דלקות בדרכי השתן יכולות לנבוע ממגוון סיבות: אנטומיה, שינויים הורמונליים, שינויים מבניים ותפקודיים כתוצאה מגיל מתקדם או מהריון, שימוש באמצעי מניעה מסוימים, תנאים היגייניים ועוד. הדלקת קורית לנשים בכל הגילאים, והיא מאופיינת בתסמינים לא נוחים של כאבים בשיפולי הבטן, צריבה, דחיפות ותכיפות במתן שתן. במקרים רבים הדלקת עקשנית, ונדרשים שני סבבי אנטיביוטיקה או יותר על מנת לרפא אותה.
על רקע השימוש העודף באנטיביוטיקה ותופעת העמידות הגוברת לאנטיביוטיקה, נשים רבות מחפשות אחרי טיפול בטוח ומוכח קלינית, שלא מביא לעמידות לאנטיביוטיקה ולא מסכן אותן בתופעות הלוואי הכרוכות בשימוש אנטיביוטיקה.
1 צפייה בגלריה
(צילום: לפידות מדיקל)
נשים רבות מדווחות על זיהומים החוזרים בתדירות גבוהה ומצריכים טיפול תכוף באנטיביוטיקה. עמידות לאנטיביוטיקה משחקת תפקיד משמעותי בהחלטה כיצד להתמודד עם התופעה, מאחר שאף על פי שהאנטיביוטיקה חיונית לטיפול בזיהומים חיידקיים, שימוש עודף תורם לעלייה בעמידות החיידקים. תופעת חיידקים עמידים יחד עם תופעות לוואי נפוצות של אנטיביוטיקה כגון שינוי באוכלוסיית החיידקים הטבעית בנרתיק ובמערכת העיכול, התפתחות זיהומי-על, פטרת ואלרגיות, מדגישים את הצורך בהחלטות מושכלות ובבחינה של טיפולים יעילים שיכולים להפחית את השימוש באנטיביוטיקה.
איך עובד מנגנון הפעולה הייחודי של יוטיפרו פלוס A.F.?
נשים סובלות יותר מזיהומים בדרכי השתן, בין היתר בשל המבנה האנטומי של גוף האישה - השופכה שלהן קצרה בהרבה מזו של גברים, וקרובה לפתח הנרתיק ופי הטבעת (ממנו מגיעים רוב החיידקים) כך שדרכם של החיידקים אל שלפוחית השתן קצרה משמעותית. בנוסף, במהלך גיל המעבר, בשל שינויים הורמונאליים, רירית הנרתיק הופכת דקה יותר, מה שמאפשר חדירת חיידקים ביתר קלות. מבחינת גורמי סיכון, התייבשות או אי שתיית מים מספקת מגבירות את הסיכון לזיהום.
המנגנון הייחודי של יוטיפרו פלוס A.F. פועל ביעילות גם במקור הזיהום במעיים על ידי הפחתת שגשוג החיידקים והפחתת מעברם אל שלפוחית השתן, וגם בשינוי רמת החומציות בשלפוחית השתן באופן שמספק הקלה בתסמינים (צריבה, שתן דחוף או תכוף, כאבים בשיפולי הבטן) והגנה יעילה מפני הישנות הזיהום בדרכי השתן.
השימוש ביוטיפרו פלוס A.F. מפחית את השימוש באנטיביוטיקה ומשפר את איכות החיים
ד"ר שירה חתומי, מומחית בכירורגיה אורולוגית ומנהלת מרפאת "כללית" במגדל המאה בתל אביב אומרת "לא בכל זיהום בדרכי השתן יש צורך בטיפול אנטיביוטי. עם הופעת התסמינים הראשונים ניתן ליטול יוטיפרו פלוס A.F. כדי להקל את התסמינים ולסייע במניעת התפתחות הזיהום. יוטיפרו פלוס A.F. איננו פוגע או משפיע על מהימנות בדיקות השתן לאבחון זיהום בדרכי השתן ולכן אפשר לעשות בדיקות שתן לאבחון זיהום ולקבל אנטיביוטיקה המתאימה לסוג החיידק שהתגלה בתרבית. באופן זה ניתן טיפול מדויק ויעיל לחיידק שהתגלה בתרבית וכך נמנע שימוש עודף ולא מושכל באנטיביוטיקה. בנוסף, אפשר ליטול יוטיפרו פלוס A.F. כטיפול מניעתי למניעת זיהומים חוזרים בדרכי השתן".
א.צ. כתבה לנו על ניסיונה עם יוטיפרו פלוס A.F.:
"שנים רבות סבלתי מדלקות חוזרות ונשנות בשלפוחית השתן. המון נשים שאני מכירה סובלות מזה, ומכירות היטב את התחושה הראשונית של הצריבה הקלה שמצביעה על התקף מתקרב שמביא אתו הרבה מאד כאב מקפל ומייסר. באופן קבוע נשאתי אתי לכל מקום גם כדורים לשיכוך כאבים וגם אנטיביוטיקה מיוחדת לדלקות בשלפוחית, כדי שאני ״אתפוס״ אותה ממש עם התחושה הראשונה הזו, וכדי שאני לא אתן למצב להידרדר לכדי התקף גדול וכואב.
אני לא האמנתי ש'יוטיפרו' יעזור לי, הרי אצלי זה תמיד מתחיל בקטן ומתגלגל להתקף רציני, אמרתי לעצמי שזה בטח עוד המלצה לסוג של 'חמוציות', שאף פעם לא הצליחו לעזור לי.
אבל טעיתי. אני כל כך שמחה שבעלי החליט לקנות לי חפיסה ראשונה כי זה עזר. אני יודעת שזה בדרך כלל מופיע עם סיום המחזור החודשי אז אני לוקחת 'יוטיפרו' למניעה, וזה עובד לי. הפסקתי עם האנטיביוטיקה!"
המוצר אינו תחליף לאנטיביוטיקה, ואינו מחליף מרשם רופא, אך הוא בהחלט יכול להפחית את השימוש באנטיביוטיקה.
במחקר* שנערך על המוצר, כ-90% מהנשים שנטלו יוטיפרו פלוס A.F. ישר עם זיהוי התסמינים הראשונים, לא נזקקו כלל לטיפול אנטיביוטי. מחקרים נוספים* הראו כי טיפול משולב של יוטיפרו פלוס A.F. ואנטיביוטיקה הצליח להפחית משמעותית את הישנות הזיהומים. מחקרים* גם הוכיחו את יעילות של יוטיפרו פלוס A.F. כטיפול מניעתי לזיהומים בדרכי השתן.
האם יוטיפרו פלוס A.F. יכול לעזור גם למי שחווה דלקת אקוטית בשתן כתופעה חד- פעמית?
בהחלט. כפי שידוע לנשים רבות, הדלקת יכולה להפתיע בכל שעה ביום או בלילה. כאשר הגישה לרופא מתעכבת, חשוב להשיג הקלה מיידית בתסמינים. גשי לבית המרקחת, ובקשי מהרוקח יוטיפרו פלוס A.F., על מנת שתוכלי לטפל בתסמינים באופן מיידי ולסייע בהפחתת התפתחות הזיהום. כשהרופא יהיה זמין תוכלי לפנות אליו להמשך טיפול, במידה והדבר נדרש. חשוב להדגיש כי השימוש ביוטיפרו פלוס A.F. לא פוגע בבדיקות השתן ובבדיקת התרבית או באפשרות ליטול אנטיביוטיקה לאחר מכן. יוטיפרו פלוס A.F. ניתן ללא מרשם רופא בבתי המרקחת וניתן להשיג אותו בכל קופות החולים, ברשתות הפארם ובבתי מרקחת פרטיים.

פורסם לראשונה: 15:59, 16.11.23