"אם היועמ"שית תאשר מינוי רמטכ"ל - נחליף אותה מיד כשנחזור לשלטון"

היועץ המשפטי של מערכת הביטחון, עו"ד איתי אופיר, הגיש היום ליועמ"שית גלי בהרב-מיארה חוות דעת מקצועית ולפיה "ניתן לאפשר בנסיבות העניין להמשיך בתהליך מינוי הרמטכ"ל גם בתקופת הבחירות". בתגובה, חבר הכנסת יואב קיש מהליכוד איים בציוץ בטוויטר: "אם היועמ"שית תאשר מינוי רמטכ"ל לממשלת מעבר- המשמעות הישירה תהיה דווקא כלפיה וכלפי מעמדה. רק יועמ"שית 'מטעם' תאפשר זאת. לכן, במידה ותפעל כך, היא תוחלף מיידית שנחזור לשלטון". ח"כ קרעי הצטרף: "היא תוחלף בכל מקרה כמו כל מינויי ממשלת ההונאה". כעת, היועמ"שית תידרש להכריע
מטעם משרד הביטחון נמסר כי לחוות הדעת המשפטית צורפו סקירה מבצעית מסווגת של צה"ל על אודות אתגרי מערכת הביטחון וסקירה מדינית מסווגת של ראש האגף המדיני ביטחוני במשרד הביטחון על אודות האתגרים הביטחוניים והמדיניים הניצבים כעת בפני מדינת ישראל. כעת, בהרב-מיארה תידרש להכריע אם לאפשר לשר הביטחון בני גנץ להמשיך בהליך המינוי.
1 צפייה בגלריה
(צילום: יואב דודקביץ)



לקריאה נוספת

סיפורי היום

בג"ץ קבע היום פה אחד שבניגוד לעמדת המדינה ושרת הפנים איילת שקד, הצו שמעניק פטור מוויזה לאזרחי אוקראינה שרוצים להיכנס לישראל חל גם בזמן המלחמה במדינה.
כהנא לא מתפצל "בימים הקרובים" - ומשאיר לשקד את מימון המפלגות במלואו.
בעלי פיצריית "הסובל" הורשע בביצוע מעשים מגונים בנערות.
החל הליך הפונדקאות הראשון לזוג גברים בישראל: "רשימת ההמתנה ארוכה".
בנתב"ג נערכים לעומסי חג הקורבן, באירופה הטיסות מתייקרות ומנהל נתב"ג מסיים את תפקידו.

מה צפוי מחר

מחר צפוי בנק ישראל להכריז על העלאת ריבית נוספת במשק. כתבנו הכלכלי גד ליאור מדווח כי צפויה העלאה של 0.25%-0.5%. בניגוד לפעמיים קודמות, אז הועלתה הריבית בשיעור חד, כעת קיים חשש משמעותי ממיתון שצפוי להשפיע על ההחלטה.
מחר יתקיים המשך משפט תיקי האלפים של ראש האופוזיציה בנימין נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים.
בלילה שבין שני ושלישי מהשעה 00:00 ועד השעה 05:00, תתבצע חסימה בנתיבי איילון ממחלף רוקח ועד מחלף ארלוזורוב לאור עבודות הנדסיות בגשר מודעי באיילון דרום.

התחזית

מזג האוויר צפוי להתחמם מעט, וביום רביעי תורגש ירידה קלה בטמפרטורות. מדוזות נצפו בחופים שונים ברחבי הארץ.

מה חיפשו היום בגוגל?

דירה בהנחה. היום החלה ההרשמה לתוכנית הממשלתית "דירה בהנחה" שתיארך עד 17.7 ותכלול כ-5,500 דירות מוזלות ב-25 יישובים. עד כה כ-130 אלף משקי בית הוציאו זכאות להשתתפות בהגרלה; האפשרות להוצאת זכאות תהיה פתוחה עד 7.7.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

ראש הממשלה יאיר לפיד הזכיר את יוקר המחיה רק בשולי נאומו הראשון בתפקיד, אמש. אז איך הממשלה יכולה לדאוג שלא נמשיך לסבול מההתייקרויות גם בימי קמפיין? האזינו לפרק של הכותרת - פודקאסט החדשות היומי של ynet.
"בתנאי השוק של היום אני לא מצליח להעמיד ארוחת צהריים במחירים נגישים": גם אתם תהיתם למה העסקיות נעלמו מהמסעדות?
חמד, זהבי, פיירו וזה לא הכל: חלון העברות בכדורגל רותח והגדולות משתוללות.
האמת על אליעזר והגזר: הסיפורים שלוין קיפניס לא סיפר.