חמישה עשר חיילים נהרגו אתמול בקרבות בעזה

היום הותר לפרסום כי אחד עשר לוחמים בגדוד צבר של גבעתי ושני לוחמים בגדוד השריון 77 נפלו בקרבות בצפון רצועת עזה - בנוסף לשני לוחמי סיירת גבעתי שפרטיהם פורסמו אתמול. הלוחמים מגדוד השריון 77 נהרגו לאחר שהטנק שלהם עלה על מטען חבלה אתמול בשעות הצהריים. לוחמי גדוד צבר נהרגו מטיל נ"ט ששוגר ופגע בנגמ"ש נמ"ר, ועוד ארבעה נפגעו בתקרית.
ההרוגים ששמותיהם פורסמו: סגן אריאל רייך, בן 24, מירושלים. רב״ט אסיף לוגר, בן 21, מיגור. סמל עדי דנן, בן 20, מיבנה. סמ"ר הלל סולומון, בן 20, מדימונה. סמ"ר ארז מישלובסקי, בן 20, מאורנית. סמ"ר עדי ליאון, בן 20, מניל"י. רב"ט עידו עובדיה, בן 19, מתל אביב. רב"ט ליאור סימינוביץ, בן 19, מהרצליה. סמ"ר רועי דאוי, בן 20, מירושלים. סג"ם פדיה מרק, בן 22, מעותניאל. סמ"ר איתי יהודה, בן 20 מראשון לציון. סמ"ר שי ארווס , בן 20, מחולון.
אתמול הותר לפרסום בקרבות הקשים שהתחוללו בפעולה הקרקעית של אוגדה 162 (עוצבת הפלדה), סמוך לעיר עזה. נהרגו מטיל RPG סמ"ר רועי וולף, בן 20 מרמת גן, וסמ"ר לביא ליפשיץ, בן 20 ממודיעין-מכבים-רעות. באירוע נפצעו קשה עוד שני לוחמים של סיירת גבעתי. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר על החללים כי "הם נפלו במלחמה שאין צודקת ממנה - המלחמה על הבית".

2 צפייה בגלריה
דסקטופ כוורת קולאז קולאז' חיילים הרוגים חייל צה"ל נהרגו פעילות מבצעית ב עזה חרבות ברזל
דסקטופ כוורת קולאז קולאז' חיילים הרוגים חייל צה"ל נהרגו פעילות מבצעית ב עזה חרבות ברזל
ההרוגים אמש והיום

ירדן הודיעה על החזרת השגריר שלה מישראל להתייעצויות

שכנתנו ממזרח הודיעה על החזרת השגריר שלה בישראל, רסאן אל-מג'אלי, להתייעצויות בעמאן. שר החוץ הירדני איימן א-ספדי הודיע במקביל לישראל לא להחזיר לירדן את שגרירה, רוגל רחמן, שכבר עזב את הממלכה. "זאת כביטוי לעמדתה של ירדן כמי שדוחה ומגנה בחריפות את המלחמה הישראלית בעזה", נמסר מטעמו. גם בוליביה כאמור הודיעה על ניתוק היחסים. השגרירים של צ'ילה וקולומביה הוחזרו גם הם.

זרים יצאו לראשונה מעזה, מצרים קלטה עשרות פצועים פלסטינים: "עוד 4,000 מחכים"

אזרחים זרים ופלסטינים בעלי אזרחות כפולה הורשו לעזוב את רצועת עזה ולהיכנס למצרים דרך מעבר רפיח. המעבר – שעד כה נפתח אך ורק עבור הכנסת סיוע הומניטרי, וכנראה גם כדי לאפשר את שחרור ארבע החטופות על ידי חמאס, נפתח הבוקר גם כדי לאפשר פינוי של עשרות פצועים פלסטינים למצרים, שהקימה סמוך למעבר בית חולים שדה.

לבלוג הערב המתעדכן של ynet - לחצו כאן

כותרות נוספות מהיום

תת-אלוף איציק כהן, מפקד עוצבת הפלדה (אוגדה 162) שמובילה את הפעולה הקרקעית ברצועת עזה, הצהיר כי הכוחות נמצאים "בעומק הרצועה, על שערי העיר עזה".
תא"ל איציק כהן
(צילום: גיל יוחנן)
בעקבות שיגורי הטילים מתימן על ידי החות'ים שנתמכים בידי איראן, ספינות טילים של זרוע הים הגיעו אתמול לאזור ים סוף. כל מה שצריך לדעת על החות'ים.
לפי הערכה חדשה של פיקוד דרום, כ-3,000 מחבלי חמאס פלשו לנגב המערבי מעשרות מוקדי חדירה בבוקר ה-7 באוקוטובר, ולא כ-1,500 עד 2,000 כפי שסברו תחילה
56 חברי הכנסת שהוזמנו היום לצפות בסרט שהכין דובר צה"ל על אירועי הזוועה של טבח 7 באוקטובר, יצאו בבכי מהאולם – ורבים מהם לא שרדו את הצפייה עד הסוף.
ראש ממשלת לבנון, נג'יב מיקאתי, אמר היום בפתח ישיבת הממשלה: "הספיקו לנו המלחמות בלבנון, אנחנו בוחרים בשלום. ההחלטה לצאת למלחמה היום נמצאת בידיה של ישראל".
אנטישמיות בעולם - ועידת רבני אירופה שלחה מכתב בהול, בחתימת 40 הרבנים הראשיים ביבשת, לשרי הפנים במדינות החברות באיחוד האירופי: "חיי היהודים באירופה בסכנה – תזכורת כואבת לשעות האפלות בתולדות היבשת".

פרשנויות ודעות היום

הציבור יעמוד במחיר אם ידע שיש תוכנית מבוססת ומעשית | נחום ברנע
"המחיר בחיי לוחמים כבד, כבד מאוד. החברה הישראלית מסוגלת לעמוד בו, אבל היא תעמוד בו רק אם תדע שיש תכלית למחיר הזה, שמאחורי המאמץ הצבאי ודם הלוחמים יש תוכנית מבוססת, מעשית, בת השגה. אפשרות אחת היא שחמאס ייאבד את שארית השליטה שלו ויתפרק, אפשרות שנייה היא שיחיא סינוואר וחבריו לצמרת חמאס יחוסלו, אפשרות שלישית היא שהשטח הנצור יעמוד בפני אסון הומניטרי ואפשרות רביעית היא שלאחר שתסתיים ההשתלטות על המעטפת של עזה הכוח העיקרי יעמוד מלכת". לטור המלא

איום הנ"ט בעזה גובה מצה"ל מחיר כבד, אבל ההישגים חשובים | יוסי יהושוע
"למרות הרגישות הלאומית לנושא הכאוב מכל של נפילת חיילים וחיילות, יהיה זה עוול ללוחמים ולאמת אם נתמקד רק במחיר ולא נטיל זרקור על ההישגים. גבעתי ויתר הכוחות עובדים כמכונה שמשלבת יחידות חי"ר, מרכבה סימן 4, כוחות הנדסה וסיוע צמוד של חיל האוויר והארטילריה. כל אלה הביאו לכך שכוחות גבעתי כבשו מעוז צבאי של חמאס בצפון סג'עיה וחיסלו 50 מחבלים. במקביל חוסל מהאוויר מפקד גדוד מרכז בג'באליה, מהמובילים במתקפת 7 באוקטובר, שגם אחריה הוא לא הלך לעשות לביתו אלא ניהל לחימה נגד צה"ל. עוד עשרות מחבלים נהרגו בתקיפות חיל האוויר" לטור המלא
האיראנים בחרו בחות'ים ויצרו קואליציה: ישראל, ארה"ב וסעודיה | רון בן ישי
"הולך ומתבהר שמבין כל שלוחיה במזרח התיכון, החליטה איראן שעיקר מעורבותה נגד ישראל ברקע המלחמה בעזה תתבצע באמצעות החות'ים, ולא על ידי חיזבאללה או גורמים אחרים וקרובים יותר גיאוגרפית, וזאת אף שמעורבות חיזבאללה עשויה להיות הרבה יותר "אפקטיבית" מבחינתה. נראה שטהרן החליטה - כנראה בהשפעת מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה ונשיא סוריה בשאר אסד, שאינם נלהבים להקריב את ביירות או דמשק כדי להקל את הלחץ על חמאס – שהיא תעמוד בהבטחתה דווקא באמצעות שלוחיה שנמצאים יותר כ-1,300 קילומטר דרומית לישראל". לטור המלא

מה חיפשו היום בגוגל?

פדיה מרק. לוחם פלס"ר גבעתי, סג"מ פדיה מרק, בן 22, נהרג בתקרית הנמ"ר ברצועת עזה. בשנת 2016 נרצח אביו של פדיה, מיכאל (מיכי) מרק, בפיגוע ירי בדרום הר חברון, במהלכו רכב ובו מחבלים פלסטינים עקף את רכבה של המשפחה שנסעה על כביש 60, אז פתחו המחבלים באש כבדה לכיוונם.
האמא, חוה, נפצעה אז קשה, וגם פדיה ואחותו תהילה, שהיו עימם ברכב, נפצעו במהלך הפיגוע. "ירו עלינו מהצד של אחותי, היא ישבה מצד שמאל שלי, ואז פתאום אבא לא זז יותר והאוטו התהפך", כך העיד אז פדיה שהיה רק בן 15. ב-2019 נהרג בתאונת אופנוע גם אחיו הגדול שלומי, ששירת גם הוא בגבעתי והמשיך לתפקיד בשירות הביטחון.
במהלך הטבח ביישובי העוטף ב-7 באוקטובר, נפל בקרבות מול מחבלי חמאס גם בן דודו של פדיה, אלחנן מאיר קלמנזון, ששירת כקצין במפקדת אוגדת איו"ש במילואים. לאחר שנודע לפדיה על מותו של אלחנן, ביקשו ממנו להגיע להלוויה ולהיות עם המשפחה, אך הוא סירב לעזוב את חייליו בקרב. פדיה החליט להישאר וללחום לצידם, ולמעשה לא חזר הביתה מאז תחילת הלחימה.
2 צפייה בגלריה
פדיה מרק ז"ל
פדיה מרק ז"ל
פדיה מרק ז"ל