בזמן החיפושים אחר ההורים הביולוגיים: נולדה התינוקת ממחדל ההפריה באסותא

התינוקת ממחדל ההפריה של בית החולים אסותא בראשון לציון יצאה היום לאוויר העולם ושמה בישראל סופיה. בבית החולים שיבא ערכו בדיקות שגרתיות לתינוקת, שבני הזוג דורשים לגדל: "האם והתינוקת במצב טוב".
ד"ר שרון בוריק-חיגר, מנהלת שירות צנתורי לב בבית החולים ספרא לילדים בשיבא, אמרה כי התינוקת עברה בתור עוברית הליך תוך-רחמי של צנתור. "היה לה מום מאוד קשה, מדובר בצנתור מאוד מורכב שנעשה פעמים בודדות בארץ. אנחנו מאוד שמחים שההליך עבר בהצלחה. האמא הצליחה לסיים את ההריון וללדת במועד", אמרה. "אנחנו עוד בודקים את התינוקת, הדרך עוד ארוכה. היא תזדקק לעוד פרוצדורות, אבל כרגע היא הגיעה למועד, נולדה במצב טוב, היא ורודה, חיונית ואנחנו פה ממשיכים את הדרך איתה".
פרופ' שוקי שמר, יו"ר מועצת המנהלים של אסותא, מבהיר כי הוא אינו יכול להתחייב שההורים הביולוגיים יימצאו בעתיד. הוא מציין כי זוהי "משימת חייו", אך מבהיר כי אין בכוונתו להתפטר: "זה חוסר אחריות".
2 צפייה בגלריה
סופיה התינוקת מפרשת החלפת הביציות באסותא
סופיה התינוקת מפרשת החלפת הביציות באסותא
(באדיבות המשפחה)
לקריאה נוספת

סיפורי היום

בן 9 נהרג מפגיעת משאית בירושלים.
רכב איבד שליטה ונכנס לתוך סופרמרקט ביהוד, 5 נפצעו.
כטב"ם מסוג "רוכב שמיים" נפל בשכם, צה"ל: "אין חשש לדלף מידע".
מעורר דאגה: פוטין פיקח על תרגיל של הכוחות הגרעיניים, רוסיה: "נערכים למתקפה גרעינית של האויב".
ואחרי חשיפת הסרסור בסוהרות: פרס התחקירים יוענק לכתב ynet ו"ידיעות אחרונות", לירן לוי.

מה צפוי מחר

אחרי שהיום החלה הפקת הגז ממאגר כריש - מחר בבוקר תתכנס הממשלה לישיבה מיוחדת על מנת לדון ולאשר סופית את הסכם הגבול הימי עם לבנון. הישיבה תחל ב-10:30 בבוקר וצפוייה להסתיים ב-12:00. לאחר מכן יתקיים טקס החתימה הרשמי בבסיס האו"ם בנאקורה, בהשתתפות המתווך האמריקני עמוס הוכשטיין.
על פי התוכנית המסתמנת, את ישראל ייצגו בטקס משלחת שתכלול נציגים של משרד החוץ, המל"ל וצה"ל. בראש המשלחת יעמוד ליאור שילת, מנכ"ל משרד האנרגיה. המשלחת הישראלית תמסור להוכשטיין את ההסכם בחתימת ראש הממשלה ושר החוץ, יאיר לפיד. הוכשטיין יקבל לידיו בחדר נפרד את ההסכם חתום על ידי הצד הלבנוני. למרות ששני הצצדים הגיעו להסכם, לאחר קבלת המסמכים משתי המדינות, הוכשטיין יפקיד את ההסכם בלבנון והוא ייכנס לתוקף באופן מיידי.
התחזית
מיום חמישי מזג האוויר יתייצב, אך עדיין קיים סיכוי לגשם מקומי. בסוף השבוע צפוי להיות חמים ונוח ללא גשם.

נתון אחד ביום / ירון דרוקמן

ההוצאה הלאומית למחקר ופיתוח אזרחי הסתכמה בשנת 2021 בכ-87.7 מיליארד שקלים, שהם 5.6% מהתמ"ג (5.8% בשנת 2020). כך עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

בלמ"ס הוסיפו כי ההוצאה למו"פ אזרחי לנפש בישראל הגיעה בשנת 2021 ל-2,469.3 דולר (דולרים שוטפים במונחי שווי כוח הקנייה של התמ"ג). הוצאה זו היא מהגבוהות במדינות ה-OECD, בעיקר בשל ריכוז גבוה של מרכזי פיתוח של חברות רב-לאומיות בישראל.

מה חיפשו היום בגוגל?

מאות אלפים חיפשו את מכבי חיפה. הקבוצה על אלפי אוהדיה הגיעו אמש לפארק דה פראנס עם הרבה תקוות להפתעה - אבל במציאות המשחק נגמר ב-7:2 מפריז סן ז'רמן. התקוות הגיעו אחרי שבמחזור הקודם הירוקים ניצחו 0:2 את יובנטוס בבית וגם במשחק הקודם מול אלופת צרפת הם היו ביתרון לפני שהפסידו.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

מצוקת הקבורה בישראל, במיוחד באזור המרכז, הובילה בשנים האחרונות את המדינה לחייב מי שלא מוכן לשלם לקבור בקומות. אבל הצעה שנשענת על מסורת עתיקה ואישור הלכתי, יכולה לפתור את הבעיה בצורה שונה לגמרי. הכותרת - פודקאסט החדשות היומי של ynet.
סמוך לרמאללה שברשות הפלסטינית התגלה אתר של מאובני עקבות, שככל הנראה הוטבעו על ידי דינוזאורים.
גל מקל פרש מכדורסל בדמעות: "תמיד נתתי את כל מה שהיה לי".
למרות שמונקו היא הסמל של היוקרה והעושר - אפשר לטייל בה בזול.
והשף מאיר אדוני עזב, שוב, את ישראל: "מיציתי, בקפריסין נפתחו הרבה הזדמנויות".