ישראל שוקלת צעדים חריפים אם ייסגרו משרדי הסוכנות ברוסיה: "לא נעבור בשתיקה"

ישראל בוחנת צעדי תגובה חריפים במידה שרוסיה תממש את האיום שלה – ותביא לסגירת משרדי הסוכנות היהודית במדינה. גורם ישראלי בכיר אמר ל-ynet כי אם משרדי הסוכנות אכן ייסגרו, יש להחזיר את השגריר במוסקבה להתייעצויות. "אנחנו נמצאים כאן בקרב. לא מדובר בסגירה של מקדונלד'ס. סגירה של הסוכנות בכסות משפטית היא עניין מדיני – ולא נעבור על זה בשתיקה", אמר הגורם.
הקו הלוחמני בלט בדיון שקיים הבוקר ראש הממשלה יאיר לפיד בנושא. בדיון הוחלט על פרסום הודעה חריפה, שכוללת מעין איום כלפי מוסקבה, שבה הזהיר ראש הממשלה לפיד כי סגירת משרדי הסוכנות היהודית ברוסיה תהיה אירוע חמור שישליך על היחסים עם מוסקבה. "היחסים הללו חשובים לישראל", אמר לפיד הבוקר. "הקהילה היהודית במדינה גדולה וחשובה, ועולה בכל שיח מדיני עם הממשל במוסקבה".

1 צפייה בגלריה
הסוכנות היהודית במוסקבה
הסוכנות היהודית במוסקבה
הסוכנות היהודית במוסקבה
(צילום:ניב מוסמן לע"מ, רויטרס, EPA)


לקריאה נוספת


סיפורי היום

נדחתה הקראת האישום המתוקן נגד סא"ל דן שרוני הנאשם בעבירות של מעשים מגונים ופגיעה בפרטיות של כ-50 נשים, רובן חיילות ששירתו תחתיו.
"גרר אותה לרכבו": כתב אישום הוגש נגד הגבר שניסה לחטוף נערה בפרדס חנה.
בישראל קיים מחסור של כ-6,000 עובדי הוראה.
סולוטו - הסוף: החברה שסידרה אקזיט לבנט נסגרת, 120 עובדים בישראל יפוטרו.
נער נכה הציג תעודה לפטור מתור בלונה פארק - וסורב: "השפילו ליד כולם".

מה צפוי מחר

מחר יתקיים טקס נעילת משחקי המכביה.

התחזית

בכל יום השבוע הטמפרטורות יעלו במעט ותורגש הכבדה בעומס החום, ובחלק השני של השבוע צפוי להיות חם במיוחד. מיום רביעי ועד שבת ישרור עומס חום כבד בכל הארץ, הלחות בחוף תהיה גבוהה ולכן עומס החום ימשיך גם אל תוך הלילות.

נתון אחד ביום / ירון דרוקמן

אתמול פוענחו פחות מ-10,000 בדיקות קורונה וזו הייתה הפעם הראשונה מאז שבועות שביממה נבדקו פחות מ-10,000 ישראלים.
מנתוני משרד הבריאות עולה כי מאז תחילת חודש יולי פוענחו בישראל 646,422 בדיקות קורונה, כלומר ממוצע של קצת פחות מ-27 אלף נבדקים ביום. בחודש יוני נבדקו כ-763 אלף ישראלים, כלומר ממוצע של כ-24,400 בדיקות ביום.
השיא היה כמובן בשיא הגיל החמישי בחודש ינואר – אז, לפי נתוני משרד הבריאות בוצעו כ-10.8 מיליון בדיקות, כלומר כ-348 אלף בממוצע יום. כלומר, בשני ימים בינואר נערכו כמעט אותו מספר הבדיקות כמו בכל חודש יוני.

מה חיפשו היום בגוגל?

בני שלמה. המשטרה עצרה אתמול את ראש ארגון הפשע בני שלמה, ובהמשך הוא שוחרר לבקשתה בתנאים מגבילים תוך הרחקה מאזור הדרום.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

עמדות שנחשבו קיצוניות עברו למיינסטרים, בן גביר צובר קהלים חדשים והוויכוח על היצמדות בכל מחיר לנתניהו עדיין נוכח. מה עומד מאחורי מבצע ההתנחלות האחרון? לאיזה קהל יכולה איילת שקד בכל זאת לכוון? ואיך כל זה דומה למגמה העולמית? האזינו לפרק של הכותרת - פודקאסט החדשות היומי של ynet.
"מפלצת שמוחקת את מה שבדרכה": הצלם הישראלי שטס לתעד סופות טורנדו בארה"ב.
מסע צילום בעקבות סופות טורנדו
מלפני 13.5 מיליארד שנה: הגלקסיה הקדומה ביותר שנראתה.
בלתי שבירים: 10 שיאים אישיים שיחזיקו מעמד לנצח.
ורמי לוי נכנס לעוד שוק ופותח רשת סטוק.