכולות להפוך את חייכם לקלים יותר, משום שהן יציעו גילוח איכותי ומהיר.
כיום, ישנן בשוק לא מעט מכונות גילוח מומלצות, אך חשוב לשים לב לכל אותן תכונות שציינו לעיל אשר יכולות לסייע בבחירת המכונה המתאימה ביותר.
עניין ההתאמה הוא השיקול המרכזי בבחירת מכונת גילוח מומלצת: כל אדם והעדפותיו, כל אדם וסוג העור שלו וכל אדם ומידת הרגישות של העור.
מכונה שמתאימה לאחד לא תתאים לאחר, ומכונה שנחשבת נוחה ומספקת תוצאה מצוינת בעיני החבר הטוב שלכם, לא בהכרח תיראה ככזו גם בעיניכם.
כאשר אתם ניגשים לבחור במכונת הגילוח הבאה שלכם, קחו את כלל השיקולים בחשבון כדי שתבטיחו לעצמכם את הקנייה החכמה והמשתלמת ביותר.

שאלות נפוצות – FAQ

מהו מותג מכונות הגילוח הטוב ביותר?
אין מותג אחד שהוא הטוב ביותר, שכן ישנן כיום שלל חברות מצוינות בשוק. כדי לבחור את מכונת הגילוח המתאימה לכם, קחו בחשבון שיקולים כמו המחיר, נוחות השימוש, הצרכים שלכם ועוד.
האם מכונת גילוח בפעולה גלילית היא הטובה יותר, או דווקא מכונה רוטורית?
גם כאן, הכול שאלה של התאמה. נהוג לומר שמכונה עם להבים גליליים עדינה יותר, ולכן מתאימה יותר לעור רגיש, ואילו מכונה רוטורית – לגברים בעלי זיפים קשים וצפופים יחסית.
האם אני צריך מכונת גילוח רטוב/יבש?
מדובר בעיקר בשאלה של רגישות: גילוח רטוב יהיה נוח יותר ונעים יותר לבעלי עור רגיש, אך ישנן כיום מכונות שמתיימרות לספק חוויית גילוח עדינה גם בגילוח יבש.
שימו לב להבדל בין גילוח רטוב לבין עמידות למים: לא כל מכונה שמאפשרת גילוח רטוב עמידה למים באופן מוחלט.
באיזו תדירות עליי להחליף את להבי הגילוח?
בהתאם לתדירות השימוש ולהמלצות היצרן.
מהי הדרך הטובה ביותר לנקות את מכונת הגילוח שלי?
לכל מכונה דרך ניקוי אחרת – וישנן אף כאלו שמציעות ניקוי אוטומטי, לכל הפחות במידה מסוימת. כך או כך, חשוב לפעול על פי הוראות היצרן.
האם מכונת גילוח מתאימה לקיצוץ פאות הזקן?
בחלק מהדגמים ישנו קוצץ פאות, Trimmer, אשר מיועד לקיצוץ פאות הזקן ולסידור שוליו.
האם אוכל להשתמש במכונת גילוח אם יש לי עור רגיש?
ישנן כיום מכונות המיועדות לעור רגיש. חפש כאלו המציינות זאת, או כאלו אשר יש להן תכונות היפואלרגניות.
מה הם היתרונות והחסרונות של מכונת גילוח עם כבלים, מול מכונות אלחוטיות?
המכונות המחוברות בכבל אל שקע הקיר יכולות לעבוד ברצף, אינן דורשות זמן טעינה ואין להן חיי סוללה מוגבלים.
עם זאת, הן לרוב נוחות פחות לשימוש מהמכונות האלחוטיות, וניתן להתגלח בעזרתן רק בקרבת שקע חשמל פנוי.
מכונות אלחוטיות יכולות להספיק ל'סבבי' גילוח רבים, וניתן להשתמש בהן גם מחוץ לבית.
האם מכונות גילוח יקרות תמיד טובות יותר?
לא בהכרח. עליכם לקחת בחשבון את תכונותיהן המיוחדות, את ההתאמה שלהן להעדפות שלכם ואת התמורה שהן מציעות לכסף.
מהי האחריות על רוב המכונות?
ברוב המקרים האחריות על מכונות גילוח היא לשנה עד שנתיים. בדגמים יוקרתיים יחסית האחריות יכולה להיות ארוכה יותר.
ynet מרוויח עמלה מרכישות הנעשות דרך קישורים בכתבה; ואולם מפרט המוצרים/שירותים מתקבל מאתרי הסחר ול-ynet אין אחריות לטעויות אם יחולו ו/או למוצרים/שירותים שלא יסופקו. האחריות לוידוא הנושא חלה על הצרכן מול אתר הסחר.