בן גביר נגד "התקפלות", נתניהו: בעד "הסכמות". המונים מפגינים בירושלים

שר הביטחון גלנט דיבר היום, מלבד על המצב הביטחוני, על התנגדותו למתווה חד-צדדי לריכוך המהפכה, לשם חותר נתניהו: "אנו מתמודדים עם שסע הולך ומעמיק בחברה הישראלית סביב האיזון בין הרשויות. המחיר עלול להיות כבד, כבד מדי בהקשרי הביטחון הלאומי ולכן שינויים מרכזיים עושים בהסכמה רחבה. כמי שעומד בראש מערכת הביטחון אני קובע כאן שהמשך המאבק הפנימי בין זרמים ניצים במדינת ישראל מחלחל אל תוך צה"ל ואל תוך ארגוני הביטחון האחרים וגובה מחיר אשר צה"ל ומערכת הביטחון אינם יכולים לשאת בו".
יותר מ-20 אלף מתנגדי המהפכה המשפטית מפגינים הערב בירושלים, פחות מיממה לפני הדיון בעתירות נגד ביטול עילת הסבירות בהשתתפות כל 15 שופטי העליון. המוחים טוענים כי הם מפגינים "על ההסתה המסוכנת והאיומים המאפיוזיים מצד רבים מחברי הממשלה והעומד בראשה נגד שופטי העליון ושומרי הסף".
מאות מפגינים נגד המהפכה מחו הבוקר במודיעין סמוך לבית שר המשפטים יריב לוין. השר לוין חולץ מיציאה צדדית אחרי שמפגינים חסמו את היציאה מביתו, ומפגינים ניסו לחסום גם את רכב האבטחה שבו יצא, בין השאר באמצעות פח זבל. שישה בני אדם נעצרו על ידי המשטרה במקום.
למרות הכל, באופוזיציה עדיין יש מי שמוכן להושיט יד. יו"ר המחנה הממלכתי ח"כ בני גנץ אמר הבוקר בנאום באוניברסיטת רייכמן: "אותי לא מעניין מה המניע של נתניהו - פגישה עם ביידן או פחד מבג"ץ או הבנה של האתגר הלאומי שבפנינו. אם יהיה על השולחן פתרון שישמור על הדמוקרטיה - אני אהיה שם".
התנגדות נרשמה משני הצדדים כשהשר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, התייחס למשא ומתן בתיווך הנשיא ואמר כי על אף שהוא בעד הידברות - הוא מתנגד ל"כניעה". זמן קצר לאחר מכן הבהיר נתניהו כי אם יהיו הסכמות - "אף אחד לא ימנע את מימושן".
4 צפייה בגלריה
הפגנה בירושלים
הפגנה בירושלים
ירושלים
(צילום: שלו שלום)
לקריאה נוספת

סיפורי היום

שר הביטחון גלנט גם חשף תמונות של שדה תעופה איראני 20 ק"מ מישראל.
4 צפייה בגלריה
שר הביטחון יואב גלנט מציג בסיסים של איראן בכנס ICT
שר הביטחון יואב גלנט מציג בסיסים של איראן בכנס ICT
בסיסים של איראן
( צילום: דוברות שר הביטחון)
נכון לשעה זו, נספרו כבר 2,681 הרוגים במרוקו והתסכול גובר: "אין לנו אוכל, אין כלום".
כאב הראש החדש של שב"כ - בדרך לפטור מוויזה. מהיום תושבי עזה בעלי אזרחות אמריקנית יוכלו להיכנס לישראל ללא בעיה. במסגרת ההקלות העזתים יוכלו לשהות בשטחי הארץ 90 יום - ואף להמריא מנתב"ג.
ארה"ב מציינת 22 שנה לפיגועי 11/9. אחרי שני עשורים: זוהו עוד שתי גופות נרצחים.
ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט שוב ניצח בתביעת דיבה - ויקבל עשרות אלפי שקלים: "שקר אינו ביקורת".
וגורמים בסביבת רה"מ נתניהו אמרו ל-ynet כי דבריו לפיהם "הקב"ה לא הגן בעבר" נועדו רק להזהיר לפני הנסיעה לאומן: "כוונתו הייתה לפנות לחסידי ברסלב כדי שינקטו אמצעי זהירות".

מה צפוי מחר

מחר בשעה 09:00 יתקיים בבג"ץ דיון בעתירות נגד תיקון חוק יסוד: השפיטה בעניין עילת הסבירות. בדיון ישבו כל 15 שופטי בג"ץ והדיון יצולם וישודר בשידור ישיר באתרים של בית המשפט העליון והרשות השופטת ובערוצי הטוויטר והיו-טיוב של דוברות הרשות השופטת. בנוסף ישנו צפי להפגנות מחוץ לבית המשפט.
בבית המשפט בירושלים יימשך משפטו של בנימין נתניהו בתיקי האלפים עם עדות אבי אלקלעי, עורך וואלה לשעבר.
מחר ב-21:45 תארח נבחרת ישראל את בלארוס במסגרת מוקדמות יורו 2024.

התחזית

מחר תורגש עלייה נוספת בטמפרטורות בעיקר בצפון הארץ, וייעשה חם מהרגיל עד שרבי. בשעות הצהריים ייתכן גשם מקומי בעיקר בהרי הצפון, ואחר הצהריים הרוחות הצפוניות יתחזקו לאורך החוף. ברביעי תורגש ירידה נוספת בטמפרטורות, צפוי גשם מקומי בעיקר בדרום ובמרכז הארץ, וקיים חשש קל לשיטפונות בנחלי הדרום והמזרח.

מה חיפשו היום בגוגל?

סתיו קצין. אמנם יובל מעתוק זכתה אתמול בגמר "האח הגדול", אך הראשונה בחיפושים בגוגל היום הייתה דווקא מי שזכתה במקום השני, סתיו קצין.
4 צפייה בגלריה
גמר "האח הגדול"
גמר "האח הגדול"
גמר "האח הגדול"
(צילום מסך, באדיבות רשת)

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

יובל מעתוק שזכתה אתמול ב"אח הגדול": "אתרום מכספי הזכייה למעון שאחי גר בו; סתיו לא רעה, לשתינו הגיע לזכות".
לפנות בוקר (שעון ישראל) זכה נובאק ג'וקוביץ' באליפות ארה"ב - הגראנד סלאם ה-24 בו הוא זוכה.
החשמליות של סמארט בדרך לישראל.
וכתבתנו יצאה לשיט על הדנובה עם הגבעטרון.
4 צפייה בגלריה
הפלגה בדנובה עם הגבעטרון
הפלגה בדנובה עם הגבעטרון
הפלגה בדנובה עם הגבעטרון
(צילום: בשביל הזהב)

נראה אתכם

את ה-Woordle היומי שלנו כבר פתרתם?