"אחרי שנחסל את חמאס, אני אפעל להבטיח שעזה לא תהווה יותר איום"

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם הערב הצהרה קצרה על המשך המטרות - ואותת על עתידו הפוליטי עם רמז ולפיו הוא לא מתכוון לקחת אחריות אישית על המחדל שהוביל למתקפת הפתע ב-7 באוקטובר. "ואחרי שנחסל את החמאס, אני אפעל בכל כוחי כדי להבטיח שעזה לא תהווה יותר שום איום על ישראל. לא חמאסטאן ולא פת"חסטאן".
עד כה, הדבר הקרוב ביותר ללקיחת אחריות מצד ראש הממשלה היה כשאמר כשבועיים לאחר השבת השחורה: "ה-7 באוקטובר היה יום שחור בתולדותינו. כולם יצטרכו לתת תשובות - גם אני, אבל כל זה יקרה אחרי המלחמה", אמר נתניהו והוסיף: "כראש הממשלה אני אחראי להבטחת עתידה של המדינה - וכעת תפקידי להוביל את העם לניצחון מוחץ".
דבריו של בנימין נתניהו
(צילום: דוברות רה"מ)
עד כה לקחו אחריות, בין היתר, שר הביטחון יואב גלנט, קודמו בתפקיד השר בני גנץ, שר האוצר בצלאל סמוטריץ', בכירי מערכת הביטחון בהם ראש אגף המודיעין (אמ"ן) אהרון חליוה, אלוף פיקוד העורף רפי מילוא, הרמטכ"ל הרצי הלוי, מפקד חיל האוויר תומר בר, ראש שב"כ רונן בר וראש המל"ל צחי הנגבי.

כ-30 שיגורים במטח למרכז, לשפלה ולדרום - רובם יורטו ע"י כיפת ברזל

מעט לאחר השעה 13:30, אזעקות הופעלו בתל אביב, בני ברק, רמת גן, פתח תקווה, ראשון לציון, הרצליה, הוד השרון, רמת השרון, רעננה, כפר סבא, אשקלון ונס ציונה. לא דווח על נפגעים. רסיסי רקטות נפלו בכמה ערים, בהן אשדוד וראשון לציון.
בין היתר, נפלו רסיסי רקטה בבית ספר בתל אביב. בבית הספר אמרו כי כל הילדים הגיעו בזמן למרחבים המוגנים ולא היו נפגעים. לא נגרם נזק. רסיסי רקטה קטנים נפלו גם בשני בתי ספר סמוכים. כמו כן, רסיסים נפלו גם בשטחי בתי ספר בכפר סבא וגבעת שמואל, אין נפגעים ולא נגרם נזק. גם ברמת השרון נפל רסיס בחצר גן ילדים.

לפחות 10 נרצחים ועשרות פצועים מירי במרכז פראג, החשוד קפץ אל מותו

עשרה בני אדם נרצחו ועשרות נוספים נפצעו מירי אחר הצהריים באוניברסיטת קארל שבמרכז בירת צ'כיה. שירותי החירום במדינה מסרו כי תשעה מהפצועים במצב קשה, ושר הפנים הצ'כי עדכן כי היורה נהרג. באוניברסיטת קארל ישראלים רבים לומדים רפואה.

לבלוג הערב המתעדכן של ynet - לחצו כאן


כותרות נוספות מהיום

דובר צה"ל הודיע כי אוגדה 36 השלימה את שלב פירוק יכולות הליבה של חמאס בשג'אעיה, ובנוסף הושגה אחיזה מבצעית בשכונה. בשג'אעיה נורו למוות בשוגג מאש צה"ל שלושת החטופים, יותם חיים, אלון שמריז וסאמר טלאלקה. כמה ימים קודם לכן נפלו בשג'אעיה תשעה לוחמים.
אגם גולדשטיין-אלמוג סיפרה היום בגל"צ: "אני זוכרת את הכניסה שלנו לעיר. פשוט אמרתי לאמא - הם הולכים לענות אותי, הם הולכים לאנוס אותי. אבל לא באמת הבנתי, ונראה לי שגם הם לא הבינו, היו אאוט כזה".
בכיר ישראלי אמר בתדרוך לכתבים זרים כי "כרגע אין משא ומתן על עסקת חטופים".
גבר ואישה נפצעו באורח קל בצהריים מפגיעת טילי נ"ט ביישובים אביבים ודוב"ב שבגליל העליון.
השר בני גנץ, סייר ביישובים במועצה האזורית חוף אשקלון: "אין שום כוונה לעצור את הלחימה עד שנשיב את חטופינו ונשנה את המציאות בדרום וגם בצפון".
גורמי ביטחון איראנים ניסו לגייס ולהפעיל אזרחים ישראלים למשימות ביטחוניות, במסווה של פנייה תמימה.
איוונקה טראמפ ובעלה ג'ראד קושנר ביקרו בקיבוץ כפר עזה.
1 צפייה בגלריה
אמיר אוחנה בסיור בכפר עזה עם איוונקה טראמפ וג׳ראד קושנר
אמיר אוחנה בסיור בכפר עזה עם איוונקה טראמפ וג׳ראד קושנר
טראמפ וקושנר
(צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
בעיצומה של המלחמה, יאיר נתניהו סימן לייקים לציוצים שבהם נכתב בין השאר כי "ב-7 באוקטובר היינו בתוך הפיכה צבאית בניצוחו של הרצי הלוי".

פרשנויות ודעות היום

חמאס לא הפנים את דעת הקהל בארץ. הסירוב למו"מ משרת צבאית את ישראל | אבי יששכרוף
"בחמאס מריחים הזדמנות יוצאת דופן לסחוט מישראל ויתורים משמעותיים באשר לאורכה של הפסקת האש ובאשר לזהות האסירים הפלסטינים שישוחררו בתמורה לחטופים הישראלים. ההזדמנות נובעת מחיבור בין שני גורמים: האחד - הלחץ הציבורי בישראל להגיע לעסקה. השני - מצבו הרעוע בסקרים של בנימין נתניהו, שמשווע להישגים כלשהם. זה כבר קרה בעבר, כשהמחאה החברתית ב-2011 הובילה אותו להסכים לעסקה חסרת תקדים לרעת ישראל ולשחרור של 1,027 אסירים ובהם יחיא סינוואר בתמורה לגלעד שליט". לטור המלא
צה"ל כנראה יצמצם פעילות בעזה בקרוב | נחום ברנע
"הידיעות על הרחבת המהלך הקרקעי מלמדות שני דברים. האחד, שערי צפון הרצועה לא טוהרו עדיין ומחבלים יוצאים מפירים ומבנים ומזנבים בלוחמים. השני, שבצבא מריחים את הסוף ומנסים להגיע לעוד הישגים לפני שתוכרז הפסקת אש". לטור המלא
רגע לפני שישראל נשארת לבד בעולם | ד"ר נחמן שי
"ישראל צריכה לחפש דרך להגיע לכוחות האתניים העולים, לשכנע אותם בצדקת דרכה, להרחיק אותנו מהשיוך הקולוניאליסטי ולשבור המשוואה שלפיה שחורים=פלסטינים. "פרויקט אמריקה" יצטרך לשים דגש על ההיסטוריה היהודית הייחודית, על מסע התלאות שלנו בדרכנו לעצמאות והכרה, על תרומתנו ההיסטורית לערכים הליברליים שהם מנת חלקו של המערב". לטור המלא

מה חיפשו היום בגוגל?

נלי תגר. השחקנית כתבה נגד השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: "העבריין הבריון האפסוסי שלא שירת יום בחייו ומעריץ רוצחים ומדבר לרמטכ"ל שלנו. בקרוב תהיה בפח של ההיסטוריה וגם בכלא".