האוצר הציע 9,000 שקלים למורה מתחיל, הסתדרות המורים תקפה: "גרוע מהמצב הנוכחי"

משרד האוצר פרסם אחר הצהריים הצעה חדשה שהגיש להסתדרות המורים, במסגרת המשא ומתן על תנאיהם. בהסתדרות המורים טענו בהמשך כי ההצעה פורסמה בזמן שנציגי הצדדים קיימו שיחות, וכי ההצעה הזו גרועה מהמצב הנוכחי. לפי הצעת האוצר, שכר מורה מתחיל יועלה ב-30% ל-9,000 שקלים בחודש. מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד, שאיימה לא לפתוח את שנת הלימודים ב-1 בספטמבר ללא הסכם שכר חדש, דרשה לכל הפחות 10,000 שקלים לשכר מורה מתחיל.
לפי הודעת משרד האוצר, גם מורים ותיקים יקבלו תוספות שכר, אולם לא נמסר כמה בדיוק והודגש כי יהיה "תעדוף משמעותי במשאבי ההסכם לטובת המורה המתחיל". במסגרת ההצעה נראה שהאוצר מוותר על דרישתו לשנות את ימי החופש של המורים בתקופת החופש הגדול, ובמקום זאת דורש רק "סנכרון" בימי אסרו חג שלגביהם בן דויד כבר הביעה נכונות לשינוי.
1 צפייה בגלריה
(צילום: אלכס קולמויסקי ,עריית חולון ,מוטי קמחי)
לקריאה נוספת

סיפורי היום

כתבנו לענייני משטרה לירן לוי חשף היום כי המשטרה חוקרת חשד שאסיר ביטחוני ביצע עבירות מין חמורות בחיילת.
600 שוטרים, 12 עצורים: נחשף ארגון פשיעה בעכו העתיקה.
מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, התייחס היום בוועידת הבריאות של ynet ו"ידיעות אחרונות" לגל החום באירופה, והודה שישראל לא ערוכה לאירועי חירום מסוג זה.
חב"ד נגד רוסיה: פותחת בהליך משפטי בישראל להשבת אוסף נדיר.
כמה חבל שהתור לדרכונים יצטמצם רק בדצמבר - כשנה אחרי שהחל העומס.

התחזית

בימים שלישי ורביעי לא צפוי שינוי משמעותי במזג האוויר, וביום חמישי הטמפרטורות יעלו פעם נוספת.

נתון אחד ביום / ירון דרוקמן

לפי נתוני אתר worldometers, המלקט נתונים על התפשטות הקורונה ברחבי העולם, עולה כי למעלה מ-41 אלף בני אדם מאושפזים כעת כשמצבם קשה או קריטי.
לפי הנתונים, המדינה שבה הכי הרבה חולים קשים היא ברזיל עם כ-8,300 ואחריה מקסיקו (כ-4,800), ארצות הברית (כ-4,400), אינדונזיה (כ-2,700) ורוסיה (כ-2,300). בישראל, כך לפי משרד הבריאות, יש 380 חולי קורונה במצב קשה – מדובר בירידה קלה לעומת שבוע שעבר.

מה חיפשו היום בגוגל?

בועז ביסמוט. העיתונאי איש הימין שמזוהה עם יו"ר האופוזיציה ח"כ בנימין נתניהו, החליט להתמודד בפריימריז של הליכוד לקראת הבחירות לכנסת. היום הוא המועד האחרון האפשרי להגיש מועמדות לפריימריז.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

תשומת הלב למלחמה באוקראינה אולי ירדה, אבל השפעתה על חיינו ועל העולם בכלל לא פחתה. נדב איל מתארח כדי לעשות סדר. האזינו לפרק של הכותרת - פודקאסט החדשות היומי של ynet.
בשל המלחמה באוקראינה: בריטניה תארח את אירוויזיון 2023.
חוקרים מצאו מתי התפתחו יונקים בעלי דם חם.
דיווחים בחו"ל כי אפל תשיק דגם "פרו" לאפל ווטש; יציע עיצוב חדש וחיי סוללה משופרים.