סמוטריץ' על הטלטלה הכלכלית: "מוכנים לקבל רעידות. אני לא רואה קטסטרופה"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' קיים מסיבת עיתונאים, הציג את התקציב וחוק ההסדרים שאושרו בממשלה, והתייחס גם למתיחות סביב סערת מערכת המשפט - שמביאה לחוסר ודאות בשווקים, הוצאת כספים מישראל ופגיעה בערך השקל.
"אני לא אומר שאין עכשו אירוע" טען. "אבל זה לא בגלל הרפורמה, אלא בגלל איך שדברים מצטיירים. אני מאמין שבסוכנויות הדירוג מבינים שיש פה עניין פוליטי. אנחנו מוכנים לקבל גם רעידות במשק. אני לא רואה קטסטרופה".
לגבי היחלשות השקל הודה: "זה הדבר היחידי שמטריד כרגע, אבל נתמודד עם זה. יכול להיות שאנשים נלחצים, אני משוכנע שאנחנו מביאים וודאות גם מהרפורמה וגם מהתקציב. אני לא חושב שניתן לקבוע אם התחזקות הדולר נובעת מהרפורמה". על הוצאת הכספים: "זה כרגע לא משמעותי, אבל לדעתי זו שגיאה ואני מקווה שזה ייפסק. אני חושב שמי שעושה את זה טועה כי הוא גם מפסיד כסף. אני לא מוטרד".

2 צפייה בגלריה
מסיבת עיתונאים במשרד האוצר
מסיבת עיתונאים במשרד האוצר
מסיבת עיתונאים במשרד האוצר
(צילום: רפי קוץ)

סיפורי היום

גנץ מזהיר מהסלמה: "סמוטריץ' ובן גביר מפזרים נפט. נתניהו שקט מדי".
שר הביטחון לשעבר בני גנץ בריאיון
(צילום: משי בן עמי)
איש העסקים והיהלומן ישראל אור מואשם שסימם ואנס 5 נשים צעירות.
זעם ביהדות התורה על נתניהו והתקציב: "הסכמים הופרו. הוא לא למד דבר באופוזיציה". השר פרוש מוותר על הסמכויות במירון.
מבקר המדינה פרסם דוח חריף על גדר ההפרדה והמכשול בין שטחי יהודה ושומרון ללב הארץ. עוד כתב המבקר על העלייה בפטור מגיוס, האלופים שלא אמרו את כל האמת ומשבר החלל הישראלי וגם על כך שהמדינה שיווקה רק 16% מהדירות המתוכננות בבסיסי צה"ל.
הרוג ו-3 פצועים בפיצוץ בלון גז בבניין בפסגת זאב.
והשקל חלש, בבורסה מודאגים מהירידות: "בנק ישראל יכול להרגיע, שיתחיל לדבר".

מה צפוי מחר

אילן גנלס, אזרח ישראלי-אמריקני שנרצח בפיגוע בצפון ים המלח, ייטמן מחר בשעה 13:00 בבית העלמין ברעננה.
2 צפייה בגלריה
אלן גנלס הנרצח בפיגוע בכביש 90 ליד ים המלח
אלן גנלס הנרצח בפיגוע בכביש 90 ליד ים המלח
אלן גנלס ז"ל

הכנסת תצביע מחר כחלק מהמהפכה המשפטית על "חוק דרעי 2" וכמו כן על פסקת ההתגברות. לאורך כל היום, החל משעות הבוקר, צפויות הפגנות רבות ברחבי הארץ כשהשיא יהיה ברחבת הכנסת בעת כינוסה. זאת במסגרת "יום השיבוש הלאומי".
בנוסף, מחר יעלה חוק עונש מוות למחבלים להצבעה בקריאה טרומית במליאת הכנסת.בחוות דעתה של בהרב-מיארה ייאמר כי בהצעת החוק טמונות בעיות חוקתיות כבדות משקל. שרת החוץ של גרמניה אנאלנה ברבוק אמרה היום בפגישתה בברלין עם שר החוץ אלי כהן כי היא מודאגת מהמהפכה המשפטית שמתכננת ממשלת ישראל, ומהכוונה לחוקק עונש מוות למחבלים - וציינה כי היא מתנגדת לחוק כזה, למעט לאייכמן.
בבית המשפט בירושלים יימשך משפטו של בנימין נתניהו בתיקי האלפים.

התחזית

ממחר ועד ליום שישי יהיה חם מהרגיל עד שרבי, וינשבו רוחות מזרחיות יבשות. בשעות אחר הצהריים ביום שישי השרב צפוי להישבר והטמפרטורות ירדו, ובשבת הן צפויות לרדת עוד יותר ולהיות כ-10 מעלות פחות.

מה חיפשו היום בגוגל?

אבי מעוז. יו"ר נעם הגיש אמש לנתניהו מכתב שבו הודיע על התפטרותו מתפקיד סגן שר במשרד רה"מ: "לתדהמתי גיליתי שאין כוונה רצינית לקיים את ההסכם הקואליציוני ביחס לרשות לזהות לאומית יהודית".

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

הכירו את נקבת הלווייתן ש"אימצה" דולפין ב-2021 ומאז הם ביחד.
(צילום: משי בן עמי)

בגלל פשרה - 40 אלף בקבוקי מים מינרלים יחולקו למבקרים במימדיון בתחילת עונת הרחצה.
מברזיל ועד איסלנד: אלו החופים הטובים בעולם לשנת 2023.
ובמקום ליפול על כריך של תחנת דלק, המונה טועם עצר בפיצוצייה באזור התעשייה של עפולה וגילה שם סנדוויץ' בדיוק כמו שהוא אוהב.

נראה אתכם

את ה-Woordle היומי שלנו כבר פתרתם?