בן גביר לאנשי היס"מ שחשודים באלימות: "גיבורים, שמח"ש לא תרתיע אתכם"

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר קיים הערב מפגש ושיחת גיבוי ללוחמי יס"מ במחוז תל אביב של המשטרה. לפני המפגש מסר הצהרה בה נכחו שניים מהשוטרים שנחקרו. "באתי לומר לכם בשם המדינה והממשלה, תודה רבה. אתם הגיבורים שלנו". "בסרטונים שאני ראיתי", אמר, "ראיתי שימוש בכוח סביר. ההתנהלות של מח"ש תמוהה בעיניי. לא ראיתי מצב כזה שלוקחים אנשים לחקירות של שעות על גבי שעות". מחוץ למקום המפגש התקיימו הפגנות הן של תומכים בשוטרים והן של מתנגדים לפעילות המשטרה.
מפקד יס"מ תל אביב יאיר חנונה תועד לכאורה מכה באגרוף את אמיתי עבודי (18) במהלך הפגנה בנתיבי איילון. נגד חנונה הוגשו שתי תלונות נוספות למח"ש. בחקירתו אמר חנונה שעבודי התפרע בהפגנה, התקרב לאחד משוטרי היס"מ וצעק עליו. לדבריו, תוך כדי, לא ברור אם בכוונה, עבודי גם ירק עליהם. הוא הוסיף וטען כי עבודי זרק חפץ ממתכת על הכביש בתוואי הדרך של המכת"זית, מה שעלול היה לסכן את יושבי הרכב. לטענת חנונה, השוטרים הריחו ריח חזק של אלכוהול מפיו של עובדי. לטענת גורמים המקורבים לחנונה, הוא הציג בחקירה סרטון ממצלמת גוף של שוטר שהיה לידו מהרגע שהחל המעצר של עבודי ועד שנעצר. לדבריהם, בסרטון לא שומעים את חנונה אומר "אני אאנוס את אמא שלך", כפי שטען עובדי.
חנונה אמר בחקירה שלא היה עושה שום דבר אחרת ושהוא הגיע בשביל לשמור על המפגינים, אלא שקומץ היה אלים מאוד ותקף שוטרים. הוא טען שנעשה לו משפט שדה בתקשורת וברשתות החברתיות "בגלל תמונה אחת".
עד לא מזמן, בן גביר התבטא בצורה שונה לחלוטין בכל הנוגע לאלימות משטרתית. רק לפני כשנה וחצי הוא פרסם סרטון שבו חזר שוב ושוב על שמו של שוטר וטען כי המשטרה החליטה להפקיר אותו. וישנן עוד המון דוגמאות להתבטאויותיו בעבר.
2 צפייה בגלריה
הערכות המשטרה לפני הגעתו של מפקד יס"מ יאיר חנונה לחקירה
הערכות המשטרה לפני הגעתו של מפקד יס"מ יאיר חנונה לחקירה
מפקד יס"מ תל אביב סגן-ניצב יאיר חנונה
(צילום: יריב כץ)
לקריאה נוספת

סיפורי היום

אישה בת 31 נפצעה בצהריים באורח קל מרסיסי זכוכיות בפיגוע ירי מרכב חולף לעבר מכונית סמוך לצומת חמרה בבקעת הירדן.
לאחר הכשלים בטיפולי הפריה לנשים באסותא ראשון לציון שהובילו להגבלות, הודיע משרד הבריאות על הקלות.
צעירה בריטית התלוננה במשטרת אתונה שנאנסה ע"י ישראלי - וחבריו צילמו.
בג"ץ על העתירות נגד אפליית להט"ב באימוץ: "אין מנוס מהכרעה פרשנית".
תלמיד כיתה ו' נתפס כשהוא נוהג בג'יפ בנצרת: "בקושי הגיע לדוושות".

מה צפוי מחר

מחר יתקיים דיון בבג"ץ ב"חוק הנבצרות" של ראש ממשלה. "חוק הנבצרות" אושר בכנסת במרץ בתמיכה של 61 חברי כנסת בלבד - הרוב המינימלי הדרוש לאישור חוק יסוד. החוק קובע כי הוצאה לנבצרות תיעשה רק במקרה שבו ראש הממשלה יודיע בעצמו שאיננו מסוגל פיזית או נפשית למלא את תפקידו או במקרה שבו 75% מחברי הממשלה יבקשו להוציא את ראש הממשלה לנבצרות בניגוד לרצונו, ואז תובא הבקשה להצבעה בכנסת - שם יידרש רוב של 80 ח"כים למהלך.
היועמ"שית בהרב-מיארה טענה כי יש לבטל את התיקון לחוק יסוד: "שימוש לרעה בסמכות הכנסת". ואילו היועצת המשפטית של הכנסת שגית אפיק מתנגדת לביטול החוק שנועד להגן על נתניהו מהוצאה לנבצרות

התחזית

הטמפרטורות צפויות לרדת מחר מעט, אך במהלך הימים הקרובים לא יורגש שינוי משמעותי, ורוב הזמן יהיה עומס חום כבד, ואף קיצוני בערבה.

מה חיפשו היום בגוגל?

בנימין פרגא. כוחות הצלה חיפשו הלילה במשך שעות אחר ארבעה בני משפחה שהלכו לאיבוד בטיול בנחל באזור בקעת הירדן - אב, שני ילדיו והסבא. לסבוף מצאו את אב המשפחה, הרב בנימין פרגא, ללא רוח חיים. פרגא, תושב מודיעין עילית, הותיר אחריו עשרה ילדים. בצהריים הובא למנוחות.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

בנתב"ג נערכים ל-2.8 מיליון נוסעים באוגוסט, הטיסות הבינלאומיות חוזרות לרמון.
אחרי 14 שנים חשפה טויוטה לנד קרוזר חדש עם מערכות הנעה מודרניות והבטחה ליכולת גבוהה מבעבר בכביש ובשטח.
2 צפייה בגלריה
טויוטה לנד קרוזר 250
טויוטה לנד קרוזר 250
טויוטה לנד קרוזר 250
גל גדות חושפת: "ג'יימס גאן אמר שנעבוד יחד על 'וונדר וומן 3'".
בקבר בן כ-2,000 שנה אותרו שרידי לוחמת בכירה.
חג האהבה? לכל היותר חג הדייטים: כל האמת על ט"ו באב.

נראה אתכם

את ה-Woordle היומי שלנו כבר פתרתם?