הצנזורה התירה לפרסם לראשונה שצה"ל משתמש במל"טים תוקפים במסגרת פעילותו המבצעית

"בתום עבודת מטה, במהלכה בחנה הצנזורה את תחום המל"טים התוקפים בצורה מעמיקה ועניינית, נמצא כי אין מניעה לפרסם את השימוש שמבצע צה"ל במל"טים תוקפים במסגרת פעילותו המבצעית", נמסר. "זאת, מבלי להביא לפגיעה ביכולות מבצעיות או בשיטה מבצעית של צה"ל".
מדובר בין היתר על תקיפות שמבצעים בחיל האוויר ובחיל התותחנים (באמצעות יחידת זיק), במגוון זירות. בצורה זו סוכלו מהאוויר מאות פעילי טרור ומבוקשים ברצועת עזה, בגולן הסורי ובלבנון לאורך 30 השנים האחרונות. מדובר במל"טים של חיל האוויר בגדלים שונים, שחלקם יודעים לתקוף גם ממרחק של עשרות רבות של קילומטרים. צה"ל משתמש במל"טים הללו גם במבצעי המלחמה שבין המלחמות (מב"ם) בסוריה, בזירות הקרובות והרחוקות.
חלק מהמל"טים התוקפים שמיוצרים בישראל נמכרו לצבאות זרים בכמה יבשות, בעסקאות בהיקפים של מיליארדי דולרים.
1 צפייה בגלריה
נחיתה של הרון בנתב"ג
נחיתה של הרון בנתב"ג
(צילום: מוטי קימחי)
לקריאה נוספת

סיפורי היום

האם משרד רה"מ מקים יחידת קומנדו? אגף חירום וביטחון פרסם מכרז בהיקף של כ-500 אלף שקל לרכישת אמצעי לחימה שלא מיועדים לשב"כ או למוסד.
לפיד פתח קמפיין - והבטיח: "לא תהיה מדינה עשירה עם אזרחים שלא גומרים את החודש".
השופט במשפט זדורוב אמר היום: "דגימת השיער - לא ראיה שוברת שוויון".
שרת החוץ ליז טראס מתקרבת לראשות ממשלת בריטניה: העפילה לקרב המכריע מול סונאק.
רוסיה מצהירה לראשונה: המטרות שלנו - לא רק מזרח אוקראינה.

מה צפוי מחר

ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו יעיד בוועדה שחוקרת את אסון מירון בו איבדו את חייהם 45 גברים וילדים, ונפצעו 145 בני אדם. היום חשף כתבנו לענייני משטרה לירן לוי כי רנ"צ יעקב שבתאי וקציני משטרה נוספים - ובהם מפקד המחוז הצפוני שהתפטר השבוע - צפויים לקבל מכתבים המתריעים שהוועדה עשויה להטיל עליהם את האחריות לאסון.

התחזית

מחר צפויה עוד הקלה בעומס החום, אולם בימים שישי ושבת יעלו הטמפרטורות שוב, בעיקר בפנים הארץ ובהרים. בתחילת השבוע הבא יימשך החום.

מה חיפשו היום בגוגל?

מדוזות. נחיל עצום של מדוזות תועד אתמול באזור מפרץ חיפה. לפי אתר מדוזות בעם, נכון לימים האחרונים נצפו מדוזות ברוב חופי ישראל, מבצת בצפון ועד חופי המועצה האזורית חוף אשקלון בדרום. רק באזור חיפה והקריות התקבלו בימים האחרונים קרוב ל-100 דיווחים על מדוזות באתר. עשרות דיווחים על מדוזות התקבלו גם מאזור חדרה, נתניה, תל אביב, בת ים ואשדוד.
מדוזות מול חופי חיפה
(צילום: רותם שדה, רשות הטבע והגנים.)

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

המפכ״ל שהזהיר ״לא נוכל להגיע לזירות רצח״ צפוי לקבל מכתב אזהרה מוועדת מירון, מפקד המחוז כבר התפטר אחרי שהבין מה בדרך - אבל הבעיות התחילו הרבה לפני. עד כמה התקציב מבוזבז? מהי משכורת של שוטר מתחיל ולאיזו רמה יורד רף הגיוס? האזינו לפרק של הכותרת - פודקאסט החדשות היומי של ynet.
שיטה חדשה לייקר מוצרים בפיקוח: מאפיית אנג'ל ניפחה את הלחם האחיד ב-20% מ-750 גרם ל-900 גרם, וכך לצרכנים אין ברירה אלא לקנות יותר לחם ביותר כסף.
יעל דיין על הזכייה בפרס מפעל חיים: "לא הופתעתי, אני באמת חושבת שזה מגיע לי".
שכירת רכב היא משימה לא פשוטה ומאוד יקרה בימים אלו, לפניכם טיפים שיעזרו לכם לעשות זאת נכון.
והאם הייתם הולכים לאכול בדיינר שמעליב את הלקוחות?