רבים מוועדי העובדים במגזר הציבורי והפרטי בוחרים להתאגד בסיוע ארגוני עובדים. ההסתדרות הלאומית היא אחד מארגוני העובדים הגדולים הפועלים כיום בישראל.
למה אנחנו זקוקים לארגון עובדים? ואיך הוא מקדם את הזכויות שלנו? מה הייחוד של ההסתדרות הלאומית בנוף? ומה אתם צריכים לדעת לפני שאתם מתאגדים במקום העבודה? שוחחנו עם יואב שמחי, יו"ר ההסתדרות הלאומית, ישראל גנון, יו"ר ועד עובדי התאגדות האוטובוסים, ועם אבנר מלכה, יו"ר ועד מלווי נכי צה"ל ויו"ר עובדי הסיעוד בהסתדרות הלאומית, כדי לענות על כל השאלות האלו.
פאנל ההסתדרות הלאומית

אם כן, אין ספק שהתאגדות עובדים היא דבר חיובי אשר תורם לעובדים ולמשק, כאשר היא מבוצעת בצורה מועילה ומקדמת.
שמחי אומר בראיון כי להסתדרות הלאומית יש חשיבות לאומית בכל הנוגע לקידום העובד, וכי יש לה חשיבה עסקית, פתוחה, צעירה ומתקדמת, 85 שנים אחרי שהוקמה על פי חזונות של זאב ז'בוטינסקי.
( צילום: Baysberg team)

ההסתדרות הלאומית, לדבריו, פועלת לקידום היעדים שהעובדים של ימינו מצפים להם, כמו תוספת שכר, בטחון תעסוקתי, ליווי בעולם הפנסיוני, עולם המיסוי ועוד. בין היתר, ההסתדרות מפעילה רשת מעונות, תנועת נוער עם אלפי חניכים בה משתתפים בני נוער מכל גווני האוכלוסייה. שמחי מספר כי לאחרונה ההסתדרות רכשה את רשת עתיד, הכוללת בתי ספר תיכוניים, הכשרות מקצועיות, מכללה להנדסה וכפרי נוער.
שמחי מספר כי ההסתדרות הקימה צוותי עבודה יחד עם המעסיקים כדי לקדם את העובד במשך השנים ולשמור על הכשרה רלוונטית ועדכנית. במבט קדימה, שמחי אומר כי יש לאחד כוחות ולשתף פעולה, לטובת בניית חברה שוויונית יותר, דרך איגוד ועבודה משותפת בכנסת ובמקומות אחרים. ההסתדרות הלאומית היא גוף שמקשיב לכלל העובדים ומסייע באופן הוליסטי של התאגדות – מו"מ, התארגנות, ליווי, סיוע במישור החברתי, קידום מעמד האישה ועוד.
1 צפייה בגלריה
יואב שמחי, יו"ר ההסתדרות הלאומית
יואב שמחי, יו"ר ההסתדרות הלאומית
יואב שמחי, יו"ר ההסתדרות הלאומית
(צילום: עומר וידר )
שמחי, אשר משמש בתור יו"ר ההסתדרות הלאומית מאז 2007, מספר כי מאז כניסתו לתפקיד הארגון התרחב משמעותית והתמקד בחיזוק העובדים במקום מלחמה עם ההנהלה, תוך הקשבה לצרכי העובדים.

"ממקצוע שהוזנח במשך עשרות שנים, הנהגים זוכים לקידום משמעותי בתנאים"

גנון מספר כי חלק מהייחודיות של ההסתדרות הלאומית נמצא בהתאגדות הנהגים, מקצוע קשוח שהוזנח במשך עשרות שנים והגיע לתחתית מבחינת המעמד של הנהגים. גנון מספר כי לפני 5 שנים הקים גנון במסגרת ההסתדרות את ועד עובדי התאגדות האוטובוסים, מתוך חזון והבנה כי נהג אוטובוס איכותי ומקצועי הוא אינטרס לאומי. את ההצלחות של הפעילות, אומר גנון, רואים מדי חודש, עם השכר שהתרומם, היחס לתקנות תעבורה, הפסקות, חדרי התרעננות, תכניות לטיפול באלימות כלפי נהגים. התאגדות הנהגים איחדה את הוועדים של חברות התחבורה לארגון מקצועי, באופן הכי אותנטי שיכול להיות.
גנון מצהיר כי ישראל יכולה וצריכה להיות המובילה בעולם בכל הנוגע למעמד הנהגים והתחבורה הציבורית, על בסיס הכוח האנושי, הרצון והכלים של ארגון עובדים שעומד יחד איתם בחזון הזה.

מלווי נכי צה"ל נחשבו לשקופים, והיום הם מסתכלים קדימה וגאים בתפקיד החיוני שלהם

מלכה, אשר מלווה נכה צה"ל כבר 30 שנה, אומר כי מלווי הנכים נמצאים במעמד נמוך במיוחד, משום שמשרד הביטחון מעסיק אתם דרך חברות כוח אדם. לפני כ-15 שנה, התנאים הורעו, מה שלא אפשר למלכה להיות אדיש מול צעדים כמו הקפאת שכר והרעת תנאי פנסיה. מלכה החליט להילחם למען המלווים ולמען הנכים, שהקריבו את בריאותם עבור המדינה וזקוקים לליווי החיוני. הקמת ארגון מלווי נכי צה"ל היה אירוע מרגש במיוחד, אחר 5 שנים של מאבק להקמת הוועד, בהן ההסתדרות הלאומית ליוותה אותו בתהליך משפטי ארוך ומורכב.
כיום מלכה מספר כי לאחר ההסכם הראשוני, יש הסכם שני אשר מבטל את דור ב' ומציע תנאים שווים לכל העובדים מכל סוגי הוותק. היעד של מלכה, לדבריו, הוא להגיע למצב שהמדינה לא תעסיק עובדים דרך חברות כוח אדם, ולהמשיך לשפר את תנאי העבודה של המלווים.
איך בוחרים ארגון עובדים שיעמוד לצדכם?
מלכה אומר שצריך לבחור בארגון שמחבק את נציגי העובדים ואת העובדים עצמם. לדבריו, ההסתדרות הלאומית היא סוג של משפחה, סוג של בית.
שמחי מסכם ואומר כי בעזרת כלים מתקדמים, טכנולוגיה ושמירה על רוח צעירה, אפשר להביא שינוי למדינה דרך התאגדות וקידום כלל העובדים והחברה.
לפרטים נוספים - לחצו כאן>>>