הרמטכ"ל על מחאת המילואימניקים: "לא לערב את המדים במחלוקת"

הרמטכ"ל הרצי הלוי התייחס היום בטקס סיום קורס קצינים בבה"ד 1 ל"מחאת המילואימניקים" ולמהפכה המשפטית שמובילה הקואליציה. הלוי ביקש מהמשרתים בסדיר ובמילואים להותיר את המחלוקות בחוץ "ולשמור על צה"ל אחד". עוד אמר כי בימים אלה "מחלוקת מטלטלת את החברה הישראלית".
"צה"ל הוא נקודת מפגש ייחודית של צבא וחברה ולפיכך המחלוקת מגיעה גם אל משרתיו. כשם שידענו להכיל את הייחודיות הזו לאורך שנות קיומו של צה"ל כצבא העם, נדע לעשות זאת גם כיום. אנו, מפקדי צה"ל, עומדים על העיקרון - משימתו של צה"ל משימה לאומית אחת היא, ואין בלתה: הגנה על המדינה ושמירה על ביטחון אזרחיה".
לפני שבוע, 600 בני אדם הפגינו מול ביתו של שר הביטחון יואב גלנט במושב עמיקם במסגרת "מחאת המילואימניקים". המפגינים אמרו כי "המאבק הזה לא בין אנשי ימין ושמאל - זה מי הולך בדרך הישר".
2 צפייה בגלריה
הרצי הלוי
הרצי הלוי
הרצי הלוי
(צילום: אלכס קולומויסקי)

סיפורי היום

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד ברכאת אבו עסא בגין אונס תושבת גדרה לעיני בנה בן השנתיים.
ועדת הכספים אישרה את מימון הוצאות מעונותיו של ראש הממשלה בירושלים ובקיסריה, וזאת במקביל למימון שיפוץ מעון ראש הממשלה הרשמי ברחוב בלפור. אושרה גם הגדלת הוצאות ביגוד של רה"מ ורעייתו מכ-56 אלף שקל ל-80 אלף שקל.
לפני שבוע בדיוק כתב פרופ' יהואש הירשברג: "כוחות האופל יוצאים למתקפה גדולה על הדמוקרטיה והתרבות הישראלית" - והיום הכריז עליו שר החינוך קיש כחתן פרס ישראל בתחום המוזיקה והמוזיקולוגיה.
המסלול הישיר למזרח ייפתח: עומאן תאפשר למטוסים ישראליים לטוס מעליה.

מה צפוי מחר

מחר יתקיים בשעות הבוקר מרתון תל אביב וצפויות חסימות כבישים רבות ברחבי העיר.
לאחר השביתה שהתקיימה היום במוסדות החינוך בגלל שביתת הרשויות המקומיות, היום דווח כי השביתה עלולה להימשך גם מחר ובשבוע הבא.
בסוף השבוע יתקיימו זה השבוע השמיני הפגנות כנגד המהפכה המשפטית.

התחזית

מחר יהיה מעונן חלקית, וייתכן גשם מקומי קל בצפון ובחוף. בשבת הטמפרטורות יעלו ויהיה נעים ונוח במהלך היום. ביום ראשון הטמפרטורות יעלו עוד, ובצפון ובהרים ינשבו רוחות מזרחיות חזקות בשעות הבוקר. מיום שני יתחמם מאוד ויתפתחו תנאי שרב שיתגברו בשלישי, אז הטמפרטורות בחוף ובשפלה יתקרבו ל-30 מעלות.

מה חיפשו היום בגוגל?

צבע אדום. לאחר המבצע בשכם - לפנות בוקר שוגרו שש רקטות מרצועת עזה.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

שירותים מהעבר: אסלה בת 2,200 שנה התגלתה בסין.
(צילום: שמוליק דודפור)
כתבנו רן בוקר פרסם היום כי אילה חסון במגעים מתקדמים עם כאן.
מספר החרקים בעולם צונח, ואלו לא חדשות טובות.
וסופסוף מישהו שואל את השאלה החשובה באמת. למה אנחנו שונאים את מרדית גריי?
2 צפייה בגלריה
מתוך "האנטומיה של גריי"
מתוך "האנטומיה של גריי"
מתוך "האנטומיה של גריי"
( צילום: באדיבות ABC)

נראה אתכם

את ה-Woordle היומי שלנו כבר פתרתם?