צה"ל פתח במבצע "מגן וחץ" בעזה וחיסל 3 בכירים בג'יהאד האיסלאמי

כוננות בעוטף עזה כמו גם ערנות ופתיחת מקלטים במרכז הארץ לתגובת הג'יאהד האיסלמי וככל הנראה גם של חמאס לאחר שצה"ל פתח הלילה במבצע "מגן וחץ" ברצועת עזה.
מטוסים חיסלו שלושה בכירים בארגון הג'יהאד האיסלאמי - ובין השאר נהרג חליל בהיתיני, שהיה אחראי על שיגור הרקטות לעוטף עזה בחודש האחרון והמפקד הבכיר המבצעי בארגון ומפקד מרחב צפון רצועת עזה. בנוסף אליו חוסלו טארק עז אלדין - האחראי על הכוונות פעולות הג'יהאד באיו"ש מרצועת עזה - וג'יאהד גנאם, מזכיר המועצה הצבאית של הג'יהאד. לפי הדיווחים הפלסטיניים, גם בני משפחותיהם של המחוסלים מתו בתקיפות. בסך הכל דיווח משרד הבריאות בעזה על 13 הרוגים, בהם ארבעה ילדים וארבע נשים. 20 נפצעו, בהם שלושה ילדים ושבע נשים.
ב"איראן אינטרנשיונל", גוף תקשורת שממומן על ידי סעודיה ומזוהה עם האופוזיציה האיראנית, דווח אחר הצהריים כי איראן מפעילה כעת "לחץ כבד" על חמאס להגיב צבאית לישראל - ו"לפרוע את הצ'ק". חאלד משעל מסר כי "ההתנקשות העקובה מדם והנתעבת של כמה ממיטב עמנו בעזה, שהתרחשה היום, היא פשע בוגדני, שיקבל תגובה נחרצת מצד כוחות ההתנגדות המאוחדים. אחדותם באה לידי ביטוי גדול בשטח".

1 צפייה בגלריה
ההריסות ברצועת עזה באיזורים בהם תקף צה"ל
ההריסות ברצועת עזה באיזורים בהם תקף צה"ל
ההריסות ברצועת עזה באיזורים בהם תקף צה"ל
(צילום: AP)


לקריאה נוספת



סיפורי היום

מטען התפוצץ הבוקר סמוך לכוחות צה"ל, כשיצאו משכם בתום מבצע בעיר למעצר מבוקשים. חייל אחד שהיה בתוך ג'יפ ממוגן נפצע באורח קל מאוד.
האב החשוד ברצח אשתו וילדיו הקטנים בטייבה הודה ושחזר.
בן 6 נפל מהקומה השלישית בבניין בבת ים, מצבו קשה.
וגם אסם מעלה מחירים: אחרי דיפלומט, שסטוביץ' ויצרניות החלב, החברה הודיעה על התייקרות של חלק ממוצריה בשיעור ממוצע של כ-4.7%.

מה צפוי מחר

בבית המשפט בירושלים יימשך משפטו של בנימין נתניהו בתיקי האלפים עם עדותו של ארי הרו.

התחזית

מחר תחול עלייה נוספת בטמפרטורות, בעיקר בפנים הארץ. בשעות אחר הצהריים ינשבו רוחות צפוניות חזקות במישור החוף. בחמישי מזג האוויר יהיה שרבי בעיקר בפנים הארץ, וייתכן אובך.

מה חיפשו היום בגוגל?

דוד חטואל. ב-9 במאי 2004 נרצחו בפיגוע קטלני טלי חטואל וארבע בנותיה. ביום המשאל, בו הצביעו מתפקדי הליכוד על תוכנית ההתנתקות, פתחו שני מחבלים באש בתוך הרצועה - ורצחו את האם, שהייתה בהיריון מתקדם ואת הילה (11), הדר (9), רוני (7) ומרב (2). הלילה, 19 שנים ושבוע אחרי, חוסל במכת הפתיחה של מבצע "מגן וחץ" ג'יהאד גנאם, מזכיר המועצה הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי ומי שהיה מעורב בתכנון אותו פיגוע רצחני. דוד חטואל, אב המשפחה, התייחס לחיסולו של אחד הפעילים הוותיקים והבכירים בארגון הטרור.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

התגלית המדהימה על אחד הכוכבים הבהירים בשמיים.
(צילום: חגי דקל)
קרפור נפתחה והמלחמה החלה: האם היא באמת יותר זולה מרשתות אחרות?
הנרי קיסינג'ר בן ה-99 מודאג: AI יקבל החלטות צבאיות.
במעמד השר מיקי זוהר: עדן בן זקן ובעלה השיקו את הבת החדשה.
ורבבות חגגו בהילולה במירון, תנועת האוטובוסים נעצרה בגלל המבצע – וחודשה.






נראה אתכם

את ה-Woordle היומי שלנו כבר פתרתם?