במשק, באקדמיה, בבריאות: האיומים בשביתה, אם הממשלה לא תציית לבג"ץ

לאחר שמפלגות הקואליציה הוציאו אמש הודעה, בה ציינו כי "אין לבית המשפט סמכות לבטל חוקי יסוד ואין לו סמכות לקבוע שחוק היסוד יכנס לתוקף בתקופה מאוחרת", במערכות שונות מתחילות התארגנויות לשביתה כללית - אם אכן הממשלה תחליט שלא לציית לפסיקת בג"ץ כזו או אחרת.
נשיא אוניברסיטת תל אביב פרופ' אריאל פורת הפיץ הבוקר מכתב שקורא לשביתה כללית מפורשות, ומתחייב שכך תנהג אוניברסיטת תל אביב. "זה צעד קיצוני, אבל דיקטטורה קיצונית עוד יותר. משבר חוקתי עלול להביא למלחמת אזרחים". לצידו יש כאלה שקוראים להודיע מעכשיו למשל כי שנת הלימודים האקדמית לא תיפתח רק בשל איומי ראשי הקואליציה ואי-ההתחייבות של ראש הממשלה בנימין נתניהו לקיים את פסיקת שופטי העליון.
ארגון "החלוקים הלבנים", הרופאים שמוחים נגד המהפכה המשפטית זה מספר חודשים, הודיע אחר הצהריים כי במצב של משבר חוקתי שבו הממשלה "לא תציית לחוק ולפסיקתו של בית המשפט העליון", כפי שהצהירו כמה מחברי הקואליציה ושרי הממשלה, "ניאלץ לא להתייצב לעבודה עד אשר הממשלה תחזור לכבד את הפסיקות". קבוצה של עשרות חוקרי מוח מהאוניברסיטה העברית פרסמה מכתב ובו קראו חבריה לראשי האקדמיה להודיע שלא יפתחו את שנת הלימודים הבאה - שעתידה להתחיל באוקטובר - כבר מעכשיו, "ברקע החקיקה המשפטית".

סיפורי היום

שר האוצר סמוטריץ' מעכב העברת 314 מיליון שקל ממשרד הפנים לרשויות הערביות.
השר אליהו: "צה"ל והמשטרה מאמצים מראש את תפיסת העולם הפלסטינית".
ראש הממשלה נתניהו שוחח עם ראש השב"כ, יותר מיממה לאחר מתקפות הקואליציה: "מגבה אותך".
משרד הבריאות: 7,600 איש מתו בשנתיים בבתי החולים מזיהום חיידקי שניתן למנוע.
שלב חדש בתוכנית הפטור מוויזה: כך ימריאו מישראל אמריקנים תושבי עזה.


מה צפוי מחר

גם מחר ינפוש ראש הממשלה עם רעייתו בנוה אטיב. הפגנות ומחאות צפויות במקום.

התחזית

מחר ומחרתיים תורגש הקלה בעומס החום, ומזג האוויר יישאר זהה עד לסוף השבוע.

מה חיפשו היום בגוגל?

אינטר מיאמי. הדהים הלילה את ארה"ב, לאחר שכבש צמד נוסף (שבעה שערים בארבעה משחקים) בניצחון החוץ של אינטר מיאמי על FC דאלאס במסגרת שמינית גמר גביע הליגה. האורחים כבר היו פעמיים בפיגור של שני שערים (3:1 ו-4:2) אך חזרו ל-4:4 משוגע ועלו בתום 4:5 בפנדלים במשחק חוץ.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

איפה הכי קל להשכיר דירה בישראל? כל הפרטים. וגם, נתונים של הלמ"ס מצביעים על עלייה עקבית במספר הישראלים שמתגוררים בשכירות בשנים 2022-2013, שבהן חל זינוק גדול במחירי הדירות
17 אלף שקל לשני לילות בסוויטה ענקית: הצצה למלון הבוטיק שבו ינפשו בני הזוג נתניהו.
עם 2,500 חרוזים: נחשפו סודות השרשרת הקדומה שנמצאה בקבר ילדה.
והכדורסלן גיא פניני הודיע על פרישה: "שלם עם הדרך שלי, לא הייתי משנה שום דבר".

נראה אתכם

את ה-Woordle היומי שלנו כבר פתרתם?