ליברמן בוועדת אסון נחל צפית: "משרד החינוך היה אחראי על המכינות", בנט: "לקחתי אחריות לתקן"

ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט העיד היום בפני ועדת הבדיקה הממשלתית לאסון נחל צפית במרכז לבוררות עסקית בתל אביב. בזמן האסון, שבו נהרגו תשע נערות ונער אחד מהמכינה הקדם-צבאית "בני ציון", כיהן בנט כשר החינוך. בנט נשא תחילה דברים בפני ההורים וחברי הוועדה וביקש לנחם את ההורים על האובדן הקשה שחוו. הוא טען כי "לקחת אחריות זה לא לסגור את המכינות אלא לתקן, לדאוג לבטיחות של החניכים. לקחתי אחריות לתקן את מפעל המכינות ואנחנו עושים את זה".
מוקדם יותר, מי שהיה בעת האסון שר הביטחון, אביגדור ליברמן, העיד מול הוועדה ואמר כי נחשף "לכל נושא המכינות והסמכות של משרד הביטחון שנה לפני האסון, בערך במרץ 2017. היו התבטאויות קשות של הרב לוינשטיין נגד חיילות שמשרתות בצה"ל, שחטפו ממנו השתלחויות בלתי מקובלות. כשהתעסקתי בזה הבנתי שמי שאחראי לכל מה שקשור למכינות קדם-צבאיות הוא מנכ"ל משרד החינוך. לפי משרד המשפטים, משרד הביטחון אחראי על דחיית השירות". לדברי ליברמן, "בדיעבד אני חושב שמיקום המכינות במשרד החינוך פשוט לא נכון, אבל באותה תקופה כל הפיקוח של משרד הביטחון היה מוגבל והתמקד בנושא של דחיית שירות".


סיפורי היום

דירת מסתור מאובטחת: זה ה"מענה" של המדינה לאישה המאוימת מלוד, שסירבה.
דו"ח פרשת NSO: המשטרה הוציאה מהטלפונים חומרים אסורים.
אחרי דחיית קיצור התורנויות, המתמחים הציבו אולטימטום: "ב-25.8 נתפטר".
שתי טיסות לרודוס בוטלו ברגע האחרון לאחר שתשעה טייסי ארקיע הודיעו על מחלה פתאומית על רקע חוסר הסכמה בינם לבין הנהלת החברה בנוגע לשכר הטייסים. כמובן שבערב ההסתדרות החדשה הודיעה על סיום המשבר וחזרה לשגרה.
ו"בוט" שנותן גימלים ודד-ליין למפגש עם קב"ן: התוכנית לשיפור הרפואה בצה"ל.

התחזית

מזג האוויר לא צפוי לעבור שינוי משמעותי עד ליום רביעי, אז תורגש הכבדה בעומס החום, שיהיה כבד בכל הארץ וקיצוני בדרום. עומס חום זה יימשך אל תוך סוף השבוע.

מה חיפשו היום בגוגל?

קוסובו. אמש התעוררה מתיחות בבלקן כשנה אחרי משבר דומה, קוסובו שוב התכוונה לדרוש מסרבים בשטחה להחליף את לוחיות הרישוי הסרביות ברכביהם בלוחיות מקומיות. אלו חסמו במחאה מעברי גבול עם משאיות, ופרישטינה טענה שפתחו באש והכו אלבנים.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

איילת שקד ויועז הנדל השיקו בשבוע שעבר את "הרוח הציונית". רשימה רביעית עבור שקד, שלישית להנדל. הם לא לבד - כמעט מחצית מחברי הכנסת האחרונה התמודדו ביותר מבית פוליטי אחד במהלך הקריירה. האם הקמת רשימות חדשות, מיזוגים ודילוגים פגעו במפלגות עצמן? האזינו לפרק של הכותרת - פודקאסט החדשות היומי של ynet.
איפה הכי מסובך למצוא חניה, איפה הכי צפוף בכניסה, איפה המזנון הכי זול, איפה השירותים הכי נקיים – ואיפה הכי כיף לאוהדים לראות כדורגל. כתבי וצלמי ynet בדקו, השוו וחילקו ציונים ל-10 אצטדיוני ליגת העל.
סתיו שפיר הודפת הצעות לחזור לפוליטיקה ומדברת על החתונה עם עמית סטיבה.
סיפורם של הצפרדע והנחש שגרמו נזקים בגובה מיליארדי דולרים.
ואחרי כמעט עשור, שברולט מחליפה את הטנדר הקטן שלה בצפון אמריקה. שברולט קולורדו - אח קטן לסילברדו.