כולנו כבר מכירים את רודוס, מיקונוס וסנטוריני. איי יוון הם יעד פופולארי במיוחד בקרב ישראלים, בשל היתרונות הברורים שהם מציעים: חופים מהממים, מלונות יפים, אטרקציות, אוכל משובח ואווירה ים תיכונית שמחה. היעד היווני הבא, שעד כה לא היה פתוח לטיסות ישירות מישראל, הוא חצי האי פלופונס. מדובר בחבל ארץ בתולי וקסום המעניק חוויית נופש ייחודית עם חופים חוליים מהיפים ביוון לצד מי טורקיז צלולים, כפרים הרריים וטברנות אותנטיים, אתרים היסטוריים ידועים כמו אולימפיה, בה נערכו המשחקים האולימפיים בעת הקדומה, ספרטה ורבים אחרים. בפלופונס יש אטרקציות בשפע כמו נסיעה ברכבת היסטורית העוברת בקניון צר לאורך נחל שוצף בין הרים עם נוף משגע (רכבת דיאקופטו-קלבריטה), שייט קצר לאיים היפים זקינטוס ולפקדה, ואפילו פארק המים הגדול ביוון נמצא בחצי האי. מדריך התיירות "לונלי פלנט" הגדיר את פלופונס כ"אזור האותנטי ביותר ביוון", ועכשיו גם ישראלים יכולים להכיר את האזור ולגלות את קסמו.
מחודש מאי הקרוב חברת התיירות המובילה אשת טורס תציע בבלעדיות חבילות נופש וטיסות ישירות לפלופונס. זה יעד נפלא לחופשת קיץ מושלמת, שכן הטיסה לשם קצרה ויש בו בתי מלון מפנקים בדירוג גבוה - והכל במחירים נוחים. אשת טורס מציעה טיסה ישירה לשדה התעופה ארקסוס, הקרוב לעיר פטרס, העיר השלישית בגודלה ביוון. לשדה התעופה ארקסוס יתרון חשוב על פני שדה התעופה באתונה: הנסיעה ממנו אל המלונות בצפון-מערב פלופונס קצרה משמעותית.

הטיסות הישירות של אשת טורס יבוצעו במטוסי חברת סאן דור וייצאו פעמיים בשבוע בימים ראשון וחמישי. החל מיולי-אוגוסט תתווסף טיסה גם ביום שלישי. הטיסות ימריאו מישראל ב-13:30 ויחזרו לישראל בשעה 17:00. המחיר לטיסות ישירות לפלופונס, כולל כבודה, הוא החל מ-399 דולר הלוך-ושוב.
ענף התיירות בפלופונס מפותח במיוחד, עם מלונות מפוארים השייכים לרשתות הטובות והמנוסות ביוון. אשת טורס תשווק בבלעדיות בפלופונס מלונות יוקרתיים ברמת 5 כוכבים או 4 כוכבים באירוח מסוג "הכל כלול" או חצי פנסיון. כל המלונות ממוקמים על רצועת חוף, והם בסמוך לכמה מהמקומות היפים ביותר בחצי האי. חופשה ל-3 לילות במלון 5 כוכבים Aldemar Olympian Village על בסיס "הכל כלול", כולל טיסות, תעלה בחודש מאי החל מ-549 דולר לאדם, בחבילה משפחתית של זוג + 2 ילדים. אשת טורס מציעה מגוון הנחות והטבות למקדימים להזמין לקיץ.
על מנת שתוכלו לבחור את המלון הנכון לחופשה שלכם, אספנו עבורכם המלצות לפי סוג החופשה שחלמתם עליה.

כפר נופש "הכל כלול" עם חוף פרטי ועשרות בריכות

כפר הנופש Aldemar Olympian Village (5 כוכבים) ממקום באזור הכפר סקאפידיה, מרחק של כ-30 ק"מ מאולימפיה העתיקה. המלון פרוס על פני שטחים עצומים, ביניהם רצועת חוף פרטי קסומה. ברחבי המלון מפוזרות מספר בריכות גדולות במתחם הכללי, ועשרות בריכות קטנות הצמודות לחדרים השונים (בסה"כ מפוזרות בשטח המלון כ-40 בריכות), ויש גם מגלשת מים בתוך המלון.
6 צפייה בגלריה
aldemar olympian village
aldemar olympian village
aldemar olympian village
(צילום: יח"צ מלונות)
המלון הוא 'הכל כלול', עם חדר אוכל עשיר וברים מסביב לבריכה ולחוף, מה שהופך אותו למושלם עבור משפחות וזוגות גם יחד. עם מתחם ספא, פעילויות במלון ומסביב לו מסעדות ואטרקציות - מדובר בחופשה מושלמת.
בכפר סקאפידיה הסמוך תוכלו לבקר בחוף השקט, הנקי והמרגיע, לאכול במסעדות האותנטיות שבמקום ולהתרשם ממנזר סקאפידיה, אחד המנזרים השמורים ביותר בחצי האי פלופונס, אשר נבנה במאה ה-14 על גבעה ירוקה ליד הים.
מרחק נסיעה קצרה יביא אתכם לשרידי אולימפיה העתיקה, מתחם שהתפרסם בעקבות קיום המשחקים האולימפיים של העת העתיקה בשטחו, משנת 776 לפנה"ס ועד לביטולם ב-394 לספירה. המתחם האולימפי באולימפיה הוא אחד היעדים המתויירים בחצי האי, ולכן כדאי להגיע אליו בשעות הבוקר המוקדמות או אחרי הצהריים.

מתחם Grecotel – מלונות מפנקים עם פארק מים עצום

מתחם המלונות של רשת Grecotel בפלופונס ממוקם ליד עיירת הנופש קיליני, על רצועת חוף פרטית קסומה וחולית באורך 2 ק"מ ועל פני שטח ירוק של 2,000 דונם. כל מלון עם ייחוד משלו והמתחם כולל את פארק המים הגדול ביוון, אליו יש גישה לאורחי המלונות שבמתחם. נמל קיליני ממוקם מרחק נסיעה קצר מהמלונות, ממנו אפשר להפליג לאי זקינתוס. בכל אחד מהמלונות תוכלו לעשות טיפולים מגוונים בספא מפנק, להשתתף בחוגי ספורט כמו יוגה ופילאטיס על חוף הים, ליהנות מאטרקציות ימיות כמו סאפ, אופנועי ים ושיט בסירה, או לרכוב על סוסים ועל אופניים בשטח המתחם העצום. בסמוך לעיירה קיליני נמצאים המעיינות החמים "לוטרה קיליני".
מלון Grecotel Olympia Oasis & Aqua Park (5 כוכבים), הוא מלון "הכל כלול" המהווה חלק מהמתחם של Grecotel בקיליני. המלון בנוי על רצועת חוף חלומית וכולל שטחים עצומים. למלון כל הנתונים שהופכים אותו לחופשה משפחתית מפנקת: גישה לפארק המים הגדול ביוון, מועדון ילדים עם מגוון פעילויות ואטרקציות, אירוח מסוג 'הכל כלול', רצועת חוף פרטית, מגוון בריכות, ספא, מגוון פוד-טראקס בארוחת הצהריים ועוד. זה השילוב המושלם של חופשת הכל כלול ברמה הכי גבוהה שיש, עם מגוון אטרקציות לילדים ולמשפחה.
6 צפייה בגלריה
olympia-oasis
olympia-oasis
olympia-oasis
(צילום: יח"צ מלונות)
למי שמחפש נופש יוקרתי עוד יותר, מלון Grecotel la Riviera (5 כוכבים) שבמתחם מציע חוויית נופש אקסקלוסיבית עם עיצוב קלאסי ואלגנטי, ויש בו גם מסעדת גורמה. המלון ממוקם בצמוד למלון אולימפיה אואזיס, ויש לו חוף פרטי משלו. גרקוטל לה ריביירה מציע נופש על בסיס חצי פנסיון, כך שהמלון מתאים לזוגות או למשפחות המעוניינות בנופש יוקרתי במיוחד. לאורחי המלון יש גישה לפארק המים, ובנוסף הם יכולים ליהנות מספא מפואר, מגוון בריכות, ועוד.
6 צפייה בגלריה
grecotel-la-riviera
grecotel-la-riviera
grecotel la riviera
(צילום: יח"צ מלונות)
המלון הכי יוקרתי במתחם הוא מלון Mandola Rosa Grecotel Boutique Resort (5 כוכבים). מדובר במלון מפואר עם סוויטות ו-וילות פרטיות, והוא נחשב למוצר הפרימיום של רשת גרקוטל. המלון ממוקם בקצה רצועת החוף של המתחם וכולל בריכת אינפינטי עם מים מתוקים המשקיפה על הים, בריכה מקורה, ספא וגם לאורחי מלון זה יש גישה לפארק המים במתחם.
למי שמחפש נופש רגוע בתוך היער כדאי לבחור במלון המפנק Grecotel Ilia Palms (4 כוכבים). מדובר במלון נוסף במתחם גרקוטל על בסיס 'הכל-כלול', אשר נמצא בחלק האחורי של המתחם, ממש בתוך היער. הנוף המיוער מציע קונספט רגוע יותר, לחובבי הנופש השקט, מה שהופך את המלון למתאים יותר עבור זוגות שרוצים להתפנק באירוח "הכל כלול". גם מלון זה כולל גישה לחוף פרטי, לפארק המים ולספא שבמתחם.

חופשת בטן-גב בשילוב חוויה אורבנית בפטרס

למי שרוצה לשלב חופשת בטן-גב עם קצת חוויה עירונית, ההמלצה היא מלון Grecotel Casa Marron (4 כוכבים). מדובר בכפר נופש "הכל כלול" השייך גם הוא לרשת Grecotel ונמצא בחוף פרטי בלאקופטרה ביץ‘. המלון ממוקם במרחק של כ-30 ק"מ מפטרס, העיר השלישית בגודלה ביוון. Casa Marron הוא מלון קסום ואופציה נהדרת ליהנות מחופשת "בטן-גב" על חוף הים בשילוב חופשה עירונית. זוגות ימצאו בו אפשרות להתבודד בכפר נופש אינטימי עם עיצוב ייחודי, ומשפחות יוכלו ליהנות מפעילויות ואטרקציות לילדים וממגלשת מים בתוך המלון, לצד 5 בריכות שחייה.
6 צפייה בגלריה
casa-marron
casa-marron
casa-marron
(צילום: יח"צ מלונות)
הקרבה לאטרקציות העירוניות של פטרס מאפשרת לשלב בין חופשה נינוחה לשופינג, מרכזי בילוי, מסעדות וברים. המסעדות ובתי הקפה מרוכזים סביב כיכר גאורגיו (Georgiou) וכיכר פסילה אלוניה (Psila Alonia). אחת המסעדות הפופולאריות בעיר היא סיניאלו (Sinialo), וכדי ליהנות מחוויה עם תפריט מקומי ומקורי, מומלץ להגיע למסעדת סלומריה (Salumeria). הקניונים המומלצים בעיר הם קניון פטרה (Patra Mall), מרכז הקניות קולה (Kolla) וקניון Veso Mare.

היסטוריה אולימפית וחצי אי שהפך לאי

הפלופונס שבדרום יוון הוא חצי אי, שהפך בפועל לאי אחרי כריית התעלה הקורינתית. כיום אפשר להגיע אליו עם גשרים, במעבורת או בטיסה, כמובן. בחצי האי פרחה בעבר התרבות המיקנית והתרחשו בו אירועים רבים מההיסטוריה היוונית העתיקה, כך שאפשר למצוא בו עתיקות מסקרנות ונקודות ציון היסטוריות.
6 צפייה בגלריה
olympia-oasis
olympia-oasis
olympia-oasis
(צילום: יח"צ מלונות)
בכל הנוגע לטבע, פלופונס הוא מקום בתולי וקסום, הידוע בחופים חוליים עם מי טורקיז, ומעליהם מתנשא נוף הררי מרשים ביותר, עד לקצוות ההרים המושלגים של רכס הרי טייגטוס.
בין הנופים המהממים אפשר למצוא אתרים ארכיאולוגיים מרתקים , כמו האתר של מיקנה, המקדשים המופלאים והתיאטרון של אפידאוורוס, עתיקות מיסטרס ואתר המשחקים האולימפיים של אולימפיה - מקומות שעיצבו את ההיסטוריה של יוון העתיקה.
"הטיסות לפלופונס הן בשורה אמיתית לקהל הישראלי שאוהב את יוון אבל שבע מרודוס וכרתים, וצמא לגלות אזורים חדשים", אומרת שירלי כהן עורקבי, סמנכ"ל חברת אשת טורס. "במרחק טיסה של פחות משעתיים, צפון מערב הפלופונס מתאים לכולם – אוהבי הריזורטים והקניות, חובבי הטבע וההיסטוריה, משפחות, צעירים ומטיילים עצמאיים. זהו יעד בתולי שהולך והופך למבוקש בקרב תיירים מאירופה ומרוסיה, שהעדרם מהשוק מעניק לקהל הישראלי הזדמנות לגלות יעד חדש במחירים אטרקטיביים. אין לנו ספק שהיעד יהפוך לאחד מהמובילים ביעדי הקיץ השנה".
6 צפייה בגלריה
grecotel aqua world
grecotel aqua world
grecotel aqua world
(צילום: יח"צ מלונות)
לא משנה אם אתם מתכננים חופשה משפחתית מלאת חוויות או נופש זוגי רגוע ויוקרתי, חבילות הנופש הבלעדיות של אשת טורס לפלופונס ייקחו אתכם בטיסה ישירה אל היעד הלוהט הבא של יוון.
נתראה בפלופונס!