גלנט מגבה את ראש השב"כ. בן גביר מאמין בצל"ש לחשוד בהרג פלסטיני ביום שישי

ראש השב"כ רונן בר הניח בפני ראש הממשלה נתניהו - עוד לפני אירועי סוף השבוע - התרעה אסטרטגית בנוגע למצב בשטחים. לפי בר, הטרור היהודי מלבה את זה הפלסטיני - ומי שמרוויחים הם חמאס והג'יהאד האיסלאמי. כמה מחברי הקואליציה הגיבו בזעם: ח"כ לימור סון הר מלך (עוצמה יהודית) אמרה בריאיון ל-ynet Live: "ערבבו ולא ידעו להגדיר מי האויב ולא ידעו להרתיע את האויב ולהכניע את האויב, אז אנחנו מוצאים את עצמנו מול הגדרות מעוותות כאלה - למי אתה צריך לדאוג ובמי אתה צריך להיאבק. היום כבר כולם יודעים שיש תקרת זכוכית בתוך הצבא ובמערכת הביטחון - רק אנשים עם דעות מאוד מסוימות מקודמים, וכאלה שחושבים אחרת לא מקודמים".
במקביל, תקפה ח"כ טלי גוטליב (הליכוד) ואמרה כי "רעיונות השמאל הגיעו גם לצמרת השב"כ. עומק ה'דיפ סטייט' הגיע לראש השב"כ ולראשי צה"ל. הטיימינג של הודעת ראש השב"כ - מקוממת". השר לביטחון לאומי ויו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, טען כי יש להעניק צל"ש לחשוד בהרג הפלסטיני קוסאי מעטאן בן ה-19 בכפר בורקה שליד רמאללה וכתב כי "המדיניות שלי ברורה. מי שמגן על עצמו מזריקת אבנים צריך לקבל צל"ש".
שר הביטחון גלנט, מנגד, גיבה את ראש השב"כ. "אני ‏מגנה בתוקף את אמירותיהם של חברי הכנסת המגדפים את ראש השב"כ, ומציע להם לחזור בהם ולהתנצל על דבריהם", אמר. לדבריו, "בזכות אנשי שירות הביטחון הכללי והעומד בראשם, הפועלים הרחק מעיני הציבור, ניצלים מדי יום חייהם של אזרחים ישראלים. כל התקפה מצד אנשי ציבור נגד השב"כ פוגעת בביטחון המדינה ובאזרחיה".
אם לא די בכך, חברי הכנסת גוטליב מהליכוד וצבי סוכות מהציונות הדתית ביקרו בבית החולים את יחיאל אינדור - שעצור בחשד שירה למוות במעטאן. אינדור עצמו נפצע בתקרית וטוען שירה מתוך הגנה עצמית, ומאז מאושפז. הביקורים של הח"כים חריגים במיוחד לא רק לאור האופי החמור של החשדות נגדו, אלא גם בגלל העובדה שמדובר באדם ששוהה במעצר שאמור למנוע ממנו יצירת קשר עם אחרים, לאור החשש משיבוש החקירה. המשטרה טענה שקיבלו אישור, סוכות עצמו הבהיר: "הגעתי לבית החולים ונכנסתי".

לקריאה נוספת

סיפורי היום

חן אמיר נרצח אתמול בפיגוע הירי ברחוב מונטיפיורי לאחר שהוא והסייר שהיה עמו חתרו למגע מול המחבל. "הארון שלו היה קצר מלהכיל את תעודות ההערכה שקיבל, הוא כל כך אהב את הבנות שלנו", סיפרה אשתו. משפחתו הסכימה לתרום את איבריו. רקמותיו יצילו וישפרו חיים של עשרות.
2 צפייה בגלריה
חן אמיר ההרוג בפיגוע בנחלת בנימין בתל אביב
חן אמיר ההרוג בפיגוע בנחלת בנימין בתל אביב
חן אמיר ז"ל
בדרך לביצוע פיגוע: שלושה מחבלים חוסלו ברכבם ליד ג'נין.
בג"ץ ידון בחוק הנבצרות בהרכב של 11 שופטים - והורה לנמק מדוע לא להחילו מהכנסת הבאה. ואילו ראש הממשלה אמר בריאיון לבלומברג כי הצעד הבא במהפכה המשפטית הוא שינוי הרכב הוועדה שממנה אותם. "מקווה שלא נגיע למשבר חוקתי".
230 הרוגים בכבישים מתחילת השנה: "הגיע הזמן לרפורמה לבטיחות בדרכים".
ו"ליל זמבורות כשהמלך בסוויטה": מאהל מחאה יוקם ליד המלון שבו ינפשו בני הזוג נתניהו.


התחזית

עומס החום היום היה בינוני עד כבד. כשבפנים הארץ היה חם ויבש, והביל במישור החוף. מחר ומחרתיים תורגש הקלה בעומס החום.

מה חיפשו היום בגוגל?

סימון ביילס. שנתיים מאז אולימפיאדת טוקיו, המתעמלת הגדולה בכל הזמנים חזרה למשטח בתחרות ה-U.S. Classic, שהיוותה הכנה לאליפות ארה"ב שתיערך בסוף החודש. בתחילת הביצוע של ביילס בתרגיל הקרקע, נעשה שימוש בשיר "יוניקורן" של נועה קירל, איתו הגיעה למקום השלישי באירוויזיון.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

תולעת הוחזרה לחיים אחרי 46 אלף שנה.
(צילום: ירון ברנר)
אילון מאסק טוען כי הקרב עם צוקרברג יועבר בשידור חי.
מהו הנופש האהוב על החרדים, היכן ובעיקר למה עלות החופשה הממוצעת נמוכה משמעותית בהשוואה לציבור החילוני?
סיפורו של "פרויקט הילדים הגנוז" שהגיע ל-35 מיליארד צפיות ביוטיוב.
ומבוורלי הילס לקרוואן: החיים החדשים של טורי ספלינג.
2 צפייה בגלריה
טורי ספלינג
טורי ספלינג
טורי ספלינג
(צילום: Splashnews)

נראה אתכם

את ה-Woordle היומי שלנו כבר פתרתם?