זינוק בשיעור האינפלציה, מחירי הדירות ומחירי השכירות

מדד המחירים לצרכן חודש יולי עלה בלא פחות מ-1.1%, והאינפלציה השנתית בישראל מגיעה כעת ל-5.2%, עדיין נמוכה מאוד יחסית לרוב מדינות המערב, אך מדובר בעלייה משמעותית מאוד.
לפי הנתונים המעודכנים של הלשכה המרכזי לסטטיסטיקה, עליות מחירים בולטות נרשמו בסעיפי פירות טריים שעלו ב-8.5%, תחבורה שעלה ב-3.3%, דיור שעלה ב-1.2%, תרבות ובידור שעלה ב-1.2% וסעיף שונות שעלה ב-1%. ירידות מחירים בולטות נרשמו בסעיף הלבשה והנעלה שירד ב-4% .
מנתוני הלמ"ס, גם מדד מחירי הדירות, שנמדד בנפרד משאר המחירים לצרכן, נמצא בעלייה. מהשוואת מחירי העסקאות שבוצעו בחודשים מאי 2022-יוני 2022 לעומת מחירי העסקאות שבוצעו בחודשים אפריל 2022-מאי 2022, מחירי הדירות עלו ב-2% ובכך השלימו עלייה של 17.8% לעומת התקופה המקבילה אשתקד (מאי 2021-יוני 2021). בחודש שעבר השיעור השנתי של עליית מחירי הדירות עמד על 15.9%.
1 צפייה בגלריה
אנשים קונים בסופר, דירה למכירה
אנשים קונים בסופר, דירה למכירה
(צילום: דנה קופל וצביקה טישלר)
מדד מחירי תשומות הבנייה למגורים עלה ב-0.5% בחודש יולי 2022, וב-12 החודשים האחרונים (יולי 2022 לעומת יולי 2021) עלה מדד מחירי תשומות הבנייה למגורים בשיעור של 6.8% - מה שצפוי להוביל לעליות מחירים נוספות בהמשך.
בלמ"ס מדווחים גם כי סעיף שכר דירה ללא שכירות ציבורית עלה ב-0.6%, אך מציינים כי 86% לערך מהשוכרים מצויים תחת חוזה קיים ולכן המדד לגביהם נותר כמעט ללא שינוי, עבור 10% מהשוכרים אשר חידשו חוזה נרשמה עליה של כ-3.5% ועבור 4% מהשוכרים (דירות במדגם בהן הייתה תחלופת שוכר) נרשמה עלייה של כ-7%.
למרות העלייה בשיעור האינפלציה, ישראל עדיין הרחק מאחור בהשוואה לאינפלציה בארה"ב שעומדת כעת על קצב שנתי של 8.5%, ושיעור של 9.4% בבריטניה.
וברקע נתוני האינפלציה, הוועדה המוניטארית בבנק ישראל, בראשות הנגיד פרופ' אמיר ירון, צפויה להחליט כבר ב-22 באוגוסט על העלאה רביעית ברציפות של הריבית הבסיסית במשק. מה שנותר להכרעה הוא רק שיעור ההעלאה שיעמוד ככל הנראה על 0.25%-0.5%.
לקריאה נוספת

סיפורי היום

נפרדים מהמאסטרו: צביקה פיק הובא למנוחות בנוכחות משפחתו וחבריו בדרך לשביתה ב-1 בספטמבר? המו"מ על שכר המורים עדיין תקוע אחרי מחאות וחסימת כבישים ברחבי הארץ, בג"ץ הורה לא לנתח את גופת הילד שנחנק למוות רמי גרינברג, ראש העיר פתח תקווה החשוד בקבלת שוחד, יישאר במעצר. סנגורו הלין: "יש פרעושים וקרציות, זו פגיעה בצלם אדם" הותר לפרסום: ראש מועצת לקיה חשוד בתקיפת אשתו ובעבירות פוליגמיה

התחזית

הערב והלילה יהיה בהיר עד מעונן חלקית. מחר תחול עלייה קלה בטמפרטורות בעיקר בהרים ובפנים הארץ.

נתון אחד ביום / ירון דרוקמן

לא רק מספר המאומתים לקורונה נמצא בירידה, אלא גם מספר הבדיקות ובשבת נרשם שיא שלילי של בדיקות שפועחנו – 4,319. מתחילת החודש בוצעו כ-198 אלף בדיקות קורונה, כלומר ממוצע של מעט יותר מ-14 אלף ליום. לשם השוואה בחודש יולי בוצעו כ-840 אלף בדיקות, כלומר כ-26,250 מדי יום.
בחודש ינואר, בשיא הגל החמישי, פוענחו קרוב ל-10.8 מיליון בדיקות קורונה, כלומר כמעט כ-350 אלף בממוצע ליום. כך שייתכן שמספר הבדיקות בכל אוגוסט יהיה קרוב לזה של יום ממוצע בינואר.

מה חיפשו היום בגוגל?

ריאל מדריד. אלופת אירופה וספרד פתחה אתמול את עונת 2022/23 בליגה הספרדית עם מהפך וניצחון נגד אלמריה.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

הסודות של מאר א-לאגו: פשיטת סוכני ה-FBI על אחוזתו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ לא הגיעה משום מקום. מה הם חיפשו שם? האזינו לפרק של הכותרת - פודקאסט החדשות היומי של ynet.
היסטוריה ישראלית במרתון: כסף לטפרי, ארד לאיילה וזהב קבוצתי באליפות אירופה במינכן
גם גן העדן של עיראק הפך למדבר
איחור אופנתי: מנכ"ל פייזר אלברט בורלא נדבק לראשונה בקורונה
בדקנו את בריכות הגג השוות בתל אביב. כמה זה יעלה לכם?