ynet מרוויח עמלה מרכישות הנעשות דרך קישורים בכתבה; ואולם מפרט המוצרים/שירותים מתקבל מאתרי הסחר ול-ynet אין אחריות לטעויות אם יחולו ו/או למוצרים/שירותים שלא יסופקו. האחריות לוידוא הנושא חלה על הצרכן מול אתר הסחר.
המקרר הוא אחד המכשירים האלקטרוניים המרכזיים, אם לא המוביל שבהם, כמעט בכל בית, ולראייה - אנחנו משתמשים בו בכל יום, לאורך כל שעות היממה (חלקנו ניגשים אליו אפילו באמצע הלילה) והוא למעשה המרכז הפועם של המטבח.
לפעמים אנו שוכחים עד כמה התפקיד הבסיסי שהוא ממלא (שמירה על טריות המזון שכל המשפחה צורכת) חשוב מאין כמותו.
לכן, לנוכח מגוון היצרנים, שפע הדגמים, הגדלים והתכונות הרבות של מקררים המוצעים כיום, בחירה במקרר מומלץ היא אתגר בפני עצמו. חשוב לגשת אליו מוכנים, כדי להבטיח שישרת אותנו נאמנה לאורך זמן.
התאמת המקרר הנבחר לצרכים שלנו היא אחד הצעדים הראשונים והחשובים בדרך לקנייה. אלו, משתנים ממשפחה למשפחה.
החל מכמות המזון שנאחסן בו, דרך המידות הנכונות, הפונקציות שחשובות לנו, השילוב מבחינת הנראות כחלק מהמטבח, נוחות השימוש בו בסביבת העבודה בעת הכנת האוכל.
בחירה מושכלת של מקרר בהתאם לדרישות העבודה שלנו ממנו, תבטיח שנקבל מענה הולם לצרכים שהגדרנו ותמורה לכסף שנשקיע ברכישתו.
ישנם גורמים רבים המשפיעים על רכישת מקרר חדש, ובהם המבנה (מקפיא עליון או תחתון, מספר הדלתות ועוד), הקיבולת, התכונות השונות שהופכות אותו ממקרר פשוט למכשיר חכם, דירוג האנרגיה (שבו תלויה צריכת החשמל) וכמובן התקציב העומד לרשותנו.
כך למשל, משפחה אחת תעדיף מקרר בעל נפח גדול אך עם תכונות בסיסיות ומראה פשוט, בעוד משפחה אחרת תעדיף להשקיע בקניית מקרר מעוצב, בעל מראה ייחודי המציע פונקציות מתקדמות (כמו למשל, בקרה באמצעות אפליקציה). ישנם עוד גורמים רבים שיש לקחת בחשבון בעת בחירת מקרר מומלץ, ועליהם נרחיב בהמשך המדריך.
קיימים כיום בשוק סוגים רבים של מקררים מומלצים, ואנשי מקצוע או אפילו חברים שאיתם תתייעצו יספקו לכם חוות דעת רבות ושונות על מגוון הדגמים והיצרנים - כל אחד בהתאם להעדפתו ולחוויית המשתמש שלו.
כדי לא ללכת לאיבוד בין שלל האפשרויות חשוב, כאמור, לעשות הכנה מקדימה, ללמוד את התכונות של כל מקרר שאנו מציבים ברשימת המועמדים שלנו ולעמוד בנפרד על כל אחד מהמאפיינים שלו.

סוגי המקררים - מה הכי מתאים לכם?

קיימים מספר סוגים עיקריים של מקררים, הנבדלים זה מזה במבנה ובמספר הדלתות. בשורות הבאות נסקור את היתרונות ואת החסרונות של כל אחד מהם.

מקרר עם מקפיא תחתון

המקפיא בדגמים אלו נמצא בתחתית היחידה, מתחת לתא הקירור המרכזי (הנקרא גם תא המזון).
יתרונות: היתרון העיקרי הוא נוחות הגישה למוצרים היומיומיים, הנמצאים בגובה העיניים. כך, למשל, כאשר תרצו להוציא סיר מרק כבד לא תצטרכו להתכופף אלא תוכלו פשוט להוציא אותו בנוחות.
בנוסף, העובדה שמדפי המקרר אינם נמוכים מונעת בזבוז מיותר של אוכל שלעתים נשכח בחלקים האחוריים.
העיצוב המודרני של מקררים מסוג זה הוא יתרון נוסף עבור מי שנראות המוצר חשובה לו כחלק מעיצוב המטבח. הקיבולת של תא ההקפאה גדולה ביחס למקררים אחרים ומתאפשר מבט מלמעלה על המוצרים הקפואים.
חסרונות: דגמי המקפיא התחתון יקרים יותר. כמו כן צריך להתכופף כדי להוציא מהמקפיא מוצרים, וילדים קטנים שמסתובבים במטבח עלולים לקבל מכה מהדלת העליונה כשהיא פתוחה.

מקרר עם מקפיא עליון

זהו המקרר הסטנדרטי והמוכר, שעדיין מועדף על ידי משפחות רבות בישראל ובו המקפיא ממוקם מעל תא הקירור המרכזי.
יתרונות: מגוון רחב יותר של דגמים - יתרון שיאפשר לכם למצוא בדיוק את מה שאתם מחפשים בהתאם לדרישותיכם. כמו כן, דגמים רבים של מקררי מקפיא עליון יתאימו למי שתקציבם מוגבל, בשל מחירם הנמוך ביחס לדגמי מקפיא תחתון.
מבחינת הנוחות - העובדה שהמקפיא נמצא בחלקו העליון של המקרר מקלה על הוצאת מוצרים קפואים, הנמצאים ממש מולכם.
חסרונות: עבור רבים, בעיקר מבוגרים, קשה להתכופף כדי להוציא מזון מהמדפים בחלק התחתון של המקרר, ולכן מיקום המקפיא בחלק העליון הוא דווקא חיסרון. בנוסף, הקיבולת המרבית של המקרר קטנה בהשוואה לדגמים האחרים (כ־650 ליטר לכל היותר).

מקרר דלת לדלת

מקרר מקביל, המכונה גם מקרר SIDE BY SIDE, הוא מכשיר שבו המקרר והמקפיא באותו הנפח ונמצאים זה לצד זה, כשלכל אחד מהם כמובן דלת נפרדת.
יתרונות: נוחות השימוש - העובדה שכל חלקי המקרר ממוקמים אחד לצד השני, מאפשרת גישה נוחה למוצרים וניצול מרבי של חלל הקירור. בנוסף, דגמים אלו חסכוניים באנרגיה וכמעט כל חלק ניתן להתאמה אישית ולשינוי מבנה הפנים בהתאם לצרכי המשתמש.
חסרונות: לעתים מקררים אלו רועשים יותר ממקררים רגילים, בגלל ריבוי מנועים ומערכת קירור מורכבת.
הטכנולוגיה המתקדמת והתכנון המורכב גם גורמים לכך שדגמים אלו יקרים יותר. קחו בחשבון שתיקונים ותחזוקה עלולים להיות יקרים יחסית בשל קשיים בגישה לחלקי המקרר.

מקררים עם ארבע ושלוש דלתות

דגמים הכוללים מקררים עם מקפיא עליון או תחתון, ומחולקים למספר דלתות (בדרך כלל דלת צרפתית חלקה).
ישנם דגמים שבהם לתא הקירור המרכזי שתי דלתות ולמקפיא שתיים, ובאחרים שתיים ואחת (בהתאמה). מקררים עם חמש דלתות מציעים יחידה נוספת לאחסון מוצרים בטמפרטורות שונות.
יתרונות: נגישות - קל לחלק את המוצרים בתוך המקרר ולצורך זה לנצל גם את הדלתות, המשמשות כמקום אחסון נוסף לבקבוקים, לצנצנות ועוד. המדפים הרחבים שבמרכז המקרר מאפשרים לאחסן תבניות גדולות ומגשים ולהוציא אותם בנוחות.
חסרון: מחיר יחסית גבוה.

תכונות המקרר - למה לשים לב?

למקרר בעידן החדש תכונות רבות שמאפשרות לנו להתאים אותו בדיוק לצרכים שלנו. קחו בחשבון את מגוון התכונות והחליטו אילו מהן חשובות לכם במיוחד בעת הבחירה במקרר מומלץ.
גודל וקיבולת: כשעוסקים בהתאמת הצרכים שלנו למוצר, גודל המקרר ונפח האחסון הם מהשיקולים הראשונים במעלה.
תכנון המקום שבו יעמוד יאפשר להתאים אותו למטבח ולקחת בחשבון את המרווח הדרוש - בהתאם להוראות היצרן - לפתיחת הדלתות לצדדים ולמרחק בין המקרר לבין הקיר (ובין המדף שמעליו, אם מדובר בגומחה).
הנפח הפנימי ישפיע ישירות על כמות המזון שתוכלו לאחסן ולכן הבחירה חייבת להתאים לצרכי המשפחה. שימו לב שהנפח הפנימי יכול להשתנות גם בין מקררים בעלי אותו נפח כללי, בהתאם לעיצוב הפנים.
אפשרויות אחסון: המדפים הם האזורים העיקריים לאחסון מזון במקרר והם משמשים לקופסאות, לאריזות אוכל מוכן ולמאכלים בגודל בינוני.
בדקו מה רוחב המדפים המתאים לכם (צרים יותר במקררי דלת אל דלת ורחבים יותר במקררים של ארבע דלתות), ועד כמה יהיה לכם נוח למקם בהם את המזון.
המגירות משמשות בדרך כלל לאחסון מוצרי חלב, נקניקים ואריזות קטנות יותר, כאשר בחלק מהדגמים הטמפרטורה בהן שונה מהחלל הגדול של המקרר כדי לאפשר שמירה על סוגי מזון ספציפיים.
התאים שבדפנות הדלתות מותאמים לאחסון בקבוקי שתייה (מים או חלב) ובחלקם העליון לצנצנות, כאשר הקיבולת בהם גדולה יותר במקררים SIDE BY SIDE.
טכנולוגיות קירור: תחום זה עבר שינויים רבים במהלך השנים כדי לשפר ביצועים, חסכון באנרגיה, ושמירה על איכות המזון.
הטכנולוגיה המסורתית היא קירור קונבנציונלי (Compressor Cooling), שבה מנוע קומפרסור דוחס את גז הקירור במהירות קבועה ברשת הצנרת. שיטה זו יכולה להיות יעילה ואמינה, אך עלולה לדרוש יותר אנרגיה.
בטכנולוגיית Inverter, הנפוצה במקררים מתקדמים, המדחס מתאים את מהירותו, באמצעות בקרת טמפרטורה מדויקת, לצרכי הקירור ולכן היא יעילה וחסכונית יותר.
טכנולוגיית Multi-Airflow גורמת לפיזור קור באופן אחיד במקרר, מה שמאפשר קירור מהיר ואחיד של כל המוצרים ובכך שמירה על איכות המזון.
במקררים עם טכנולוגיית Twin Cooling פועלות שתי מערכות קירור - כל אחת בנפרד לתא המרכזי ולמקפיא.
שיטה זו תורמת לשמירה על רמות לחות שונות ולמניעת העברת ריחות בין חלקי המקרר, מאריכה את חיי המוצרים ושומרת על איכותם.
חשוב גם להבדיל בין דגמי נו-פרוסט ודי-פרוסט: הראשון הוא בעל מערכת קירור דינמית, המונעת היווצרות קרח במקפיא ומייתרת את הצורך בהפשרה ידנית.
השימוש בה נוח יותר, כמובן, אך היא צורכת יותר אנרגיה. במקפיא די-פרוסט, בעל מערכת הפשרה חצי-אוטומטית, יש נטייה להצטברות קרח על הדפנות ולכן יש צורך להסירו מדי פעם.
מתקן מים ומכונת קרח: שני אביזרים שהופכים את החיים נוחים יותר ומאפשרים אספקה שוטפת של מים קרים וקרח בלחיצת כפתור.
היתרונות ברורים - נוחות מרבית, חיסכון בכסף בכל הקשור לרכישת מים צלולים וזמינות המעודדת שתיית מים מרובה אצל בני הבית.
עם זאת, מחיר דגמים עם מתקן מים/קרח יהיה בדרך כלל גבוה יותר וכדאי לעשות את החשבון עד כמה השימוש בו שווה את הפער במחיר.
תכונות חכמות: בחלק מהדגמים החדשים יש מרכז בקרה לשליטה במקרר, גישה לאפליקציות (התאמת טמפרטורת המקרר מרחוק), הפיכת דלת המקרר לשקופה בלחיצת כפתור על מסך מגע, מנגנון שמירת שבת ועוד.
יעילות אנרגטית - החיסכון שלכם, הרווח של הסביבה: אולי זו נוכחותו השקטה, אולי זו העובדה שאנחנו לא מדליקים ומכבים אותו ולכן גם פחות מודעים לפעולתו, אבל בסופו של יום המקרר צורך לא מעט אנרגיה.
לכן, כצרכנים, אנחנו שואפים לרכוש מקרר שמשתמש בצורה נכונה ויעילה באנרגיה שלו, גם כדי לחסוך בעלויות וגם כדי לשמור על איכות הסביבה.
לשם כך הונהגה שיטת דירוג היעילות האנרגטית, או במלים אחרות - עד כמה המקרר יעיל מבחינת חיסכון באנרגיה.
היעילות האנרגטית מדורגת באמצעות האותיות A (היעילות הגבוהה, החסכונית והירוקה ביותר) עד G.
חשוב לזכור כי בניגוד למכשירים אחרים בבית כמו תנור, דוד שמש או מזגן, המקרר עובד עשרים וארבע שעות ביממה, במשך כל ימות השנה, ודירוג נמוך עלול להעלות באופן משמעותי את חשבון החשמל שלנו.
שימו לב שלצד הדירוג האנרגטי מצוינת על תווית המקרר גם רמת צריכת החשמל השנתית שלו בקילוואט לשעה.
באתר חברת החשמל, באמצעות מחשבון ייעודי, תוכלו לחשב בהתאם לנתונים אלו את עלות צריכת החשמל השנתית של המקרר ולהשוות בין הדגמים השונים.
כדי לוודא שהמוצרים המיובאים לישראל יעמדו בתקני אנרגיה שיבטיחו חיסכון בחשמל וייטיבו עם איכות הסביבה, נכנס לתוקפו בספטמבר 2022 חוק מקורות האנרגיה, המאמץ את התקנות האירופיות המחמירות.
תקנות חדשות אלו העלו את רף הדרישות לדירוג היעילות האנרגטית והיבואנים מחויבים לעמוד בדרישות בהתאם אליהן.

מבחר מקררים מומלצים לשנת 2024

מגוון המקררים המוצעים כיום הוא נרחב וחשוב לבדוק את התכונות ואת המאפיינים של כל דגם שתשקלו לרכוש. הנה חמישה מקררים מומלצים:
1. להיט מכירות אמיתי: מקרר LG GM-U701RSC
אחד המקררים המומלצים הנמכרים ביותר בישראל, בעיקר בזכות השילוב בין יעילות, נפח גדול ביחס למידות הצנועות (496 ליטר בתא המרכזי ו־174 ליטר במקפיא) ולא פחות חשוב - דירוג אנרגטי A שתורם לחיסכון בחשמל.
מדובר בדגם עם מקפיא עליון בשיטת נו-פרוסט המונעת היווצרות קרח, ולפי ביקורת המשתמשים פעולתו שקטה והחלוקה הפנימית שלו מודולארית ונוחה. בשל ממדיו הנוחים והקיבולת הגדולה הוא מתאים בעיקר לזוגות או למשפחות קטנות. המחיר - בין 5,000 ל־6,000 שקלים.
5 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)
יתרונות:
מקרר מרווח, מתאים גם למשפחות
חסכוני בחשמל
עמיד לשנים
שקט
חסרון:
מקפיא לא גדול במיוחד
2. צנוע אך משוכלל: מקרר סמסונג RT43CG6424B1 שחור
מקרר בעל מידות צנועות יחסית, אבל רק בגודל, משום שהתכונות המתקדמות שלו מעניקות לו יתרון. הראשונה היא טכנולוגיית DIGITAL INVERTER הייחודית לסמסונג, מה שמבטיח אורך חיים ועמידות למדחס. לא בכדי יבואן סמסונג מעניק 10 שנות אחריות על המדחס.
כמו כן, למקרר יש טכנולוגיה של AIR FLOW, שדואגת לקירור אחיד של כל חלקי המקרר. נפח התא המרכזי במקרר הוא 323 ליטר ונפח תא ההקפאה - 97 ליטר. המקרר בעל תאורת לד חזקה במקרר, מחירו נע סביב 3,500 שקלים.
5 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)
יתרונות:
● משוכלל
● אחריות נרחבת למדחס
● פרקטי למשפחות קטנות או זוגות
● שקט
חיסרון:
● יעילות אנרגטית E
3. מקרר 4 דלתות מהאהובים בישראל: SHARP SJ8435BL
אחת התכונות הבולטות של מקרר ארבע דלתות זה היא פעולת המדחס בשיטת I-TECH INVERTER. מהירות המדחס משתנה לפי התנאים שמסביב למקרר, כך שאם הדלת פתוחה או שמעט מוצרים מאוחסנים בו, הקירור ייעשה בהתאם ובכך מובטח חיסכון באנרגיה, בלי הפתעות מיותרות בחשבון החשמל.
המקפיא נמצא בחלק התחתון, ולמרות שהנפח הכללי של המקרר אינו גדול (472 ליטר), ביקורות המשתמשים מעידות כי התא המרכזי מרווח ונוח, גם לתבניות ולכלים גדולים. המקרר, שמתאים למשפחות בינוניות, מצויד במערכת נטרול בקטריות וחיידקים ייחודית לשארפ, המבטיחה את טריות המזון. הדירוג האנרגטי A והמחיר נע בין 4,500 ל־5000 שקלים.
5 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)
יתרונות:
● דגם ותיק, מוכר ואהוב בישראל
● שקט ואיכותי
● דירוג אנרגטי גבוה
● מעוצב
חסרון:
חסר מעט עומק, לקירור בתבניות גדולות וכד'
מקרר מקפיא תחתון עם שתי דלתות ובעל נפח של 394 ליטרים בתא המרכזי ו־160 ליטר בתא ההקפאה, המחולק לשלושה תאים ומגש מסתובב לקוביות קרח - עיצוב שהופך את השימוש בו לנוח במיוחד. על פי ביקורות המשתמשים המקרר שקט ומרווח, ומחירו אטרקטיבי לדגמים בגודל זה.
תכונה בולטת שלו היא טכנלוגיית blue zone - אספקה קבועה של קרני אור כחול במגירת הפירות והירקות המאפשרות להם את המשך תהליך הפוטוסינתזה גם כשהם במקרר ובכך את השמירה על טריותם. הדירוג האנרגטי A והמחיר בין 3,600 ל־5,500 שקלים.
5 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)
יתרונות:
● מקרר גדול
● סידור פנימי מעולה ודינמי
● תאורה מוצלחת
● מקפיא עם מגרות
חסרון:
פלסטיקה עדינה
5. המקרר המושלם למשפחות גדולות: Hisense RT102
מקרר מומלץ למשפחות גדולות בשל הקיבולת הגבוהה שלו - 520 ליטר בתא המרכזי ו־150 בתא ההקפאה. אחד היתרונות המשמעותיים שלו מלבד הנפח, הוא מערכת המקפיאה במהירות כמויות גדולות של מזון שהכנסתם זה עתה למקפיא - תכונה חשובה כאשר חוזרים למשל מקניות עם מוצרים רבים.
בנוסף מכיל המקרר יצרן קרח אוטומטי ובר מים פנימי המאפשר אספקת מים שוטפת ללא צורך למלא בקבוקים. הדירוג האנרגטי B והמחיר בין 6,900 ל־8,900 שקלים.
5 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)
יתרונות:
● ענק
● ייצור קרח ובר מים פנימי
● שקט
● מקפיא מהיר
חסרונות:
פלסטיקה עדינה
כפי שפירטנו במדריך זה, קיימים גורמים רבים שיש לקחת בחשבון בעת קניית מקרר מומלץ חדש. חישבו מה הצרכים שלכם ועל אילו דרישות תרצו שהמקרר יענה.
אם מדובר במשפחה קטנה או בזוג, למשל, תוכלו להסתפק במקרר בעל נפח קטן יחסית, בניגוד למשפחה גדולה שזקוקה למקום אחסון רב עבור המזון.
לאחר מכן, בדקו מה המידות האפשריות עבור המקרר שלכם ביחס למטבח, כך שישתלב בנוחות בסביבת העבודה.
הקפידו לוודא מה דירוג היעילות האנרגטית שלו כדי לחסוך בעלויות חשמל וקבלו החלטה בנוגע לתקציב שתעמידו לרכישה זו. במסגרת מדריך זה מנינו גם את התכונות השונות של מקררים מומלצים, וכדאי להתעכב על כל אחת מהן כדי לעשות את הבחירה הנכונה עבורכם.

שאלות נפוצות:

מה גודל המקרר המתאים?
ככלל, כשאתם מחליטים על גודל המקרר - מידותיו החיצוניות והנפח הפנימי - כדאי לבדוק את צרכי המשפחה שלכם. עבור משפחה ממוצעת יתאים מקרר בנפח כ־600-550 ליטר, בעוד שעבור זוג או משפחה קטנה יתאים מקרר בנפח 400 ליטר.
אילו תכונות הכי חשובות במקרר?
גם כאן התכונות החשובות משתנות לפי הצרכים וההעדפות האישיות של כל משתמש, אך ישנן כמה עיקריות שכדאי להקפיד עליהן.
יעילות אנרגטית: מקרר בעל דירוג אנרגטי גבוה יחסוך לכם בהוצאות חשמל לטווח הארוך ויפחית את השפעתו על הסביבה.
אחסון ונגישות: חשוב לוודא שהמקרר מציע מספיק מקום בהתאם לצרכים שלכם ושהסידור הפנימי שלו נוח עבורכם. טמפרטורה יציבה: מקרר עם מערכת שליטה מתקדמת ישמור יותר על איכות מוצרי המזון.
כמה עולה מקרר מומלץ איכותי בישראל?
טווח המחירים של מקררים למשפחות נע בין 3,500 שקלים עד 20 אלף שקלים עבור המשוכללים והחכמים ביותר.
כיום, ניתן לקנות בישראל מקררים מומלצים בעלי נפח אחסון מ־400 ליטר ועד 600 ליטר במחירים הנעים בין 3,500 שקלים ל-10,000 שקלים.
מה ההבדל בין דלת צרפתית לבין מקרר SIDE BY SIDE?
מקרר עם דלת צרפתית הוא בדרך כלל בעל שתי דלתות לתא הקירור המרכזי, הנסגרות אל קו האמצע. דלת צרפתית נותנת תחושת מרחב ועשויה להיות נוחה יותר לשימוש במקרר גדול. מקרר SIDE BY SIDE מציע שתי דלתות שוות עם מקרר בצד אחד ומקפיא בצד השני, הנפתחות כלפי חוץ.
האם מקרר מקפיא תחתון חסכוני יותר באנרגיה?
מקררים עם מקפיא תחתון נחשבים במקרים רבים לחסכוניים יותר, בין היתר בזכות חומרי בידוד מתקדמים המאפיינים אותם. בנוסף, הימצאות המקפיא בחלק התחתון של המקרר תגרום לנו לפתוח אותו פחות במהלך היום ובכך לחסוך באנרגיה.
מה הדרך הנכונה לנקות ולתחזק את המקרר?
השתמשו בחומרי ניקוי עדינים המבוססים על שמנים טבעיים, או נקו בעזרת מטליות עם מעט מים חמים וסבון כלים. אסור להשתמש בחומרי ניקוי המכילים אקונומיקה, תרסיסים להסרת שומנים או חומרי חיטוי אחרים שעלולים לגרום להרעלה.
בדקו מפעם לפעם שכל המדפים תקינים ואינם סדוקים, שאין שאריות מזון שנשכחו ונרקבו, ושהטמפרטורה שמספק המקרר היא אכן זו הרצויה לשמירה על המזון.
מה אורך החיים של מקרר?
כשמדובר במקררים מהדגמים הזולים והפשוטים יותר - אורך החיים הוא בין שש לשמונה שנים. מקררים איכותיים יותר מחזיקים כ־15 שנה.
מה עלי לעשות עם המקרר הישן כשאני קונה חדש?
החוק לטיפול סביבתי במוצרי חשמל ואלקטרוניקה קובע כי המשווק מחויב לפנות את המקרר הישן בעת אספקת המקרר החדש, ללא תשלום נוסף מצדכם.
האם כדאי לקנות מקרר עם מתקן מים ומכונת קרח?
מתקן מים ומכונת קרח הופכים את החיים נוחים יותר, חוסכים בעלויות קניית מים ומגבירים את תדירות השתייה של בני המשפחה. עם זאת, מקררים מדגמים אלו יקרים יותר ושיקול הכדאיות הוא בידי הצרכן.
אילו תכונות קיימות במקררים חכמים?
מקררים חכמים כוללים מגוון של תכונות מתקדמות, בהן מסך מגע וחיבור לאינטרנט המאפשרים לשלוט על הטמפרטורה, להגדיר התראות באמצעות אפליקציה, להציג מצבי תפריטים ולקבל התראות לטלפון הנייד במקרים שבהם, לדוגמה, הדלת נשארת פתוחה או כשהטמפרטורה עולה מעבר לטווח תקין.
תכונה חכמה נוספת מאפשרת לסרוק את המזון שבמקרר ולקבל המלצות אודות הפריטים, לרבות תאריך התפוגה שלהם.
ynet מרוויח עמלה מרכישות הנעשות דרך קישורים בכתבה; ואולם מפרט המוצרים/שירותים מתקבל מאתרי הסחר ול-ynet אין אחריות לטעויות אם יחולו ו/או למוצרים/שירותים שלא יסופקו. האחריות לוידוא הנושא חלה על הצרכן מול אתר הסחר.