המפכ"ל הבהיר: "הדין - המצפן של המשטרה". בן גביר: "מי שנבחר בקלפי יכתיב מדיניות"

הבוקר התקבלה הוכחה מה יקרה בישראל אם נגיע למשבר חוקתי. פכ"ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי אמר במהלך טקס חילופי מפקדי מג"ב:"למשטרה יש רק מצפן אחד והוא החוק והדין תמיד". דבריו של המפכ"ל נאמרו על רקע החשש מפני משבר בין הממשלה לבג"ץ, לקראת הדיונים שיקיים בית המשפט העליון בחודש ספטמבר על ביטול עילת הסבירות ועל חוק הנבצרות.
שבתאי הוסיף כי "ברצוני להבהיר בצורה ברורה שאינה משתמעת לשני פנים - לפחות כל עוד אני מפקד על המשטרה יכריע הדין, והיא תפעל רק לפיו".
בנוכחות המפכ"ל, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב בתקיפות: "מי שנבחר בקלפי מכתיב מדיניות, וצריך לפעול בהתאם אליה". בן גביר אמר בהמשך כי "צודק המפכ"ל, המשטרה שלנו היא משטרה א-פוליטית שחייבת לפעול בצורה א-פוליטית, בצורה ממלכתית ולפי הדין. החוק ועקרונותיה של הדמוקרטיה במדינת ישראל מלמדים שהעם הולך לקלפי ואומר את דברו. אנשים הולכים לבחירות, פוליטיקאים נבחרים והמדיניות שהם מכתיבים צריכה להוביל את כולנו".
1 צפייה בגלריה
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ומפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ומפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי
(צילום: עמית שאבי)
לקריאה נוספת

סיפורי היום

היועמ"שית תאפשר ללוין ייצוג נפרד בבג"ץ - ותקרא לפסול את ביטול עילת הסבירות.
בקואליציה ממשיכים לתקוף את בכירי הצבא, ח"כ אלמוג כהן: "רבין היה מתבייש במחאה". ובדיון חסוי בכנסת, צה"ל הזהיר מירידה בכשירות בחיל האוויר והמודיעין - ופחות בגדודי החי"ר.
הצמיחה ברבעון השני הסתכמה ב-3%; ירידה מדאיגה בצריכה, בהשקעות וביבוא.
ברקע הבחירות המקומיות, נתניהו מקדם הטבות לרשויות שבשליטת הליכוד.
ומשרד הבריאות ממליץ לרוחצים בכנרת: שימו משקפת, שלושה נפגעו מטפיל.

מה צפוי מחר

מחר יתקיים טקס חניכת הרכבת הקלה בתל אביב בהשתתפות ראש הממשלה נתניהו, והשרים רגב, סמוטריץ׳ וכץ. היום נסעה שר תהתחבורה ברכבת: "ראיתי תקלות, תכף נטפל בהן".
מחר יצא בוקר מגלילות מסע מחאה של אופנוענים למען הלומי קרב ונכי צה"ל.

התחזית

לאחר שהיום הורגש עומס חום בינוני עד כבד ברחבי הארץ, מחר ומחרתיים יעלו שוב הטמפרטורות ותורגש הכבדה בעומס החום שיהיה כבד עד קיצוני. הים יהיה רגוע יותר.

מה חיפשו היום בגוגל?

אינטר מיאמי. תוך חודש ימים לאו מסי הצליח לא רק להרים את אינטר מיאמי, אז עוד אחת הקבוצות הגרועות ב-MLS, מהקרשים, אלא להוליך אותה עד לצמרת. הלילה מסע הקסם נמשך. "הפרעוש" כבש את שערו התשיעי בשישה משחקים בדרך ל-1:4 ענק בחוץ על פילדלפיה יוניון. המשמעות: אינטר מיאמי עלתה לגמר גביע הליגות (מפעל המשלב בין ה-MLS לליגה המקסיקנית) והבטיחה את אחד משלושת הכרטיסים למפעל הבכיר של קבוצות הכדורגל במרכז וצפון אמריקה.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

זינוק בירושלים, ירידה בת"א: מה קרה למחירי הדירות ברבעון השני?
עם מנעול ברזל על הרגל: שרידי "ילד ערפד" התגלו בפולין.
רותם סלע חוגגת 40 - איך הפכה לכזה סיפור הצלחה?
האדריכלים של הספרייה הלאומית בירושלים מציגים תערוכה בלונדון.
ויצאנו לחפש עגלות קפה ופודטראקים מומלצים בחבל מודיעין.

נראה אתכם

את ה-Woordle היומי שלנו כבר פתרתם?