דיווח: נתניהו ביקש להגיע לפשרה שתאפשר לסעודיה להעשיר אורניום בשטחה

ראש הממשלה הורה לגורמי הביטחון והגרעין הבכירים בישראל לשתף פעולה עם ארה"ב בכל הנוגע למו"מ סביב הגעה לפשרה שתאפשר לסעודיה להפוך למדינה השנייה שתעשיר אורניום במזרח התיכון. כך דיווח הבוקר ה"וול סטריט ג'ורנל". נשיא ארה"ב ג'ו ביידן צריך לאשר באופן סופי את הרעיון לאפשר לסעודיה להעשיר אורניום בשטחה.
בריאיון ל"פוקס ניוז" התייחס יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן לאפשרות שאיראן תשיג נשק גרעיני וטען כי "אנו מודאגים בנוגע לכל מדינה שמשיגה נשק גרעיני, זה צעד רע. בכל מקרה, אתה לא צריך להשיג נשק גרעיני כי לא תוכל להשתמש בו". עוד אמר בריאיון: "בכל יום אנחנו מתקרבים יותר להסכם עם ישראל".
מוקדם יותר אמר נתניהו כי ישראל וארה"ב רואות את נושא הגרעין הסעודי עין בעין - כלומר, ישנה התנגדות לתת לסעודיה יכולת העשרת אורניום עצמאית, אך יאפשרו לה גרעין אזרחי. בצעד חריג, נתניהו כרך בהצהרה בין הנורמליזציה עם סעודיה ל"שלום עם הפלסטינים".
יש לציין כי חתימה על הסכם עם סעודיה יציב בפני נתניהו מכשול רציני: מצד אחד, הסעודים מתנים ויתורים לפלסטינים כחלק מההסכם - ומצד שני, שותפיו לממשלה בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר לא מוכנים לצעדים מרחיקי לכת עבור רמאללה. גורמים פוליטיים המעורים בפרטים אמרו כי סמוטריץ' ערך שורת שיחות ופגישות עם נתניהו בנושא, והבהיר לו ש"לא יהיה אוסלו 2". כוונתו של סמוטריץ', לדבריהם, היא ש"לא יהיה אישור לבנייה בלתי חוקית, לא הקפאות בנייה בהתנחלויות ולא מסירת שטחים לפלסטינים" כחלק מהסכם עם סעודיה.
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו מוחמד בן סלמאן
בנימין נתניהו מוחמד בן סלמאן
בנימין נתניהו מוחמד בן סלמאן
(צילום: עמית שאבי, Bandar Algaloud/Courtesy of Saudi Royal Court/Handout via REUTERS)
לקריאה נוספת

סיפורי היום

נתניהו לבג"ץ: דחיית חוק הנבצרות? בישראל עדיין לא התקבל שלטון האליטות.
צה"ל תקף עמדות צבאיות ארעיות בצפון רמת הגולן, שהוקמו אתמול בשטח ישראלי על ידי הצבא הסורי וחרגו מהסכם הפרדת הכוחות בין ישראל לסוריה שנחתם ב-1974.
דיווח בסוריה: שני רוכבי אופנוע חוסלו בתקיפה ישראלית.
בת 12 צולמה בועטת בנערה מחוסרת הכרה: "ילדים ראו בזה הצגה". אביה של הנערה שהותקפה: "נהיה לי שחור בעיניים".
"האווירה הקשה" במשרד לביטחון לאומי, וטענת בן גביר: "חלק לא רוצים לעבוד".

מה צפוי מחר

מחר יישא דברים באו"ם ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו.

התחזית

מחר יעלו הטמפרטורות בעיקר בהרים ובפנים הארץ ולרוב יהיה בהיר. בשבת תחול עלייה קלה נוספת בטמפרטורות וייעשה חם מהרגיל עד שרבי בהרים ובפנים הארץ. אחר הצהריים יתחזקו הרוחות לאורך מישור החוף. ביום ראשון, ערב יום הכיפורים, יהיה מעונן חלקית עד בהיר ותחול ירידה בטמפרטורות בעיקר בהרים ובפנים הארץ, אך הן עדיין יהיו מעט גבוהות מהרגיל לעונה.

מה חיפשו היום בגוגל?

מלחמת יום כיפור. 50 שנה למלחמה האכזרית, ישנן תוכניות רבות, כתבות רבות וחלק מחומרי הארכיון מותרים לפרסום - יומני גולדה למשל. לכל הכתבות על המלחמה ב-ynet.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

בעקבות התמיכה בעמירם בן אוליאל: שלום חנוך, רקשי דוכין ואביב גפן ביטלו את השתתפותם בחגיגות ה-80 של אריאל זילבר, לאחר שהזמר תרם לקמפיין המימון של רוצח משפחת דוואבשה. זילבר: "חבל שעירבו דברים שלא קשורים לאמנות״.
2 צפייה בגלריה
שלום חנוך, אריאל זילבר, אביב גפן
שלום חנוך, אריאל זילבר, אביב גפן
שלום חנוך, אריאל זילבר, אביב גפן
(צילום: יובל חן, מוטי קמחי, רז גרוס)
קימברלי-קלארק אוספת מגבונים לחים לתינוק "האגיס דיילי קייר ללא בישום" אחרי שנמצא זיהום בחלק מהאריזות.
מבקר המסעדות שלנו, "ביצה עלומה", המתמוגג ממסעדת "תריסר" של השף ענר בן רפאל פורמן.
תפתחו את הבוידעם: הסרוויס של סבתא עשוי להיות שווה הרבה כסף.
ונועה קירל מופיעה הערב בפארק הירקון.

נראה אתכם

את ה-Woordle היומי שלנו כבר פתרתם?