התקציב אושר סופית. נתניהו: "ממשיכים לארבע שנים טובות"

בקלות יחסית וללא התנגדויות רמות, הועבר לפנות בוקר התקציב הדו שנתי וממשלת נתניהו קנתה לעצמה יציבות. הדיון נמשך 35 שעות, כשאמש החלו ההצבעות בכנסת על חוקי התקציב - הכוללים גם את חוק ההסדרים שבמסגרתו אושרו שלל רפורמות כגון הקמת קרן הארנונה השנויה במחלוקת - והבוקר 06:10 הסתיימה ההצבעה האחרונה. לא נרשם אף נעדר בקואליציה או באופוזיציה.
לאחר הברכות הרבות על ההצלחה אמר נתניהו לערוץ 14 כי הרפורמה המשפטית תחזור. בערב אמר כי הוא עדיין ממוקד בשיחות בבית הנשיא. "עם רצון טוב ואמיתי אפשר להגיע לדברים מסוכמים שישרתו את כל אזרחי ישראל". יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, הסמן המתון ביותר באופוזיציה, הגיב: "אני מבין שנתניהו שוב שיכור כוח, אחרי שהעביר תקציב שיתפוצץ לכולנו בפנים. אני מזכיר לנתניהו, שטיפשות היא לחזור על אותה פעולה ולצפות לתוצאות אחרות. אם ההפיכה המשטרית תחזור לשולחן - נרעיד את המדינה ונעצור אותה".
כתבתנו הפוליטית מורן אזולאי מסבירה כי מלבד המהפכה המשפטית הכרוכה בשובם של המוחים לרחובות, ישנם אתגרים נוספים לממשלה: חוק הגיוס שלגביו הבהירו החרדים שלא יהיו פשרות, יוקר המחייה - מחיר סל הקניות זינק בשבועות האחרונים, במגמה זהה למדי של ימי הממשלה הקודמת, וכן אלו שלפניה.
1 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
(צילום: עמית שאבי)

סיפורי היום

עשור אחרי הסגירה הראשונה של התיק שבו נחשד אייל גולן בהבאת אדם לידי מעשה זנות, הודיעה הפרקליטות כי הוא נסגר שוב.
בחמאס ניסו לשכנע ישראלי שגויס לבצע פיגוע בהפגנה המונית, הוא סירב.
השקל נחלש: הדולר מזנק מעבר ל-3.7 והאירו מעל 4.
ראש הממשלה לשעבר בנט ניצח בתביעת דיבה, הרב שטען שאמו אינה יהודיה התנצל: "דבריי היו שקריים".
מסתמן כי יקוצר עונשו של בעל פיצריית "הסובל" בת"א, שהורשע במעשים מגונים.

מה צפוי מחר

מחר ערב חג השבועות. בשוף השבוע צפויות להימשך המחאות נגד המהפכה המשטרית.

התחזית

מחר תורגש התקררות, והטמפרטורות יהיו רגילות לעונה, אך הן יעלו שוב בשישי. בשבת יהיה שרבי, עם טמפרטורות שגבוהות מ-34 מעלות ברוב חלקי הארץ. בבוקר שבת ינשבו רוחות מזרחיות יבשות וחזקות באזורים ובהרים, ובמהלך היום הרוח תתחזק ותהפוך לדרומית-מערבית - ויהיה גם אביך. השרב יישבר בהדרגה, ובראשון כבר תורגש התקררות.

מה חיפשו היום בגוגל?

נטלי דדון. בעלי בית הקפה שכביכול סירב לתת לדדון שירות בגלל דעותיה הפוליטיות לטענתה, מאיים בתביעה. דרישתו היא פיצויים בסף מיליון שקלים וחצי.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

ביום שאחרי המהומות בגמר הגביע במהלכה פונה הנשיא הרצוג על ידי מאבטחיו, אוהדי בית"ר ירושלים מספרים על הרגעים שבהם ירדו לדשא. "כולם היו בטירוף עמדו שוטרים במדים, צילמו אוהדים בטלפון הסלולרי ופשוט חייכו".
האם ידעתם שגוגל פוטוס לא יתייג עבורכם קופים - והסיבה לכך בכלל לא קשורה לחיות.
2 מיליארד בני אדם בסכנה: מה יקרה אם כדור הארץ יתחמם ב-2.7 מעלות?
מה קורה כשחזן חרדי פוגש ראפר אפרו-אמריקני?
ולכבוד שבועות - קבלו 40 מתכוני חג.

נראה אתכם

את ה-Woordle היומי שלנו כבר פתרתם?