מה אתם עושים לפני שאתם מחליטים על היעד לחופשה הבאה שלכם? יותר ויותר ישראלים מחפשים את השוק הססגוני לעשות בו סיור, משריינים מקום במסעדת מישלן שהם חולמים להגיע אליה, בודקים מתי מתקיים פסטיבל אוכל מיוחד - ורק אז מזמינים מלון וטיסה.
אין ספק שתרבות האוכל והקולינריה הפכה בשנים האחרונות למוקד משיכה בתיירות בחו"ל וגם כאן בתיירות פנים, בחופשות מקומיות. כעת יש לכם הזדמנות לחוות את המטבח הישראלי בשיא תפארתו, פסטיבל המטבח הישראלי בחסות אמריקן אקספרס, אשר חוגג את כור ההיתוך של המטבח המקומי עם עשרות אירועים ברחבי הארץ. אירועי השיא של הפסטיבל הם סופי שבוע קולינריים מיוחדים במלונות הדגל של מלונות דן, הכוללים שילוב בין מלון יוקרתי, הופעות מוזיקליות, תכנים מרתקים ומפגש מקרוב עם השפים המובילים חיים כהן, רן שמואלי ורז רהב.
4 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)

ארוחות מיוחדות עם השפים, סיורים והופעות

סופי השבוע כוללים ארוחה מיוחדת עם השפים, ארוחות בוקר עם מיטב התוצרת של חקלאי ישראל, ארוחת ערב שישי מסורתית עם שף המלון, סיורי שוק, טעימות שמן זית ויין, הרצאות של אנשי אוכל ועוד.
4 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)
בסוף השבוע הקרוב, ה-25.11 יגיע שף רן שמואלי להתארח אצל שף גולן ישראל במלון דן אכדיה. סוף השבוע כולל גם הופעת שישי צהריים של אמיר דדון, סיור טעימות בשוק הכרמל, טעימות יין ישראלי עם מומחה יין, הרצאה בנושא שמן זית וטעימות שמן זית ישראלי.
ב-4.12 יגיע שף רז רהב, נסיך המטבח העילי ממסעדת OCD הידועה, להתארח בדן קיסריה ריזורט אצל שף המלון דניאל פוגל, להרפתקה קולינרית חד פעמית. עוד בתפריט: הופעת שישי צהריים מיוחדת של חמי רודנר ודנה ברגר.
סוף השבוע הראשון של הסדרה כלל מפגש בין השף הידוע שף חיים כהן לשף רועי ענתבי במלך המלך דוד, ירושלים, בסוף השבוע שכלל גם הופעות של מיכה שטרית ואסתר ראדא, סיור היסטורי בסמטאות ירושלים ועוד.
4 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)
"הארוחות המיוחדות בנוכחות השפים הן הזדמנות נדירה לפגוש אותם מקרוב ולשמוע על מקורות ההשראה שלהם", אומר דוד קישקה, מיזמי פסטיבל המטבח הישראלי ומומחה קולינרי. "כך החופשה הופכת לחוויה משמעותית, עם ערכים, זיכרונות טובים ומפגשים בינאישיים". סופי השבוע מהווים גם הזדמנות נהדרת עבור שומרי הכשרות להכיר את המטבחים של שפים המנהלים ביום-יום מסעדות שאינן כשרות.

זה הזמן לתת את הכבוד הראוי למסורת ולאיכות של המטבח הישראלי

סופי השבוע של מלונות דן הם חלק מפסטיבל המטבח הישראלי, המורכב מכ-50 אירועים מיוחדים בכל הארץ: ארוחות חגיגיות במסעדות מובחרות, מפגשים אישיים וחוויות עם השפים הכי מעניינים בעולם הקולינריה, סיורים בשווקים ובשכונות, אירועי טעימות שמן זית ויינות ועוד. הפסטיבל נערך במקביל לעונת המסיק ובחסות ענף הזית, על מנת להביא לידי ביטוי שמן זית ישראלי באמצעות טעימות, סיורים בבתי בד וגם בארוחות. יזמי ומפיקי הפסטיבל הם אנשי הקולינריה והתרבות הותיקים נירית וייס, דוד קישקה ויוני פיינגולד.
4 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)
"פסטיבל המטבח הישראלי בא לשים את המטבח המקומי על המפה. זה האירוע הקולינרי הגדול ביותר של השנה", אומר קישקה. "הקורונה חיזקה את הזיקה והרצון לקדם את המטבח הישראלי, החל מחקלאות, בתי הבד, היקבים, המסעדות ועד הבשלנים הביתיים - יש הרבה שקורה במטבח הישראלי, ואנחנו שמחים לשתף את זה", אומר קישקה. "הקולינריה היא ערך תרבותי מקומי ומרכיב משמעותי של הזהות הישראלית".
לפרטים ולהזמנת מקום בסופי השבוע הקולינריים של מלונות דן, היכנסו לאתר מלונות דן ושריינו לעצמכם חוויה מיוחדת>>