חוק דרעי 2.0

הקואליציה תקדם הצעת חוק נוספת שמטרתה להכשיר את מינויו של יו"ר ש"ס אריה דרעי לשר, ולהשיבו אל שולחן הממשלה. ההצעה הנוכחית הוגשה לאחר תיקון החוק הקודם שאושר, עורר סערה והגיע עד לשולחנו של בג"ץ שפסל את מינויו של דרעי לשר הפנים והבריאות לפני פחות משבועיים.
בהצעת החוק החדשה נכתב בין היתר כי "מוצע לתקן את חוק יסוד: הממשלה, כך שיובהר כי בית המשפט, לרבות בית המשפט העליון בשבתו כבג"ץ, לא מוסמך לקיים ביקורת שיפוטית על מינויים של שרים וזהותם מכל עילה שהיא, למעט לעניין תנאי הכשירות שקבע המכונן". עם זאת, אין ביטחון שגם ההצעה החדשה לא תיפסל על ידי בג"ץ. נזכיר כי לאחר הכרעת שופטי העליון דרעי סיפק הצהרה לוחמנית: "יסגרו את הדלת? ניכנס מהחלון. ייסגר גם? נפרוץ את התקרה".
באופוזיציה מיהרו לבקר, ושר המשפטים לשעבר, ח"כ גדעון סער, התייחס לתיקון החוק החדש וכינה אותו "הקומבינה החדשה של הקואליציה", שנועדה לדבריו לכישלון. "הניסיון חסר המעצורים והציני לשלול ביקורת שיפוטית 'מכל עילה שהיא' - מביש", אמר.
1 צפייה בגלריה
אריה דרעי
אריה דרעי
אריה דרעי
(צילום: שלו שלום)

סיפורי היום

מזכיר המדינה האמריקני נחת בישראל, והתייחס למתיחות הביטחונית: "הפיגוע מגונה, וגם החגיגות". בלינקן נפגש עם נתניהו, ובהמשך ייפגש גם עם הרצוג ולפיד.
איראן בעקבות רוסיה וסין? "הטיל שכמעט אי אפשר לעצור", והאיומים מטהרן אחרי התקיפה הנדירה: "תהיה תגובה". גורמים אמריקניים ל"ניו יורק טיימס": המוסד ביצע את מתקפת המל"טים באיספהאן.
עשרות מנכ"לי משרדים כלכליים לשעבר הצטרפו לאזהרות: "המהפכה המשפטית תפגע במשק". השר מיקי זוהר זלזל בריאיון ל-ynet radio: "מסע הפחדה". במקביל, השקל ממשיך להיחלש מול הדולר והאירו.
איליה סוסנסקי, שנרצח בפיגוע בירושלים, הובא למנוחות. משפחתה של אירנה קורולובה, המטפלת האוקראינית שנרצחה אף היא, עדיין לא אותרה. בניו של הקשיש שסעדה: "היא הייתה אדם מדהים, התייחסה אליו כאילו הוא אביה".
חצי שנה לרצח המורה בלוד: איש לא הואשם, החשוד בהזמנת הרצח של רבאב אבו סיאם אסף את בתה מהגן. הסבתא מתריעה: "זו סכנה".
וח"כ מעוצמה יהודית עורר סערה: "חייל משוחרר לא יוכל לטוס? מחיר סביר, אנחנו במלחמה".

מה צפוי מחר

משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בתיקי האלפים יימשך בבית המשפט המחוזי בירושלים.
בחצות הלילה שבין שלישי לרביעי מחיר הדלק יזנק ב-33 אגורות לליטר בתדלוק עצמי. זהו המחיר הגבוה ביותר מאז יולי 2022 - אז הופחת המס על הדלק בחצי שקל עד שקל לליטר.

התחזית

החורף חזר. מחר וביום רביעי הטמפרטורות ירדו בחדות, יהיה גשום ואף לעיתים סוער. הרוח תתחזק ובחרמון ירד שלג כבד, ויש סכנה להצפות. ביום חמישי מזג האוויר יתייצב והגשם ייפסק.

מה חיפשו היום בגוגל?

ויזה לארצות הברית. שגריר ארצות הברית טום ניידס הודיע כי שיעור סירובי הבקשות לוויזה של ישראלים ירד מתחת ל-3% - מה שעשוי לסלול את הדרך לפטור מוויזה לאזרחי המדינה עוד לפני סוף 2023, אך עדיין לא מבטיח שישראל אכן תתקבל לתוכנית הנחשקת. גורם בכיר בשגרירות אמר ל-ynet: "זה רק הצעד הראשון בשורה של צעדים שנדרשים מישראל". זו העבודה שנותרה לישראל.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

מאז שהוקמה הממשלה חוזרים בכיריה על כוונתם להפריט את התאגיד. למה ממשלת נתניהו מבקשת לסגור את המפעל המצליח שהקימה? מדוע שוק הטלוויזיה בישראל לא יכול להתקיים בלי סיוע ממשלתי? ומה אפשר ללמוד על הצלחת התאגיד מהכישלון של סיינפלד? האזינו ל"הכותרת" - פודקאסט החדשות היומי.

You, כריסטוף וולץ וריאליטי-דייטינג חדש ולוהט: הסדרות השוות של פברואר.
שיתוף פעולה מרגש: הזמר מאיחוד האמירויות שר "התקווה".
אירוע נדיר: ערוד נולד בספארי.
והאלופה מתחזקת: דיא סבע עשה פניית פרסה - וחתם במכבי חיפה.

נראה אתכם

את ה-Woordle היומי שלנו כבר פתרתם?