ynet מרוויח עמלה מרכישות הנעשות דרך קישורים בכתבה; ואולם מפרט המוצרים/שירותים מתקבל מאתרי הסחר ול-ynet אין אחריות לטעויות אם יחולו ו/או למוצרים/שירותים שלא יסופקו. האחריות לוידוא הנושא חלה על הצרכן מול אתר הסחר.
בשנים האחרונות ניכרת מגמה מובהקת של עלייה ברכישות גרילי גז בישראל, על חשבון המנגל פחמים המסורתי והמוכר, זה שאנחנו פוגשים בכל פארק או פיסת דשא ציבורית ביום העצמאות. גרילים מבוססי גז הם מכשירים יקרים יותר לרוב, גדולים, ובמקרים רבים לא ניתנים לשינוע מעבר למספר מטרים, אלה מוצרים ביתיים שמשמשים משפחות בחצר ביתם או במרפסת. לגריל מחובר בלון גז בגודל משתנה על פי הצורך, וכך הוא יכול לעבוד תמיד.
חלק מגרילים אלו מגיעים עם כירה בצידם, מה שמאפשר להכין ארוחות בסיסיות כמו חביתה או לשמור על חום נמוך את הבשר שזה עתה חומם. הכירה מייתרת לעתים את הצורך במכשיר בישול או חימום נוסף בחצר הבית. זאת הסיבה, כנראה, שבחמש השנים האחרונות, שוק המנגלים מבוססי גז גדל בישראל בכ-10 אחוזים מדי שנה.
את העלייה בדרישה לגרילים אלו ניתן לראות בחנויות המתמחות ואתרי הסחר השונים – יותר ויותר סוגים של גרילי גז צצים להם, מותגים חדשים וטווח מחירים גדול המתאים (כמעט) לכל כיס. חברות בינלאומיות כמו קולמן, צ'ר ברויל, וובר ועוד, לצד מותגים פחות מוכרים או מותגי מדבקה, מתחרות בשוק הצפוף על ליבו וכיסו של הרוכש הפוטנציאלי.
ואין מדובר רק באביזר נוחות או עוד מכשיר המאפשר בישול איכותי, אלא סמל סטטוס של ממש, שבהעדרו חצר הבית או המרפסת נראים חסרים. אירועים רבים מתרחשים סביב מנגל הגז, רק שבשונה ממנגל הפחמים שניתן לשנעו לרוב ליער הקרוב כדי ליהנות מפיקניק משפחתי, כאן כל האירוע הוא בבית. היתרון הגדול הוא שכל מה שצריך כדי לייצר ארוחה דשנה נמצא מתחת לאף, ואין צורך בהתארגנות ובסחיבה מאסיבית: כל הכלים למנגל מושלם, השתייה, הבשר, הסלטים והפיתות – במרחק של כמה מטרים של הליכה למטבח. השירותים קרובים, ואם מתעייפים, אפשר להשתרע על הספה ולצפות בטלוויזיה.

אילו יתרונות יש לגריל גז בהשוואה לגריל פחמים?

נוחות: גריל גז בדרך כלל קל ומהיר יותר להפעלה בהשוואה לגרילי פחמים, ודורש פחות אמצעים. עם סיבוב פשוט של כפתור, אתה יכול להצית את להבת הגז באופן מיידי, ולבטל את הצורך בנוזל הדלקת פחם או בפתחי ארובה. זה הופך את גרילי הגז לנוחים יותר, במיוחד עבור הפעלות צלייה ספונטניות או כאשר הזמן מוגבל.
ניקיון: גרילי גז מייצרים פחות בלגן ואפר (כמעט ללא אפר בכלל לרוב) בהשוואה לגרילי הפחמים המסורתיים. מכיוון שאין פחמים מעורבים בתהליך, נותרות שאריות מינימליות של לכלוך לאחר הצלייה. בנוסף, לגרילי גז יש לרוב מגשי טפטוף או מערכות ניהול שומנים האוספות עודפי שומן, מה שמקל על הניקוי ומפחית את הסיכון להתלקחות של הבשר.
בקרת טמפרטורה: גרילי גז מציעים בקרת טמפרטורה מדויקת, המאפשרת לך להתאים את עוצמת הלהבה עם סיבוב החוגה. רוב הגרילים מגיעים עם מדחום במכסה הגריל, וכך יודעים בדיוק נמרץ כמה חום סופג הבשר, וניתן לווסת חום זה ממש כמו בכיריים במטבח. תהליך זה מאפשר בישול מדויק יותר ושליטה טובה יותר על תהליך הצלייה, מה שמקל על השגת תוצאות עקביות. עם גריל גז, אתה יכול לווסת בקלות את רמות החום עבור טכניקות בישול שונות, כגון צריבה, בישול איטי או צלייה עקיפה.
בסך הכל, הנוחות, הניקיון ובקרת הטמפרטורה שמציעים גרילי גז הופכים אותם לבחירה פופולרית עבור חובבי בישול בחוץ רבים, במיוחד אלה שמחפשים חווית צלייה ללא טרחה.

מהו גריל גז מומלץ ואיך מדריך זה יסייע לכם לבחור את המושלם, עבורכם?

"גריל גז מומלץ" הוא דגם שזוהה על ידי מומחים או ביקורות צרכנים כמציע ביצועים, עמידות וערך מעולים בתחום הבישול בחוץ. מדריך זה נועד לסייע לקוראים בבחירת גריל הגז המושלם על ידי מתן תובנות מקיפות לגבי גורמים שונים כגון גודל, כוח בישול, חומרי בנייה, תכונות ומוניטין של המותג.
על ידי ניתוח שיקולים מרכזיים כמו גודל הגריל, שטח פני הבישול, תפוקת BTU (יחידות תרמיות בריטיות), נוחות השימוש והניקוי, ותכונות נוספות כגון מבערים צדדיים, ערכות רוטיסרי או קופסאות עישון, הקוראים יכולים לצמצם את האפשרויות שלהם כדי למצוא גריל גז שמתיישר עם הגריל שלהם. צרכים והעדפות בישול ספציפיות.
יתר על כן, מדריך זה ידגיש דגמי גריל גז מומלצים בטווחי מחירים שונים, ויבטיח שהקוראים יוכלו למצוא אפשרויות מתאימות בהתאם לתקציב שלהם. בין אם מחפשים גריל קומפקטי למרפסת קטנה או דגם בעל ביצועים גבוהים להתכנסויות בחצר האחורית, מדריך זה יספק תובנות והמלצות חשובות כדי להקל על קבלת החלטות מושכלת ובסופו של דבר יעזור לקוראים למצוא את גריל הגז המושלם להרפתקאות הבישול בחוץ שלהם.

גורמים שיש לקחת בחשבון בעת בחירת גריל גז

מספר מבערים:
מספר המבערים משפיע ישירות על יכולת הצלייה ועל הגיוון. גריל עם 2 מבערים מתאים להתכנסויות קטנות או בישולים אינטימיים, ומציעים מספיק מקום בישול לכמה אורחים. עבור קבוצות גדולות יותר או אירוח תכוף, בחר בגריל עם 4 מבערים או יותר כדי להכיל כמות גדולה יותר של מזון בו זמנית. יותר מבערים מאפשרים בקרת טמפרטורה טובה יותר ויכולת לבשל מאכלים שונים ברמות חום משתנות, מה שמשפר את חווית הצלייה הכוללת.
חוֹמֶר:
קחו בחשבון את החומר של הגריל, שכן הוא משפיע על העמידות וביצועי הבישול. גריל נירוסטה עמיד, עמיד בפני קורוזיה וקל לניקוי, מה שהופך אותם לבחירה פופולרית לשימוש חיצוני. מצד שני, ברזל יצוק שומר היטב על החום ומספק יכולות צריבה מצוינות, אך הוא עשוי לדרוש יותר תחזוקה כדי למנוע חלודה. בחר חומר גריל על סמך העדפותיך לגבי עמידות, שימור חום ודרישות תחזוקה.
גודל וניידות:
בחר גודל גריל שמתאים לחלל החיצוני ולצורכי הניידות שלך. גרילים עצמאיים מציעים מרחב בישול בשפע ומתאימים להתקנות חיצוניות קבועות, כגון פטיו או סיפונים בחצר האחורית. גריל נייד הוא קומפקטי וקל משקל, מה שהופך אותם לאידיאליים עבור טיולי קמפינג, פיקניקים או אירועים אחרים. שקול את השטח הפנוי באזור החיצוני שלך והאם אתה צריך את הגמישות כדי להזיז את הגריל לפעילויות בחוץ בעת בחירה בין אפשרויות עצמאיות לניידות.
תכונות נוספות:
חפש תכונות רצויות המשפרות את הפונקציונליות והרבגוניות של הגריל. מבערי צד מספקים מקום בישול נוסף להכנת תוספות או רטבים בו זמנית עם הגריל הראשי. אזורי חריכה מספקים חום בעוצמה גבוהה לצריבה וקרמליזציה מושלמת של בשרים. ערכות רוטיסרי מאפשרות בישול איטי ואחיד של נתחי בשר גדולים לתוצאות עסיסיות וטעימות. שקול את התכונות הנוספות הללו בהתבסס על העדפות הבישול שלך וסוגי המנות שאתה נהנה להכין על הגריל.
גרילי גז מומלצים
בחירת גרילי הגז המומלצים שלנו נגזרה מתכונות הדגמים השונים, מביקורות של משתמשים ומהיעילות האנרגטית שלהם. אלה חמשת גרילי הגז המומלצים לרכישה:
לפניכם תיאור ממצה של כל אחד מהם. אתם מוזמנים להיכנס לקישורים כדי לקבל מידע נוסף על גרילי הגז המומלצים שלנו.
גריל גז מומלץ מאוד למשפחה עם ארבעה מבערים עוצמתיים וכירת צד, אפשרויות לשלב בין גז לפחמים, או להשתמש בכל אחד מהם בנפרד. הגריל מגיע עם מערכת של שתי רשתות צלייה שמונעות כמעט לחלוטין התלקחות. נקודות נוספות לציון הן אפשרויות הניקוי הנוחות שלו, נורות לד סביב כפתורי ההצתה לעבודה נוחה גם באזור חשוך, ארון גדול ופרקטי ועוד.
יתרונות:
● שילוב גז ופחמים
● עיצוב
● ארון אחסון פרקטי
חסרונות:
● גדול יחסית, לא מתאים לכל מרפסת

גריל גז של חברת סונאב, מותג סיני שמגיע לארץ עם מספר דגמים, הוא גריל נחמד להיכנס איתו לעולם הצלייה. מדובר בגריל לא גדול, נוח, פרקטי, במחיר סביר ועוצמה ממוצעת. יש בו שלושה מבערים למשפחה קטנה, רשת צלייה מברזל שעושה את העבודה כמו שצריך. בנוסף, הוא מגיע עם כירת צד, וכל הטוב הזה במחיר מפתה של כמה מאות שקלים (לא כולל גז והרכבה).
יתרונות:
● פרקטי
● מד טמפרטורה מובנה
● מגש איסוף נוזלים (שומנים)
חסרונות:
● יש עוצמתיים יותר
● בסיסי

3. הגריל המושלם למרפסת: גריל גז 2 מבערים - COLEMAN GALAXY 2
קולמן הוא אחד ממותגי הגרילים האיכותיים בישראל. לא בכדי גריל גז מומלץ זה נכנס לרשימת המנגלים המועדפים שלנו. כל בעל מקצוע מהתחום שמכבד את עצמו, יספר לכם שעם קולמן אי אפשר לטעות: איכות החומרים ללא פשרות, מערכת הצתה מתוחכמת, מערכת מניעת התלקחויות ועוד. בנוסף, מדובר בגריל קטן יחסית, אבל עוצמתי מאוד (30,000 BTU) ומתאים למרפסות גם לא גדולות במיוחד.
יתרונות:
● קומפקטי ונוח
● מותג מוכר ונחשב
● מערכות טכנולוגיות מתקדמות
● עוצמתי מאוד
חסרון:
● יקר יחסית לגודלו

גריל גז של אוסטרליאן שף נותן תמורה מלאה להשקעה הכספית. מדובר בגריל עם 6 מבערים, גדול ואיכותי ומתאים מאוד למי שאוהב לארח. אמנם עוצמת המבערים היא לא החזקה בשוק, אבל הפיזור של החום הוא אחיד, מה שמאפשר צלייה נוחה מכל הכיוונים. כירת הצד היא בונוס. בנוסף, הגריל מגיע עם פותחן בקבוקים מובנה וכמה ווי תליה, כמו לשקית אשפה או שמירה של תבלינים, מה שמשפר את תחושת הנוחות בהפעלה.
יתרונות:
● גדול
● קל לשימוש
● פיזור החום אחיד
● פיצ'רים חמודים כמו פותחן בקבוקים
חסרון:
● עוצמה פחותה מדגמים מקבילים

5. הרולס רויס של הגרילים: גריל גז 4 מבערים של WEBER דגם SPIRIT II E330
וובר, אחת מהחברות המוכרות בעולם בתחום, מציעה גריל מפלדת אל חלד עם ארבעה מבערים עוצמתיים, מראה אלגנטי וחדשני, בשילוב צבעים כסוף ושחור. עשוי מחומרים הטובים בשוק, למכסה הגריל מצורף מדחום מובנה, והמבערים נדלקים בהצתה אוטומטית. הגריל המומלץ הזה קל לתפעול ולשינוע.
יתרונות:
● מותג בינלאומי ותיק ומוכר
● איכות החומרים גבוהה במיוחד
● אחריות נרחבת
חסרון:
● יקר יחסית

כיצד בחרנו את הגרילים המופיעים בסקירה שלנו?

תהליך בחירת הגריל המומלץ מורכב מבדיקה יסודית של חוות דעת הלקוחות, שיח עם צרכנים שהשתמשו בהם ובדיקות מעשיות שלנו.

שאלות ותשובות

1. איזה גודל גריל אני צריך?
קביעת הגודל המתאים של גריל גז תלויה בגורמים שונים כגון צרכי הבישול שלך, שטח פנוי חיצוני ומספר האנשים שאתה מבשל עבורם בדרך כלל. הנה כמה שיקולים שיעזרו לך לבחור את גריל הגז בגודל הנכון:
יכולת בישול: קחו בחשבון את מספר האנשים שאתם בדרך כלל מבשלים עבורם ואת סוגי הארוחות שאתם מכינים. עבור התכנסויות קטנות יותר או משקי בית, גריל עם שטח בישול של כ-200 עד 400 אינץ' רבוע עשוי להספיק. משפחות גדולות יותר או כאלה שמארחות התכנסויות לעיתים קרובות עשויות לדרוש גריל עם שטח בישול בגודל 400 אינץ' רבוע או יותר.
גודל גריל לעומת מקום פנוי: מדדו את השטח החיצוני שבו אתם מתכננים למקם את הגריל כדי להבטיח שהוא מתאים בנוחות ללא צפיפות יתר. שקלו אם אתם מעדיפים גריל עצמאי להתקנה חיצונית קבועה או גריל נייד לגמישות ואחסון קל.
תכונות נוספות: קח בחשבון את כל התכונות או האביזרים הנוספים שאתה רוצה, כגון מבערים בצד, מתלים לחימום או מדפי אחסון. תכונות אלו עשויות להשפיע על הגודל והתצורה הכוללת של הגריל.
תקציב: קבע את התקציב שלך ותעדף את התכונות והגודל בהתאם. בעוד שגריל גדולים יותר עם יותר תכונות עשויים להציע גיוון רב יותר בבישול, הם גם נוטים להיות יקרים יותר.
2. איך מנקים גריל גז?
כדי לנקות גריל גז, התחל בחימום של רשת הצלייה כדי לשחרר כל הפסולת שנותרה מהשימוש האחרון במכשיר. יש לשפשף את הסורגים עם מברשת גריל, ולאחר מכן להסיר ולנקות את כיסויי המבערים. רוקנו ונקו את מגש הטפטוף, אם קיים. חשוב לנגב את החלק החיצוני עם מטלית לחה וחומר לניקוי נירוסטה, במידת הצורך. עוד נושא חשוב שנעשה במהלך הניקיון הוא בדיקת דליפות גז על ידי מריחת תמיסת מים וסבון על החיבורים. הרכיבו מחדש את הגריל ובצעו תחזוקה שוטפת, כגון ניקוי הסורגים לאחר כל שימוש. שגרה זו שומרת על גריל הגז שלך במצב מעולה לבישול בטוח וטעים בחוץ.
3. האם בטוח להשתמש בגריל גז במרפסת?
שימוש בגריל גז במרפסת יכול להיות בטוח אם נעשה כראוי. ודא שהמרפסת מאווררת היטב, הרחק מחומרים דליקים ועומדת בתקנות המקומיות. פקח תמיד על הגריל בזמן השימוש, ולעולם אל תשאיר אותו ללא השגחה. עקבו אחר הוראות היצרן והשתמשו בזהירות כדי למנוע תאונות.
4. מה ההבדל בין גריל גז לגריל פחמים?
גרילי גז משתמשים בפרופאן או בגז טבעי לצורך החימום של רשת הצלייה, ומציעים נוחות עם הצתה מיידית ובקרת טמפרטורה מדויקת. הם נקיים יותר וקלים יותר לשימוש, אך עשויים להיות חסרים את הטעם המעושן המסורתי של גרילי פחמים – שמושך רבים מהאנשים דווקא לסוג גריל זה. גרילי פחמים משתמשים בלבני פחם או גושי פחם לצורך הדלקת האש, מספקים חום עז וטעם מעושן אך דורשים יותר זמן הדלקה וקושי לשמור על הטמפרטורה הרצויה בכל שלב.
5. היכן ניתן לרכוש גרילי גז בישראל?
יש מגוון חנויות ואתרי מסחר המוכרים גרילי גז. יש חנויות מתמחות, גם פיזיות וגם באינטרנט, שמוכרות גרילים ומעשות, וכל מה שקשור לשימוש בהם. גם באתרי סחר ניתן למצוא מגוון סוגים של גרילים. חברות המספקות גז, גם הן מוכרות לרוב את גרילי הגז כחלק מהשירות שלהן.
6. איך ניתן לשלב פחמים בגריל גז?
רוב גרילי הגז אינם מגיעים עם האופציה לשלב פחמים בתוכם, אבל ניתן רכוש מראש כאלו המיועדים לשימוש כפול – גז ופחמים. הגז מסייע בחימום מהיר של רשת הצלייה ושל הפחמים, ואלו מוסיפים את הטעם המעושן שחובבי הז'אנר כל כך אוהבים.
7. מה טווח המחירים של גרילי גז?
טווח המחירים בין גריל גז אחד למשנהו יכול להגיע לאלפי אחוזים! יש גרילים צנועים, לרוב יבוא מסין, במחירים של כמה מאות שקלים. לעומתם, מותגים בינלאומיים, כאלו עם מבערים רבים , כירה ואחריות נרחבת – עשויים להגיע למחירים של אלים רבים של שקלים. לכן, חשוב מאוד לברר מה הצרכים שלכם, לפני רכישת גריל גז מומלץ.
8. איך מחליפים בלון גז?
את בלון הגז מזמינים מחברות הגז המתמחות. הן מספקות את הבלון תוך שבוע או תוך יממה בתשלום נוסף. ניתן להזמין בלון במגוון גדלים, ואם לא זקוקים לבלון גדול, יש גם תחנות דלק בהן ניתן לרכוש בלון גז קטן יחסית.
9. אילו מוצרים נלווים כדאי לרכוש יחד עם גריל הגז?
יש כמה מוצרים שהם חובה כדי לעבוד עם גריל גז בצרוה חלקה ונוחה. ראשית, ערכת ניקוי היא חובה לכל גריל. יש חשיבות לסוגים שונים של מברשות ברזל המיועדות לניקוי גרילי גז, וחומרי ניקוי המיועדים למשטחי נירוסטה ופלדת אל חלד.
בנוסף, כדאי לרכוש מקלות שיפוד שיכולים להקל על הוצאת האוכל מהאש ללא התקרבות אליה. גם כפפות ייעודיות יכולות לסייע להתמודד עם החום הרב.
המתקדמים יכולים להוסיף רשת צלייה ייעודית לכבדים, אבן מיוחדת לאפיית פיצה ועוד.
10. עד כמה הרכבת גריל גז מסובכת?
ברוב המקרים הרכבת גריל גז היא פשוטה למדי, ודומה להרכבת לגו עם חלקים גדולים. הגרילים מגיעים עם הוראות ברורות ופשוטות. ברוב המקרים, החברות שמוכרות את גרילי הגז מעסיקות מומחים המרכיבים את הגרילים, למי שמתקשה או חושש לעשות זאת בעצמו. את בלן הגז חשוב לחבר באמצעות טכנאי גז מומחה.

אוהבים צלייה? גריל גז משולב פחמים GS- Classic 4B + כירה של GRILLSTREAM

צליית ירקות, דגים ובשר הוא חלק מהכיף של פיקניקים וטיולים. אם אתם אוהבים לארח, כדאי לבחור בגריל חזק, עם ארבעה מבערים וכירת צד. הגריל הזה של אמגזית, למשל, הוא גריל גז משולב פחמים GS- Classic 4B + כירה (בצבע שחור), יפהפה, עם אורות לד דולקים מסביב לכפתורי ויסות החום של המבערים.
בגריל זה ניתן להוסיף גם פחמים כדי לחזק את טעם העישון, והניקיון שלו הוא קל ופשוט יחסית. גם פירוק רשת הצלייה הוא קל, ומאפשר לנקות את המבערים ללא מאמץ מיוחד.
ynet מרוויח עמלה מרכישות הנעשות דרך קישורים בכתבה; ואולם מפרט המוצרים/שירותים מתקבל מאתרי הסחר ול-ynet אין אחריות לטעויות אם יחולו ו/או למוצרים/שירותים שלא יסופקו. האחריות לוידוא הנושא חלה על הצרכן מול אתר הסחר.